Κινηματογραφος

Πολύδροσο: Η 7η ταινία του The Boy με τρομερό δέσιμο μεταξύ Κόκκαλη-Καγιά

Ευχάριστη έκπληξη η παρουσία της Βίκυς Καγιά στον ρόλο της μητέρας, που είναι άψογη στα υποκριτικά καθήκοντά της.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 916
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κριτική για την ταινία Πολύδροσο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Βούλγαρη (The Boy). Πρωταγωνιστούν: Σοφία Κόκκαλη, Βίκυ Καγιά, Έλσα Ζάρρη, Μαίρη Γιαννούλα

Η Σοφία επιστρέφει στο σπίτι των γονιών της στο Πολύδροσο για να συντροφεύσει τη μητέρα της, Σοφία, στη δύσκολη περιπέτεια υγείας που αντιμετωπίζει. Ανάμεσα στις δύο γυναίκες με τα τόσα κοινά (το όνομα, τη λατρεία για το σινεμά, την αδυναμία στις ιστορίες φαντασμάτων κ.ά.), υπάρχει ένας άρρηκτος δεσμός, αλλά και μια οπτική ταύτισης στα βασικά ερωτήματα της ζωής. Οι μέρες κυλούν με ανάλαφρα στιγμιότυπα, που ενίοτε διακόπτονται είτε από κάποια συγκινητική στιγμή είτε από μια χιουμοριστική ανάμνηση του παρελθόντος. 

Σαν ένα γλυκό, τρυφερό τραγούδι γύρω από μια σχέση ζωής που βρίσκεται στην πιο κρίσιμη στιγμή της (ο επώδυνος επικείμενος χωρισμός κόρης και μάνας) «ακούγεται» η νέα ταινία του Αλέξανδρου Βούλγαρη («Νήμα», «Ροζ», «Winona»), αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Από την πρώτη στιγμή που η νεαρή ηρωίδα (για μια ακόμη φορά η Σοφία Κόκκαλη επιβεβαιώνει ότι είναι μία από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της) επιστρέφει στη γειτονιά όπου μεγάλωσε, θυμάται όλους εκείνους τους λόγους που την οδήγησαν στη φυγή από το Πολύδροσο, το μέρος όπου «όλες οι ώρες εκεί είναι ώρες κοινής ησυχίας». Μέσα από τη δοκιμασία της άρρωστης μητέρας της, την επανασύνδεση μαζί της, καθώς και την επιστροφή στα παλιά της στέκια, η νεαρή Σοφία συνειδητοποιεί ότι όσα σιχαινόταν στο Πολύδροσο όλα αυτά τα χρόνια, τελικά δεν είναι και τόσο απεχθή.

Η ιδιοσυγκρασιακή μελαγχολία του φιλμ αναδεικνύεται στα απλά καρέ του σκηνοθέτη, τα οποία συνοδεύει εξαίσια – και με μια αύρα συν-σκηνοθετικής αντίληψης– η ονειρική μουσική που υπογράφει η Δεσποινίς Τρίχρωμη. Στον τρυφερό αποχαιρετισμό των δύο γυναικών, αλλά και της εποχής της παιδικότητας που αφήνει πίσω της η νεαρή Σοφία, ο σκηνοθέτης απλώνει γερές δόσεις χιούμορ που προσφέρουν το λυτρωτικό μείγμα μιας χαρμολύπης, η οποία χαράζει πέρα ως πέρα την ταινία. Ευχάριστη έκπληξη η παρουσία της Βίκυς Καγιά στον ρόλο της μητέρας, που είναι άψογη στα υποκριτικά καθήκοντά της. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο πρωταγωνίστριες είναι διεκδικήτριες του Α’ γυναικείου ρόλου στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου που θα δοθούν σε λίγες μέρες, ενώ το «Πολύδροσο» διεκδικεί ακόμη 4 βραβεία Ίρις.