- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Σεντ Ομέρ: Το «Εν ψυχρώ» συναντά το «Χιροσίμα αγάπη μου»
Κριτική για την ταινία της Αλίς Ντιόπ
Κριτική για την ταινία «Σεντ Ομέρ (Saint Omer)» της Αλίς Ντιόπ με πρωταγωνιστές τους Καγιέ Καγκαμέ, Γκουσλαζί Μαλαντά, Βαλερί Ντρεβίλ
Με τη μόλις τρίτη ταινία της, η ταλαντούχα Αλίς Ντιόπ («We») καταφέρνει να πλάσει ένα από τα πιο δυνατά κοινωνικά δράματα των τελευταίων ετών. Η στέρεα και δομημένη σε γερά θεμέλια αφήγησή της ακολουθεί τη διαδρομή ενός συναρπαστικού δικαστικού θρίλερ που σε κρατά σε συνεχή αγωνία. Το σασπένς δεν προκύπτει από την καταγραφή των λεπτομερειών του εγκλήματος, αλλά από τη διαδικασία εντοπισμού των αιτιών (αίσθηση από Τρούμαν Καπότε και «Εν ψυχρώ») που οδήγησαν την ψύχραιμη και απόλυτα συνειδητοποιημένη γυναίκα στη μακάβρια πράξη της. Το βλέμμα της περίεργης Ραμά ταυτίζεται αρχικά με εκείνο του θεατή. Όταν όμως πάψει να βρίσκεται σε ρόλο παρατηρητή κι αρχίζει να αποκτά ίχνη ταύτισης –και μάλιστα με άμεση εμπλοκή στα δρώμενα από τη στιγμή που η Ραμά έρχεται σε επαφή με τη μητέρα της κατηγορούμενης–, η κατάσταση αρχίζει να ξεφεύγει και νέα ερωτήματα βγαίνουν στην επιφάνεια. Η επιτυχία της σκηνοθέτριας είναι πως από την ανασύσταση ενός αυθεντικού γεγονότος συνδέει την αρχετυπική ιστορία της Μήδειας με την πολυπλοκότητα της μοντέρνας γυναίκας καθώς και τη θέση της Γυναίκας σε κρίσιμες ιστορικές περιόδου (ειδικές αναφορές στο έργο της Μαργκερίτ Ντιράς «Χιροσίμα αγάπη μου»). «Γνωρίζετε γιατί σκοτώσατε το παιδί σας;» ρωτάει η πρόεδρος του δικαστηρίου τη Λοράνς. «Όχι. Όμως ελπίζω μέσα από αυτή τη δίκη να το ανακαλύψω» απαντά εκείνη. Δεν είναι λόγια αμφισβήτησης ή σκόπιμης παραπλάνησης.
Η ιστορία της παιδοκτόνου παρουσιάζεται με αφοπλιστική ειλικρίνεια καθώς μέσω της περιγραφής της υγιούς και σε πολλά σημεία όμορφης παιδικής και εφηβικής ηλικίας της, ανιχνεύονται τα ψήγματα που θα την οδηγήσουν στην τραγωδία. Παράλληλα παρακολουθούμε και τη ζωή της Ραμά που επίσης έχει σημεία ξεχωριστής σημασίας σε σχέση με την κοινωνικοπολιτική παραβολή του δράματος. Οι σχέσεις των δύο νεαρών γυναικών με τις μητέρες τους είναι το κλειδί της υπόθεσης. «Μια γυναίκα με το παιδί της είναι δεμένοι μεταξύ τους με ένα αδιάσπαστο τρόπο». Η φράση αυτή ακούγεται σε κάποια σκηνή του φιλμ που πίσω από τη βιτρίνα του δικαστικού δράματος κρύβει την επαναστατική ορμή ενός σαγηνευτικού θρίλερ με θέμα τη μητρότητα, τις φυλετικές διακρίσεις, τη γυναικεία ταυτότητα και τα ξεπερασμένα στερεότυπα της δυτικής κοινωνίας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.