- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Εμφύλιος πόλεμος: Οι ΗΠΑ της επόμενης μέρας
Οι Δυτικές Δυνάμεις της Καλιφόρνιας και του New Mexico, πολεμούν την κυβέρνηση της Ουάσιγκτον
Εμφύλιος πόλεμος: Κριτική για την ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, με πρωταγωνιστές τους Κίρστεν Ντανστ, Βάγκνερ Μόουρα, Τζέσι Πλέμονς, Κέιλι Σπένι
Στο πολύ κοντινό μέλλον, οι ΗΠΑ μαστίζονται από εμφύλιο πόλεμο που έχει χωρίσει τη χώρα στα δύο. Ο πόλεμος αυτός όμως δεν θυμίζει το παρελθόν. Οι αντίπαλοι τούτη τη φορά δεν είναι οι Βόρειοι εναντίον των Νοτίων, αλλά οι Δυτικές Δυνάμεις της Καλιφόρνιας και του New Mexico που πολεμούν την κυβέρνηση της Ουάσιγκτον. Κι ενώ τα στρατεύματα των πρώτων οδεύουν προς την πρωτεύουσα, μια δημοσιογραφική ομάδα ακολουθεί παράλληλο δρόμο με σκοπό να φτάσει πρώτη στον Λευκό Οίκο προκειμένου να αποσπάσει την τελευταία, ως φαίνεται, συνέντευξη του νυν Αμερικανού προέδρου.
Ο Άλεξ Γκάρλαντ απέκτησε φήμη πριν από 25 χρόνια χάρη στην «Παραλία» του Ντάνι Μπόιλ που βασίστηκε στο δικό του ομότιτλο μυθιστόρημα. Ξεκίνησε την πετυχημένη του καριέρα ως σεναριογράφος («28 μέρες μετά», «Μη μ’ αφήσεις ποτέ» κ.ά.) πριν έρθει η πραγματική καταξίωση με το φουτουριστικό «Από μηχανής» που αφορούσε στην τεχνητή νοημοσύνη και αποτελούσε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του. Μάλιστα για εκείνο το φιλμ απέσπασε το 2016 και τη μοναδική του ως τώρα οσκαρική υποψηφιότητα στην κατηγορία του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Στα επόμενα έργα που σκηνοθέτησε («Αφανισμός», «Men»), αλλά και στο νέο του πρότζεκτ επιχείρησε, με άνισες πάντως αποδόσεις, να παντρέψει τις δύο ιδιότητες.
Ο «Εμφύλιος πόλεμος» διατυπώνει μια πολύ ενδιαφέρουσα –και κατά διαστήματα εύστοχη– άποψη για την πολιτική πόλωση και την αδυναμία του σύγχρονου ανθρώπου να διαχειριστεί την τύχη του. Τοποθετώντας στο κέντρο της ιστορίας του ένα θέμα εσχατολογικό, ο Γκάρλαντ σημαδεύει τη σημερινή Αμερική ως τον κατεξοχήν χώρο της καταμέτρησης των πολιτικοκοινωνικών κραδασμών που οδηγούν την ανθρωπότητα στο χείλος της καταστροφής. Αρνούμενος να μπει στο κομμάτι της ιδεολογικής αντιπαράθεσης και της καταγραφής των συνθηκών που έφεραν την ξακουστή «Γη της επαγγελίας» στο σημείο μηδέν, ο Γκάρλαντ απλώς περιγράφει ένα δυστοπικό σύμπαν. Ή αν προτιμάτε, τις τελευταίες ανάσες ενός κόσμου που βρίσκεται στα όριά του.
Με τη φόρμα ενός σφιχτοδεμένου πολεμικού θρίλερ που αποτυπώνεται ιδανικά μέσω του φακού της φωτορεπόρτερ Κίρστεν Ντανστ και με αφηγηματικό όχημα το δέσιμο των τεσσάρων χαρακτήρων, το φιλμ λαμβάνει τα χαρακτηριστικά μιας Οδύσσειας. Μιας Οδύσσειας γεμάτης απρόοπτες συγκινήσεις, με την εκάστοτε περιπέτεια που βιώνουν οι ήρωες να είναι τουλάχιστον ενδιαφέρουσα (τρομερό το επεισόδιο με πρωταγωνιστή τον ανατριχιαστικό Τζέσι Πλέμονς που αντανακλά όλο το φάσμα της ακροδεξιάς ιδεολογίας), αλλά κι ένα φινάλε αχρείαστο. Ή μάλλον αδέξιο καθώς χαλάει τη μέχρι τότε αλάνθαστη συνταγή που πάτησε στη γοητεία, αλλά και το μυστήριο ενός ιδιότυπου road movie.
Οι ξεχωριστές στάσεις στις αμερικανικές πόλεις της ενδοχώρας όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν, δίνουν την ευκαιρία στον δημιουργό του φιλμ για να προβεί σε έναν εύστοχο σχολιασμό για την καταστροφική πόλωση των ΗΠΑ στο ξεπερασμένο δίπολο αριστεράς-δεξιάς. Φυσικά ο μανιχαϊσμός και ο φανατισμός, ως κυρίαρχα μοτίβα μιας αντιπαράθεσης που ανήκει οριστικά στο παρελθόν, μόνο κινδύνους εγκυμονούν, λέει ο Γκάρλαντ. Ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει άδικο;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.