Κινηματογραφος

Summer Μovies 2024: Οι ταινίες που θα δούμε αυτό το καλοκαίρι

Πέρυσι ζήσαμε το πιο πετυχημένο κινηματογραφικό καλοκαίρι των τελευταίων ετών χάρη στο σαρωτικό πέρασμα του φαινομένου «Barbenheimer». Φέτος ο πήχης ανεβαίνει ακόμη πιο ψηλά…

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 920
8’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Οι ταινίες που περιμένουμε το καλοκαίρι του 2024

Το βαρύ πυροβολικό του Χόλιγουντ είναι έτοιμο για δράση και όλοι οι executives των στούντιο στοιχηματίζουν για την ταινία που θα στεφθεί «βασίλισσα» του box office αυτό το καλοκαίρι. Τον χορό ανοίγουν τα «Μυαλά που κουβαλάς 2» (13/6) των Pixar-Disney, που έρχεται σχεδόν μία δεκαετία μετά από το άκρως πετυχημένο και αυστηρά για ενήλικες animation που λάτρεψαν άπαντες. Το θέμα της νέας ταινίας είναι η εφηβεία (η 13χρονη πλέον Ράιλι έρχεται αντιμέτωπη με τα καταπιεσμένα συναισθήματά της) η οποία παρουσιάζεται ως ένα διαρκές, τρελό πάρτι που δεν γνωρίζει τέλος.

Δύο βδομάδες αργότερα, στις 27 Ιουνίου, παρουσιάζεται το πρώτο κεφάλαιο του υπερφιλόδοξου γουέστερν του Κέβιν Κόστνερ «Ορίζοντας: Ένα αμερικανικό έπος» (η συνέχεια του φιλμ είναι προγραμματισμένη για τις 15 Αυγούστου) που έκανε εντυπωσιακή πρεμιέρα στις Κάννες. Εκείνη τη μέρα θα αναμετρηθεί με το πρίκουελ του πιο δημοφιλούς θρίλερ της δεκαετίας.

Το «Ένα ήσυχο μέρος» του Τζον Κραζίνσκι στο τρίτο του μέρος μάς συστήνει την αφετηρία από όπου ξεκίνησε ο κακός χαμός με τα εξωγήινα τέρατα που έχουν ευαισθησία στους ισχυρούς ήχους. Το «A quite place: Dayone» είναι σκηνοθετημένο από τον Μάικλ Σαρνόσκι κι έχει νέο καστ στις επάλξεις (Ντζίμον Χούνσου, Άλεξ Γουλφ, Τζόζεφ Κουίν, Λουπίτα Νιόνγκο) που θα προσπαθήσει να καλύψει το κενό της Έμιλι Μπλαντ – αν και φαίνεται κάπως χλομή μια τέτοια προσδοκία.

Στις 18 Ιουλίου το «Twisters» του Λι Άιζακ Τσανγκ («Minari») θα μας παρουσιάσει πόσο ευάλωτοι είμαστε πλέον στις τιμωρίες της φύσης. Τα ειδικά ψηφιακά εφέ των εντυπωσιακών ανεμοστρόβιλων θα κάνουν να μοιάζουν με… αεράκια οι αντίστοιχοι τυφώνες της ταινίας του Γιαν ντε Μποντ από το μακρινό 1996 – σίκουελ της οποίας είναι το νέο φιλμ.

Μία βδομάδα αργότερα (25/7) η Marvel ρίχνει στο τερέν το μπλοκμπάστερ που ευελπιστεί να τερματίσει τον οδυνηρό κατήφορο των τελευταίων ετών και να αποτελέσει την απαρχή μιας νέας εντυπωσιακής περιόδου για το studio. Το «Deadpool and Wolverine» του Σον Λέβι με τους δύο εμβληματικούς ήρωες της Marvel (φυσικά τους αντίστοιχους ρόλους κρατούν οι Ράιαν Ρέινολντς και ΧιουΤζάκμαν) υπόσχεται δράση, συν χιούμορ μεγατόνων που έχει έναν και μόνο στόχο: να κάνει θραύση στα ταμεία.

Ο Αύγουστος ξεκινά με νέο Σιάμαλαν, αλλά η «Παγίδα» του (1/8) με πρωταγωνιστή τον Τζος Χάρτνετ –η οποία αφορά μια συναυλία που πάει κατά διαόλου– πρέπει να έχει πολλά παραπάνω από μια δυνατή ανατροπή στην εξίσωση του τρόμου από τον Ινδό σκηνοθέτη της «Έκτης αίσθησης» για να μας γραπώσει.

