- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Οι δύο όψεις του ξυραφιού: Μοιραίο πάθος χωρίς ρεαλιστικό βάθος
Κριτική για την ταινία της Κλερ Ντενί
Κριτική για την ταινία «Οι δύο όψεις του ξυραφιού» της Κλερ Ντενί με πρωταγωνιστές τους Ζιλιέτ Μπινός, Βενσάν Λεντόν, Γκρεγκουάρ Κολέν
Οι Σαρά και Ζαν ζουν με πάθος τον έρωτά τους ακόμη και μετά από δέκα σχεδόν χρόνια σχέσης. Τα πρώτα σύννεφα στην ειδυλλιακή σχέση τους σχηματίζονται όταν ο Φρανσουά –πρώην εραστής της Σαρά και κολλητός του Ζαν– εμφανιστεί ξανά στη ζωή τους.
Συνεχίζει τον κατήφορο των μέτριων καλλιτεχνικών δημιουργιών η Κλερ Ντενί, μετά από την απερίγραπτη –με την αρνητική έννοια– «Μαύρη τρύπα». Η Ζιλιέτ Μπινός (για τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια σε πρωταγωνιστικό ρόλο σε ταινία της Ντενί) υποδύεται την απρόβλεπτη Σαρά η οποία θεωρεί ότι έχει βρει επιτέλους την ισορροπία στη ζωή της αλλά αρχίζει να τα «χάνει» όταν ο πρώην της, αποκτά ξανά κομβικό ρόλο στην καθημερινότητά της. Η ταινία θέλει να είναι μια μετρημένη και ουσιαστική ματιά πάνω στην ερωτική επιθυμία αλλά αυτό που βλέπουμε είναι ένα αφελές και φλύαρο σχόλιο πάνω στη δύναμη των ερωτικών ενστίκτων με όχημα ένα τυπικό ιψενικό τρίγωνο. Η ζημιά στο φιλμ γίνεται από την αρχή: σε μια αχρείαστη εισαγωγική σεκάνς βλέπουμε το πρωταγωνιστικό ζευγάρι να χαριεντίζεται στη θάλασσα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών του διακοπών. Τίποτα εδώ δεν μοιάζει ρεαλιστικό. Η επιστροφή του ζευγαριού στην καθημερινότητα του Παρισιού δυστυχώς δεν σηματοδοτεί και την επιστροφή στον ρεαλισμό. Το πάθος που πραγματεύεται η Ντενί μοιάζει ψεύτικο και παρωχημένο. Η σκηνοθεσία της αν και επιδιώκει να είναι λιτή και μετρημένη, «πετυχαίνει» το ακριβώς αντίθετο: τα αψυχολόγητα κοψίματα μεταξύ γκρο πλαν και μεσαίων πλάνων εντείνουν την αίσθηση της απόστασης –αλλά και της ανασφάλειας– σε ένα κοινότυπο δράμα που δυστυχώς ούτε ερωτικό αλλά και ούτε ψυχολογικά συναρπαστικό γίνεται, ακολουθώντας με μαθηματική ακρίβεια την πορεία προς το προβλέψιμο φινάλε. Πολύ καλός ο Βενσάν Λιντόν στον ρόλο, αμήχανη και μάλλον προβληματισμένη ως προς το πώς θα προσεγγίσει τον δικό της χαρακτήρα η Μπινός, πανωλεθρία για τον Γκρεγκουάρ Κολέν στον ρόλο του Φρανσουά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.