Κινηματογραφος

Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος: Όταν ψέμα και πραγματικότητα μπερδεύονται

Κριτική για την ταινία του Χουμάν Σεγιέντι

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 859
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος (World War III)

Κριτική για την ταινία «Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος» του Χουμάν Σεγιέντι με πρωταγωνιστές τους Μόχσεν Ταναμπάντε, Μαχσά Χετζάζι, Νέντα Τζεμπραεϊλί, Ναβίντ Νοσράτι

Ένας φτωχός και άστεγος εργάτης προσλαμβάνεται για την κατασκευή των σκηνικών σε μία ταινία με θέμα τις φρικαλεότητες των ναζί κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Όταν οι συντελεστές αναζητούν κάποιον να υποδυθεί τον Χίτλερ βρίσκουν στα χαρακτηριστικά του εργάτη όλα εκείνα που χρειάζονται για τον ρόλο.

«Η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται. Κάνει όμως ομοιοκαταληξίες». Η φράση που αποδίδεται στον Μαρκ Τουέιν δίνει το στίγμα της ταινίας που αποτέλεσε την πρόταση του Ιράν για το διεθνές όσκαρ αλλά δεν κατάφερε να μπει στην τελική πεντάδα, εκεί που το «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» δείχνει να είναι το ακλόνητο φαβορί. Ιδιοφυής σύζευξη  του ακατέργαστου ρεαλισμού –σήμα κατατεθέν του ιρανικού σινεμά– με ένα διαφορετικό και γλυκό love story (ο ήρωας για να πάρει τη δουλειά, κρύβει από τους εργοδότες του πως είναι παντρεμένος) στο ανατρεπτικό και πολυεπίπεδο πολιτικό σχόλιο του σκηνοθέτη για τα ολοκληρωτικά καθεστώτα και την αλληλεπίδραση μύθου και ιστορίας. Δύο βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο τελευταίος ταξιτζής: Ο Αθηναίος Τράβις του Στέργιου Πάσχου
Ο τελευταίος ταξιτζής: Ο Αθηναίος Τράβις του Στέργιου Πάσχου

Ένα αστικό θρίλερ με νουάρ αποχρώσεις που κατά διαστήματα μετατρέπεται σε ένα ερωτικό ψυχολογικό δράμα με απρόσμενη εξέλιξη, αλλά και μια κραυγή αγωνίας για την ανάγκη ουσιαστικής επαφής

Μικρά πρόστυχα γράμματα από την Ολίβια Κόλμαν και την Τζέσι Μπάκλεϊ
Μικρά πρόστυχα γράμματα από την Ολίβια Κόλμαν και την Τζέσι Μπάκλεϊ

Ένα πραγματικό συμβάν που συνέβη στην Αγγλία του 1920 δίνει την έμπνευση στην Τέα Σάροκ προκειμένου να φτιάξει μια ωρολογιακής ακρίβειας μαύρη κωμωδία εποχής

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.