Τον συνήθως νεκρό από κίνηση Δεκαπενταύγουστο αναμένονται ακόμη δύο πρότζεκτ που έχουν φανατικά κοινά: Το animation «Εγώ ο απαισιότατος 4» και το «Alien: Romulus» θα φέρουν πολύ κόσμο στις αίθουσες. Βέβαια, το ζητούμενο είναι να μπορέσουν να αποδείξουν ότι έχουν κάτι παραπάνω να προσφέρουν στην ήδη καταξιωμένη μυθολογία των πρωταγωνιστών τους (ο Ντρου από τη μία, ο εξωγήινος εισβολέας από την άλλη).

Πάντως η έκπληξη ίσως έρθει από εκεί που δεν το περιμένουμε. Ο λόγος για το βασισμένο σε video game «Borderlands» (8/8) του σπλατερά Ελάι Ροθ που αγκαζάρει τους Κέιτ Μπλάνσετ, Τζέιμι Λι Κέρτις και Κέβιν Χαρτ να ηγηθούν του sci-fi θρίλερ, το οποίο εκτυλίσσεται στο μέλλον κι αφορά την εξόρυξη σπάνιων υλικών από μακρινούς πλανήτες. Ένας από αυτούς τους πλανήτες, όμως, κρύβει ένα θανάσιμο μυστικό και το τρενάκι του τρόμου ξεκινά.

Πολλές και μεγάλες προσδοκίες έχει γεννήσει το εντυπωσιακό τρέιλερ του «Crow» που βασίζεται στο κλασικό κόμικ από όπου έχει προέλθει το σκοτεινό θρίλερ του Άλεξ Πρόγιας που σημαδεύτηκε από τον τραγικό θάνατο του Μπράντον Λι στις αρχές των 90s. Τον καταραμένο ρόλο του ήρωα που ανασταίνεται από μια υπερφυσική οντότητα και αναζητά εκδίκηση για τον χαμό της οικογένειάς του αναλαμβάνει χωρίς κανένα ενδοιασμό ο σταθερά ανερχόμενος Μπιλ Σκάρσγκαρντ («It»).

Για τα μάτια σας μόνο
Η Τζέσικα Τσάστεϊν έχει την τιμητική της το φετινό καλοκαίρι, αφού την συναντάμε σε δύο φιλμ καλλιτεχνικών προδιαγραφών. Στη «Μνήμη» του Μισέλ Φράνκο ενώνεται με τον Πίτερ Σάαρσγκαρντ σε ένα μινιμαλιστικό δράμα για δύο χαμένες ψυχές – το φιλμ αποθεώθηκε στο φεστιβάλ Βενετίας (ο Σκάρσγκαρντ κέρδισε και το βραβείο ερμηνείας).

Στο «Mothers’ Instinct» του Ολιβιέ Μασέτ-Ντεπάς, με την Αν Χαθαγουέι υποδύονται δύο κολλητές των οποίων η σχέση παίρνει επικίνδυνη τροπή ύστερα από ένα τραγικό συμβάν. Το σενάριο βασίζεται στη νουβέλα μυστηρίου της Μπάρμπαρα Εϊμπελ.

Προσέξτε κι αυτά
Οι κωμωδίες και οι επανεκδόσεις έχουν τη μερίδα του λέοντος στον θερινό προγραμματισμό των γραφείων διανομής. Στο «Γύρισμα» του Σεντρίκ Καν, ένας σκηνοθέτης βρίσκεται αντιμέτωπος με δεκάδες άλυτα προβλήματα στη διάρκεια γυρισμάτων της νέας του ταινίας.

Στο βαμπιρικό «Ανθρωπίστρια βρικόλακας αναζητά αυτοκτονικό άτομο» μια νεαρή βρικόλακας που δεν μπορεί να σκοτώνει, φαίνεται να βρίσκει λύση στο πρόβλημά της.

Ενώ το σκηνοθετικό δίδυμο Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντάνο των πετυχημένων «Άθικτων» επιστρέφει με μια κωμωδία για τον ακτιβισμό, με τίτλο «Κάθε πέρυσι και καλύτερα», όπου δύο απατεωνίσκοι γίνονται εθελοντές σε μια ΜΚΟ για να τρώνε και να πίνουν τσάμπα!

Από τις κλασικές δημιουργίες φυσικά ο Χίτσκοκ είναι σταθερή αξία («Η θηλιά»), ο Ντέιβιντ Λιντς έχει τους σταθερούς οπαδούς που βλέπουν ξανά και ξανά τις ταινίες του («The straight story»), ενώ ο «Ηδονοβλεψίας» του Μάικλ Πάουελ είναι μια κορυφαία δημιουργία στη λίστα με τους πιο εντυπωσιακούς σίριαλ κίλερ όλων των εποχών.