Κινηματογραφος

Αλγόριθμος προβλέπει τους νικητές των Όσκαρ

Προγνωστικά για όλες τις μεγάλες και μικρές κατηγορίες λίγο πριν από τη λαμπερή βραδιά

Newsroom
15’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Όσκαρ 2024: Προβλέψεις για τους νικητές των βραβείων της Ακαδημίας - Το μαθηματικό μοντέλο του Μπεν Ζάουζμερ από το Hollywood Reporter.

Η 96η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ πραγματοποιείται την Κυριακή 10 Μαρτίου στο Dolby Theater του Λος Άντζελες.

Τα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου απονέμονται την Κυριακή 10 Μαρτίου © EPA/Etienne Laurent

Καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τα Όσκαρ 2024 και τη μεγάλη βραδιά του Χόλιγουντ, την οποία θα παρακολουθήσουμε και φέτος ζωντανά στην COSMOTE TV, σινεφίλ και της ειδήμονες της βιομηχανίας του θεάματος μπαίνουν στο παιχνίδι των προβλέψεων.

Ανάμεσά τους, ο Μπεν Ζάουζμερ, συντάκτης του Hollywood Reporter και συγγραφέας του «Oscarmetrics: The Math Behind the Biggest Night in Hollywood».

Όσκαρ 2024: Οι μαθηματικές προβλέψεις για τους νικητές

Τα τελευταία 13 χρόνια, ο Ζάουζμερ προβλέπει τα Όσκαρ με μαθηματικά. Ξεκινώντας από τον κοιτώνα του κολεγίου του για να φτάσει στην έκδοση βιβλίου πάνω στο αντικείμενο, διατηρώντας έναν δημοφιλή λογαριασμό στο X και συντάσσοντας ετήσια άρθρα, ο Μπεν Ζάουζμερ κινείται γύρω από μια συγκεκριμένη κεντρική ιδέα.   

Σταθμίζει κάθε σημείο δεδομένων με βάση το ιστορικό που έχει ο προγνωστικός παράγοντας (όπως προηγούμενα βραβεία, υποψηφιότητες άλλων κατηγοριών, αγορές στοιχημάτων) στην πρόβλεψη κάθε κατηγορίας.

Το Χόλιγουντ ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη γιορτή του κινηματογράφου και τη διεξαγωγή της 96ης απονομής των βραβείων Όσκαρ © EPA/John G. Mabanglo

Όπως επισημαίνει, μερικά χρόνια βλέπουμε πολλά φαβορί να κερδίζουν, ενώ κάποια άλλα χαρακτηρίζονται από μια υγιή δόση μαθηματικών ανατροπών. Τι θα ισχύσει φέτος; Ας δούμε τα προγνωστικά των Όσκαρ 2024.

Καλύτερη Ταινία

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Τα βραβεία που δεν κέρδισε έως τώρα το «Oppenheimer» είναι ίσως λιγότερα από τα βραβεία που κέρδισε. Παρότι οι πιθανότητες είναι συντριπτικά με το μέρος του, τα μαθηματικά διστάζουν να δώσουν σε οποιονδήποτε υποψήφιο πάνω από το 80 τοις εκατό, λόγω του ιστορικού διάσημων ανατροπών στην κατηγορία, αλλά και της παρουσίας 10 συνολικά υποψηφίων. Ωστόσο το κοινό και οι κριτικοί εντυπωσιάστηκαν βαθιά από την επική βιογραφική ταινία του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και τα μέλη της Ακαδημίας πιθανότατα θα επιβραβεύσουν την ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν.

Καλύτερη Σκηνοθεσία

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης γύρω από τη συγκεκριμένη κατηγορία επικεντρώνεται στο ποιος λείπει: Πιο συγκεκριμένα, η Γκρέτα Γκέργουϊκ για τη «Barbie». Σε κάθε περίπτωση, ο Κρίστοφερ Νόλαν κυριάρχησε σε τέτοιο βαθμό στη σεζόν των βραβείων, που πιθανότατα αυτή θα είναι η χρονιά του, ανεξάρτητα από το ποιοι άλλοι υποψήφιοι θα βρεθούν απέναντί του στο Dolby Theatre.

Καλύτερος Α' Ανδρικός Ρόλος

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Οι Χρυσές Σφαίρες προϊδέασαν για μια αμφίρροπη αναμέτρηση μεταξύ του Κίλιαν Μέρφι («Oppenheimer») και του Πολ Τζιαμάτι («Τα Παιδιά του Χειμώνα»). Παραμένουν οι αναμενόμενοι νικητές, με τις πιθανότητες να δείχνουν ξεκάθαρες: Οι επιτυχίες του Κίλιαν Μέρφι στα BAFTA και τα SAG, μαζί με τη γενικότερη δυναμική του «Oppenheimer», δίνουν ένα γνήσιο φαβορί σε αυτόν τον αγώνα, ακόμα κι αν ο Τζιαμάτι παραμένει στο κάδρο.

