Κινηματογραφος

Hit Man: Ο άλλος πληρωμένος εκτελεστής του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ

Ένας καθηγητής δουλεύει κρυφά για την αστυνομία, υποδυόμενος τον πληρωμένο δολοφόνο, όταν μια γυναίκα του τηλεφωνεί για τον βίαιο σύζυγό της εκείνος δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 923
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Hit Man: Κριτική για την ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, με τους Γκλεν Πάουελ, Άντρια Αργιόνα, Όστιν Αμέλιο, Σάντζεϊ Ράο, Μόλι Μπέρναρντ

Ένας καθηγητής φιλοσοφίας δουλεύει κρυφά για την αστυνομία, υποδυόμενος τον πληρωμένο δολοφόνο, ώστε να βοηθά στη σύλληψη εκείνων των πολιτών που αναζητούν τις υπηρεσίες του. Όταν όμως μια απελπισμένη γυναίκα του τηλεφωνεί για να ξεφορτωθεί τον βίαιο σύζυγό της, εκείνος αμφιταλαντεύεται ως προς το τι πρέπει να κάνει.

Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ («Boyhood», «Πριν το ξημέρωμα» κ.ά.) συνηθίζει να αναζητά το διαφορετικό και την καλλιτεχνική πρωτοτυπία στις εκάστοτε δημιουργίες του. Το τελευταίο του φιλμ που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας προκαλώντας ιδιαίτερα θετικά σχόλια, επιχειρεί να κινηθεί σε ανάλογη πορεία. Όμως το κεφάτο «Hit man» παρά τις κατά διαστήματα ανατρεπτικές ιδέες και την πιασάρικη αφήγησή του, δεν είναι ένα φιλμ που θα μπει στην ελίτ του Αμερικανού σκηνοθέτη.

Η νουάρ θεματική και το αναπόφευκτο φλερτ με τα κλισέ του είδους, δεν επιτρέπουν στον σκηνοθέτη να καινοτομήσει στον βαθμό που θα ήθελε. Πολλά στιλιζαρισμένα σκετς αποδυναμώνουν τη συνοχή της ιστορίας, ενώ οι ερωτικές προεκτάσεις του σεναρίου είναι απόλυτα προβλέψιμες. Ευτυχώς όμως ο Γκλεν Πάουελ δίνει συνέχεια στις τελευταίες καλές παρουσίες του («Top Gun: Maverick», «Anyone but you») και κουβαλά κυριολεκτικά την ταινία στις πλάτες του δείχνοντας ότι δεν απέχει και πολύ από το να μετατραπεί στον σταρ της επόμενης μέρας.