- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Το αγόρι του Θεού: Αμαρτωλή καθολική εκπαίδευση
Mια σκληρή πλευρά της καθολικής εκκλησίας και του παπικού καθεστώτος
Το αγόρι του Θεού: Κριτική για την ταινία του Μάρκο Μπελόκιο, με πρωταγωνιστές τους Πάολο Πιερομπόν, Ενέα Σάλα, Λεονάρντο Μαλτέζε, Φίλιπο Τίμι, Φαμπρίτσιο Γκιφούνι
Τον Μάρτιο του 1852, στην Μπολόνια που ανήκει στα Παπικά κράτη, η ευημερούσα εβραϊκή οικογένεια των Μορτάρα βλέπει το έκτο της παιδί, τον μόλις έξι μηνών Εντγκάρντο, να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας. Μετά από μια εξαετία, το αγόρι είναι μια χαρά και η δεκαμελής πλέον οικογένεια ζει ευτυχισμένη. Όμως ένα βράδυ, αξιωματούχοι της καθολικής εκκλησίας με απόφαση του Δικαστηρίου της Ιεράς Υπηρεσίας, εισβάλουν στο σπίτι των Μορτάρα και αρπάζουν τον μικρό Εντγκάρντο με την αιτιολογία ότι δεν είναι Eβραίος αλλά βαπτισμένος χριστιανός.
Στο σινεμά του Μάρκο Μπελόκιο, και ειδικά στον εξαιρετικό «Προδότη», η αλήθεια όσο τραβηγμένη κι αν μοιάζει να είναι, πολλές φορές ξεπερνά τα όρια της φαντασίας. Μια τέτοια συγκλονιστική (αλλά πέρα ως πέρα πραγματική) ιστορία είναι εκείνη που μας αφηγείται ο βετεράνος σκηνοθέτης με το «Αγόρι του Θεού». Η λεπτομερής ιστορική έρευνα του σκηνοθέτη, παρουσιάζει μια άλλη σκληρή πλευρά της καθολικής εκκλησίας και του παπικού καθεστώτος. Με όχημα το «αλάθητο» του Πάπα (εκείνη την εποχή ο Πίος Θ είναι ο «Πάπας-Βασιλιάς») και την άκρως… αποτελεσματική λειτουργία της Ιεράς εξέτασης, ξεδιπλώνεται ένα αγωνιώδες θρίλερ γύρω από την εν ψυχρώ απαγωγή ενός αθώου αγοριού (ο αφοπλιστικός Ενέα Σάλα στον ρόλο του Εντγκάρντο) μπροστά στα έκπληκτα μάτια της οικογένειάς του. Η δικαιολογία της αρπαγής του παιδιού σχετίζεται με την απόφαση μιας υπηρέτριας να «σώσει» τον Εντγκάρντο από την βρεφική του περιπέτεια, βαπτίζοντας τον κρυφά ως χριστιανό, με αποτέλεσμα το παιδί ν’ ανήκει πλέον στην καθολική εκκλησία. Το φιλμ απλώνεται στον χρόνο και μεταφέρει όλες τις βασικές στάσεις στην επεισοδιακή διαδρομή του νεαρού ήρωα: από τη στιγμή της απαγωγής και της μεταφοράς του στη Ρώμη για να λάβει την καθολική κατήχηση, μέχρι την εποχή της ενηλικίωσής του που καλείται να πάρει τις κρίσιμες αποφάσεις για τη ζωή του. Το δράμα σε όλη αυτή τη διαδρομή είναι πυκνό αλλά ποτέ υπερβολικό. Βλέπουμε τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλει η οικογένειά του για να τον πάρει πίσω και ταυτόχρονα βιώνουμε το λυσσαλέο πείσμα του Πάπα και των αυλικών του να αρνούνται να επιστρέψουν το αγόρι στους δικούς του, προκειμένου να το μετατρέψουν σε ένα πιστό καθολικό. Σε όλη αυτή την έντονη –όχι μόνο για τον μικρό πρωταγωνιστή αλλά και για τον θεατή– ψυχολογική δοκιμασία, ο Μπελόκιο προβαίνει σε μια μετωπική επίθεση κατά της εξουσίας του Πάπα και της δομής της καθολικής εκκλησίας. Πολλοί θα μιλήσουν για ένα σχήμα που έχει στόχο κάθε μορφή θρησκευτικού φονταμενταλισμού, αλλά τα στοιχεία στη φαρέτρα του έμπειρου σκηνοθέτη (το απόκοσμο δέος του αγοριού απέναντι στον Εσταυρωμένο, η πλύση εγκεφάλου των ιεροεξεταστών, το νοσηρό δέσιμο του Πάπα με το αγόρι κ.λπ.) εστιάζουν κυρίως κατά του καθολικισμού. Στο καλοφτιαγμένο θρίλερ του Μπελόκιο η πολιτική και η θρησκεία είναι τα δύο συγκοινωνούντα δοχεία μιας φριχτής ιστορίας με θέμα τη θυσία κάθε ανθρώπινου στοιχείου (η ταυτότητα σε πρώτο επίπεδο) στον βωμό της εξουσίας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.