Κινηματογραφος

Γιώργος Λάνθιμος: «Διατηρώ το final cut σε όλες τις ταινίες μου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης μίλησε στο ξενοδοχείο Grande Bretagne της Αθήνας για τη νέα ταινία του «Poor Things»

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Γιώργος Λάνθιμος: «Διατηρώ το final cut σε όλες τις ταινίες μου».
© Papadakis Press

Γιώργος Λάνθιμος: Τι δήλωσε για τη νέα ταινία του «Poor Things» στη συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, στο ξενοδοχείο Grande Bretagne.

Στο ξενοδοχείο Grande Bretagne της Αθήνας πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί η συνέντευξη Τύπου του Γιώργου Λάνθιμου προς τους Έλληνες δημοσιογράφους με αφορμή τη νέα του ταινία «Poor Τhings» που βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες την Πρωτοχρονιά και λογικά θα τον οδηγήσει μέχρι τα Όσκαρ.

Γιώργος Λάνθιμος: «Διατηρώ το final cut σε όλες τις ταινίες μου».
© Papadakis Press
Γιώργος Λάνθιμος: «Διατηρώ το final cut σε όλες τις ταινίες μου».
© Papadakis Press

Γιώργος Λάνθιμος: Η συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο σκηνοθέτης στην Αθήνα για τη νέα του ταινία «Poor Τhings»

Το «Poor Τhings» είναι μια ταινία που δεν προδίδει σε καμία περίπτωση το ξεχωριστό καλλιτεχνικό όραμα που ακολουθεί εδώ και χρόνια ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης. Ταυτόχρονα είναι μια ταινία που μπορεί να ανοιχτεί σε ένα πιο ευρύ κοινό καθώς η ρηξικέλευθη αφηγηματική γραφή του έχει την ικανότητα να μαγέψει τον μέσο θεατή. Ο Γιώργος Λάνθιμος, όπως δήλωσε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, όταν κάνει ταινίες δεν σκέφτεται πώς θα «διαβαστούν» αυτές από το κοινό. «Προσπαθώ να τις κάνω όσο πιο ανοιχτές γίνεται για να μπορούν να τις προσεγγίσουν άνθρωποι που προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους ή έχουν διαφορετικές εμπειρίες». Επίσης δήλωσε ότι τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα η διαφορετική άποψη και δεν θέλει να φτιάχνει φιλμ μονοδιάστατα, που να ερμηνεύονται με ένα και μοναδικό τρόπο. Όσον αφορά το αν έχει παρεμβάσεις στη δουλειά του από στελέχη των χολιγουντιανών στούντιο (τόσο η «Ευνοούμενη» όσο και το «Poor Τhings» αλλά και το επόμενο φιλμ του που είναι το «Kinds of Κindness» είναι χρηματοδοτημένα από τη Searchlight, τη θυγατρική της Disney) δήλωσε πως είναι πολύ δημιουργική η συνεργασία τους και δεν έχει υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα για τον ίδιο και τους συνεργάτες του, διατηρώντας το final cut στις ταινίες του.

Γιώργος Λάνθιμος: «Διατηρώ το final cut σε όλες τις ταινίες μου».
© Papadakis Press
Γιώργος Λάνθιμος: «Διατηρώ το final cut σε όλες τις ταινίες μου».
© Papadakis Press

Οι αλλαγές που έκανε στο φιλμ σε σχέση με το πρωτότυπο υλικό που βρήκε στο βιβλίο του σκοτσέζου Άλασντερ Γκρέι βασίστηκαν όχι μόνο στον κεντρικό χαρακτήρα της Μπέλα Μπάξτερ (Έμα Στόουν), της οποίας την αφύπνιση βλέπουμε μέσα από τα δικά της συναισθήματα και τις προσωπικές σκέψεις σε αντίθεση με το μυθιστόρημα που «μαθαίνουμε» την ιστορία της μέσα από τις αφηγήσεις τρίτων, αλλά και από τη μεταφορά της δράσης. Ο Λάνθιμος επέλεξε να αφήσει στην άκρη το ρεαλιστικό αποτύπωμα της βικτοριανής εποχής για χάρη ενός συναρπαστικού κατασκευάσματος που βρίσκεται πέρα από χρόνους. Το εικαστικό μεγαλείο της ταινίας βασίζεται όχι μόνο στα τεράστια σκηνικά που τονίζονται από τους ευρυγώνιους φακούς αλλά και από τα υπέροχα σουρεαλιστικά κοστούμια που έχουν το δικό τους βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της δραματουργίας.

Γιώργος Λάνθιμος: «Διατηρώ το final cut σε όλες τις ταινίες μου».
© Papadakis Press
Γιώργος Λάνθιμος: «Διατηρώ το final cut σε όλες τις ταινίες μου».
© Papadakis Press

Επίσης ο Γιώργος Λάνθιμος τόνισε πως δεν λέει τίποτα στους ηθοποιούς πριν από τις σκηνές τους. Δεν κάνουν κουβέντες για θεωρητικά υπόβαθρα ή ψυχολογικές αναλύσεις των χαρακτήρων τους καθώς δεν θέλει να ξέρει τι σκέφτονται οι ηθοποιοί του. Έτσι παίρνει απόσταση από αυτό που βλέπει και θεωρεί πως τον βοηθά να κρίνει καλύτερα. Τέλος, σε ερώτησή μας για το αν θα μπορούσε να κάνει την ταινία στην Ελλάδα, είπε πως θα ήταν σχεδόν αδύνατο κάτι τέτοιο κι όχι μόνο από οικονομικής άποψης. Αναφέρθηκε πως όταν έγιναν οι πρώτες έρευνες για να βρεθούν τα κατάλληλα στούντιο δεν υπήρξαν οι κατάλληλες υποδομές στη χώρα μας και για αυτό επιλέχτηκε η Βουδαπέστη που διαθέτει μερικά από τα πιο μεγάλα στούντιο σε όλο την Ευρώπη. Όσον αφορά την απόφασή του να μετακομίσει από την χώρα μας για να αναζητήσει τη διεθνή καριέρα στον κινηματογράφο με βάση την Αγγλία είπε πως ήταν μια σημαντική απόφαση καθώς του επέτρεψε να κάνει τα πρώτα βήματα προς τη δημιουργία ταινιών σαν το «Poor Τhings».

POOR THINGS - New Trailer

Το «Poor Τhings» θα βγει στις ελληνικές αίθουσες την 1η Ιανουαρίου 2024 από τη Feelgood.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου
Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου

Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους

Ο Ντέιβιντ Λιντς ανακοίνωσε ανησυχητικά νέα για την υγεία του λόγω του καπνίσματος
Ο Ντέιβιντ Λιντς ανακοίνωσε ανησυχητικά νέα για την υγεία του λόγω του καπνίσματος

«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.