Κινηματογραφος

Τhe Equalizer 3 - To Τελευταίο Κεφάλαιο: Ο Ρόμπερτ ΜακΚολ πήρε ξανά το όπλο του

Κριτική για τη νέα ταινία του Αντουάν Φουκουά

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τhe Equalizer 3 - To Τελευταίο Κεφάλαιο: Κριτική για τη νέα ταινία του Αντουάν Φουκουά με τους Ντένζελ Γουάσινγκτον, Ντακότα Φάνινγκ, Ντέιβιντ Ντένμαν

Ο Ρόμπερτ ΜακΚολ μετακομίζει για μόνιμη εγκατάσταση σε χωριό του ιταλικού Νότου και συνειδητοποιεί ότι εκεί θα ζήσει ήρεμα τα τελευταία χρόνια του. Όμως όταν βλέπει πως οι νέοι φίλοι του εκβιάζονται από την τοπική Μαφία, θα αναγκαστεί να θυμηθεί τον παλιό κακό εαυτό του.

Η τρίτη φορά που ο Ντένζελ Γουάσινγκτον φορά τα ρούχα του εσωστρεφή και λιγομίλητου τιμωρού εκδικητή είναι και η καλύτερη. Καθοριστικό στοιχείο για να ανέβει το ποιοτικό επίπεδο της -προσχηματικής όπως και να τη δούμε- ιστορίας είναι η επιλογή της νότιας Ιταλίας και η αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της περιοχής (θρησκευτικότητα, γραφικά τοπία, αργοί τελετουργικοί ρυθμοί μιας ειδυλλιακής καθημερινότητας) στην προσωπική περιπλάνηση του ήρωα. Το στυλιζάρισμα και πάλι οργιάζει αλλά είναι αυτό το κουρασμένο βλέμμα του ΜακΚολ που δίνει άλλη διάσταση στην ιστορία του σκοτεινού εκδικητή. Μια ιστορίας βουτηγμένης στο «έγκλημα και την τιμωρία» οποία «κλείνει» με το πιο θεαματικό λουτρό αίματος που έχουμε δει στην πορεία τούτης της τριλογίας. Η Ντακότα Φάνινγκ συνεργάζεται ξανά με τον Ντένζελ Γουάσιγκτον, είκοσι χρόνια μετά από το «Man on fire» του Τόνι Σκοτ. Τότε υποδυόταν την μικρή Λουπίτα που είχε σωματοφύλακα τον βλοσυρό Τζον Κρίζι ο οποίος τα είχε βάλει με θεούς και δαίμονες για να την ξαναβρεί μετά την απαγωγή της από μεξικάνικο καρτέλ.