Καλύτερος Α' Γυναικείος Ρόλος

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Σε αντίθεση με τον καλύτερο ανδρικό ρόλο, η συγκεκριμένη κατηγορία είναι εξαιρετικά αμφίρροπη. Θυμίζει αρκετά το περσινό παράδειγμα, τότε που η Μισέλ Γιο κέρδισε το SAG, η Κέιτ Μπλάνσετ τα βραβεία BAFTA και Critics Choice και μοιράστηκαν τις Χρυσές Σφαίρες, με το Όσκαρ να καταλήγει τελικά στην πρωταγωνίστρια του «Τα πάντα όλα». Στη φετινή κούρσα, δύο στοιχεία κάνουν τη Λίλι Γκλάντστοουν ελαφρώς ισχυρότερη υποψήφια. Πρώτον, το μοντέλο προσαρμόζεται κάθε χρόνο, επομένως λαμβάνονται υπόψη τα περσινά δεδομένα. Κατά δεύτερον, επικράτησε στις Χρυσές Σφαίρες, κάτι που λειτουργεί υπέρ της πρωταγωνίστριας του «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού», καθώς η κατηγορία του δράματος είναι πιο προγνωστική για τα Όσκαρ.

Καλύτερος Β' Ανδρικός Ρόλος

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Οι υποστηρικτικές κατηγορίες είναι πολύ πιο ξεκάθαρες από τις βασικές κατηγορίες φέτος. Ο Ρόμπερτ Ντάουνι τζούνιορ περίμενε πολύ καιρό για αυτό. Τριάντα ένα χρόνια μετά την πρώτη του υποψηφιότητα για το «Τσάπλιν», έχει τώρα 91 τοις εκατό πιθανότητες να κάνει δικό του το χρυσό αγαλματίδιο.

Καλύτερος Β' Γυναικείος Ρόλος

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Με ποσοστό λίγο πάνω από το 91%, η Νταβάιν Τζόι Ράντολφ είναι η πιθανότερη νικήτρια σε οποιαδήποτε κατηγορία. Η συγκινητική της ερμηνεία ως θλιμμένης μητέρας στα «Παιδιά του Χειμώνα» θα για να χαρίσει στην ταινία το βραβείο β' γυναικείου ρόλου.

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Μια κατηγορία με ιδιαιτερότητες. Πρώτον, η απεργία των σεναριογράφων καθυστέρησε τα Βραβεία του Σωματείου Συγγραφέων, τα οποία θα ανακοινωθούν μετά τα Όσκαρ. Δεύτερον, η Ακαδημία χαρακτήρισε τη «Barbie» ως διασκευασμένο σενάριο, παρόλο που οι περισσότεροι το θεώρησαν πρωτότυπο. Αυτό αφήνει το σενάριο του «Ανατομία μιας Πτώσης» σε θέση πρωταγωνιστή, μετά τις νίκες στις Χρυσές Σφαίρες και τα BAFTA. Αλλά καθώς είναι το μοναδικό σενάριο που δεν κέρδισε καν υποψηφιότητα στα Βραβεία Επιλογής Κριτικών, το Όσκαρ θα μπορούσε να καταλήξει αλλού.

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Η «Barbie» κέρδισε πολλές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός βραβείου επιλογής κριτικών, αν και μπορεί να υποτιμηθεί εδώ, καθώς συμμετείχε στην κούρσα του πρωτότυπου σεναρίου σε άλλες απονομές βραβείων. Το «Oppenheimer» διεκδικεί την κατηγορία όσο και κάθε άλλη, ενώ συνυποψήφιες ταινίες όπως τα «Poor Things» και «Ζώνη Ενδιαφέροντος» έχουν σαφώς μεγάλη υποστήριξη από την Ακαδημία.

Καλύτερη Ταινία Animation

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Για τους θαυμαστές του Χαγιάο Μιγιαζάκι, είναι δύσκολο να μην ψηφιστεί το «Αγόρι και ο Ερωδιός», υποθετικά η τελευταία του ταινία. Και το συγκεκριμένο franchise του «Spider-Man» έχει ήδη κερδίσει αυτήν την κατηγορία πριν από πέντε χρόνια, κάτι που θα μπορούσε να μειώσει τις φετινές πιθανότητές του με τον άλλο τρόπο.

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Πέρυσι κέρδισε οριακά το μαθηματικό φαβορί, «Ναβάλνι», μια νίκη που τώρα αποκτά ακόμα μεγαλύτερο νόημα υπό το φως των πρόσφατων γεγονότων. Η φετινή κούρσα των Όσκαρ δεν είναι εξίσου αμφίρροπη, αλλά το ευρύτερο θέμα των ρωσικών αδικημάτων παραμένει. Το «20 Μέρες στη Μαριούπολη» είναι σημαντικό όσο και τραγικό φιλμ, και είναι πιθανότατα το ντοκιμαντέρ που θα λάβει το Όσκαρ.

Καλύτερη Διεθνής Ταινία

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Μια κατηγορία στην οποία η Ακαδημία διευκολύνει τις προβλέψεις, δίνοντας τα βραβεία με σχετική κανονικότητα. Τα «Roma», «Parasite», «Drive My Car» και «All Quiet on the Western Front» των προηγούμενων ετών ήταν παράλληλα υποψήφια και στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του «Ζώνη Ενδιαφέροντος».

Καλύτερη Σκηνογραφία

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

«Barbie» και «Poor Things», δύο ταινίες που έχτισαν ευφάνταστους κόσμους, οι οποίοι δεν έμοιαζαν με τίποτα από όσα είχαμε δει ως τώρα στην οθόνη. Οι ψηφοφόροι του BAFTA και του Art Directors Guild επέλεξαν το «Poor Things». Οι ψηφοφόροι της Επιλογής Κριτικών και αρκετά από τα ελάσσονα βραβεία προτίμησαν τη «Barbie». 

Καλύτερη Φωτογραφία

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Ο Χόιτε βαν Χοϊτέμα του «Oppenheimer» γύρισε μια ταινία σε μαυρόασπρο και έγχρωμο φιλμ. Γύρισε μια ταινία για τις αίθουσες Imax, αλλά και τους παραδοσιακούς κινηματογράφους. Είναι ο ξεκάθαρος πρωτοπόρος για στην κατηγορία καλύτερης φωτογραφίας.

Καλύτερα Οπτικά Εφέ

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Η δημοφιλής επιλογή είναι το «Godzilla Minus One», το οποίο πέτυχε εντυπωσιακά αποτελέσματα με μέτριο προϋπολογισμό. Αλλά τα μαθηματικά προτιμούν τον «Δημιουργό». Κέρδισε την κορυφαία διάκριση της Visual Effects Society, μαζί με εκείνες πολλών άλλων ομάδων κριτικών, ενώ το «Godzilla…» δε βρέθηκε στις υποψηφιότητες τόσο των VES όσο και των BAFTA.

Καλύτερα Κοστούμια

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Για άλλη μια φορά, «Barbie» και «Poor Things» τίθενται αντιμέτωποι, με ένα εντυπωσιακά παρόμοιο μοτίβο επιτυχιών και αποτυχιών τη σεζόν των βραβείων. Τα μαθηματικά καταλήγουν σε ετυμηγορία υπέρ της «Barbie», αλλά όλα είναι ανοιχτά καθώς καμία ταινία δεν φτάνει το 50%.

Καλύτερο Μακιγιάζ και Κομμώσεις

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Πολλοί επιλέγουν «Maestro», συμπεριλαμβανομένων των στοιχηματικών εταιριών, ήταν ωστόσο το «Poor Things» εκείνο που κατέκτησε τις περισσότερες διακρίσεις. Με μια διαφορά μόλις 4 τοις εκατό μεταξύ των δύο φαβορί, αυτή θα είναι μία από τις αμφίρροπες κατηγορίες.

Καλύτερο Μοντάζ

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Άλλη μια κατηγορία, άλλη μια πρόβλεψη υπέρ του «Oppenheimer». Τα βραβεία Critics Choice, τα BAFTA και πολλοί άλλοι επέλεξαν το μοντάζ της Τζένιφερ Λέιμ και τα μαθηματικά κάνουν το ίδιο.

Καλύτερη Μουσική

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Ο Λούντβιχ Γκόρανσον συνέθεσε για το «Oppenheimer» το είδος της μουσικής που αρμόζει στην ένταση και το θέμα της ταινίας. Έχει ήδη κερδίσει ένα Grammy για τη δουλειά του και μετά τη σαρωτική σεζόν των βραβείων, το Όσκαρ πιθανότατα ακολουθεί.

Καλύτερο Τραγούδι

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Για πρώτη φορά μετά το «La La Land», οι δύο κορυφαίοι υποψήφιοι για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι προέρχονται αμφότεροι από την ίδια ταινία. Είναι αρκετά πιθανό οι υποστηρικτές της «Barbie» να μοιράσουν την ψήφο τους, αλλά το «What Was I Made For?» είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί.

Καλύτερος Ήχος

© Ben Zauzmer for The Hollywood Reporter

Αυτή είναι η τέταρτη χρονιά της συνδυαστικής κατηγορίας καλύτερου ήχου. Όπως υποστηρίζει ο Μπεν Ζάουζερ, το γεγονός δεν έχει ιδιαίτερη σημασία: Σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις, το μοντέλο του πρότεινε ότι η ίδια ταινία θα είχε κερδίσει τόσο την επεξεργασία ήχου όσο και τη μίξη ήχου, αν εξακολουθούσαν να είναι διαχωρισμένες. Φέτος, αυτός ο διπλός νικητής θα ήταν το «Oppenheimer», επομένως είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης στη συνδυασμένη έκδοση.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπάρχουν αρκετά δεδομένα για να προβλεφθούν μαθηματικά οι τρεις κατηγορίες ταινιών μικρού μήκους, αν και οι στοιχηματικές αγορές προτιμούν την «Υπέροχη Ιστορία του Χένρι Σούγκαρ» στην κατηγορία μικρού μήκους live-action, το «Γράμμα σ’ ένα γουρούνι» για το animation μικρού μήκους και το «The ABCs of Book Banning» για το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους.

Διαβάστε ακόμη → Όσκαρ: Το αντικείμενο του πόθου στο κινηματογραφικό σύμπαν