Χιου Χάντσον: Πέθανε ο σκηνοθέτης των «Δρόμων της Φωτιάς»
Ξεκίνησε την καριέρα του στο πλευρό του Άλαν Πάρκερ
Χιου Χάντσον: Πέθανε ο σκηνοθέτης των «Δρόμων της Φωτιάς»
Ο Xιου Χάντσον ο οποίος σκηνοθέτησε το βραβευμένο με Όσκαρ καλύτερης ταινίας «Οι δρόμοι της φωτιάς», πέθανε σε ηλικία 86 ετών μετά από σύντομη ασθένεια.
Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε εκ μέρους της οικογένειάς του αναφέρεται: «Ο Χιου Χάντσον, 86 ετών, αγαπημένος σύζυγος και πατέρας, πέθανε στο νοσοκομείο Charing Cross στις 10 Φεβρουαρίου μετά από σύντομη ασθένεια. Αφήνει πίσω τη σύζυγό του, τον γιο του και την πρώτη του σύζυγο».
Ο Χάντσον ξεκίνησε την καριέρα του κάνοντας διαφημίσεις πριν πιάσει δουλειά στο πλευρό του Άλαν Πάρκερ ως δεύτερος σκηνοθέτης στην ταινία «Midnight Express».
Τρία χρόνια αργότερα το 1981, η ταινία του «Chariots of Fire», η οποία αφηγείται την ιστορία δύο Βρετανών αθλητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1924, έγινε διεθνής επιτυχία. Πρόκειται για τον εβραϊκής καταγωγής Άγγλο Χάρολντ Έιμπραμς (1899-1978), που βιώνει τον κρυφό ρατσισμό των συμπατριωτών του και επιθυμεί τη συμμετοχή του στους Αγώνες, προκειμένου να... πάρει το αίμα του πίσω, και τον Σκωτσέζο θεολόγο Έρικ Λίντελ (1902-1945), που είναι από τη φύση του γρήγορος και θέλει να τιμήσει τον Θεό για το χάρισμα που του δώρισε. Και οι δύο αθλητές θα πετύχουν τον στόχο τους: Ο μεν Έιμπραμς θα κερδίσει τα 100 μ., ο δε Λίντελ τα 400 μ.
«Νομίζω ότι ο ο παραγωγός με επέλεξε επειδή διαισθάνθηκε ότι θα ταυτιζόμουν με τα θέματα της τάξης και της φυλετικής προκατάληψης», δήλωνε στον Guardian το 2012. «Με είχαν στείλει στο Ίτον επειδή η οικογένειά μου πήγαινε εκεί για πολλές γενιές, αλλά μισούσα όλη την προκατάληψη. Ο σεναριογράφος, ένα παιδί της εργατικής τάξης από το Merseyside, το καταλάβαινε επίσης απόλυτα. Έτσι ήταν μια προσωπική ιστορία για εμάς».
Η γνωριμία με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου
Το καλοκαίρι του 1981, ο Χιου Χάτσον τηλεφωνεί στον Βαγγέλη Παπαθανασίου και οι δυο τους συναντιούνται με τον Ντέιβιντ Πούτναμ. Ο θρύλος λέει ότι η αρχική επιλογή του σκηνοθέτη ήταν να χρησιμοποιήσει ένα παλαιότερο κομμάτι του Παπαθανασίου, το «L’ Enfant». Εκείνος ωστόσο τους έδωσε άλλη μια επιλογή, γράφοντας ένα καινούργιο κομμάτι. Για τον Χάτσον δεν υπάρχει δίλημμα: Χρησιμοποιεί στην εναρκτήρια σκηνή τη νέα σύνθεση του Παπαθανασίου, ενώ το «L' Enfant» χρησιμοποιείται σε άλλη σκηνή της ταινίας.
To μουσικό θέμα των τίτλων έμελλε να γίνει ένα παγκοσμίως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και δημοφιλή κινηματογραφικά κομμάτια όλων των εποχών. Η μουσική χρησιμοποιήθηκε στην αρχή και στο τέλος, στην ίδια σκηνή, όπου οι δρομείς τρέχουν σε αργή κίνηση σε μία παραλία.
Η συνέχεια της καριέρας του
Ο Χάντσον είχε απορρίψει πολλές προτάσεις για κινηματογραφικές ταινίες πριν από την επιτυχία του «Chariots of Fire». Η επόμενη παραγωγή του ήταν η ταινία «Greystoke» - Ο θρύλος του Ταρζάν, Άρχοντα των Πιθήκων (1984), η οποία έλαβε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ και αποτέλεσε την τελευταία κινηματογραφική ερμηνεία του Ραλφ Ρίτσαρντσον, για την οποία ήταν υποψήφιος στα Όσκαρ του 1984 ως καλύτερος β' ανδρικός ρόλος. Η ταινία σημείωσε επιτυχία στο box office και στους κριτικούς.
Η επόμενη κινηματογραφική ταινία μεγάλου μήκους του Χάντσον ήταν η ταινία «Lost Angels» (1989), υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών του 1989. Η ταινία ήταν ένα δράμα με αμερικανική βάση, στο οποίο πρωταγωνιστούσαν ο Ντόναλντ Σάδερλαντ και ο Ad-Rock των Beastie Boys και αφορούσε την απογοητευμένη νεολαία στην Καλιφόρνια.
Στη προσπάθειά του να εκθέσει την ανακάλυψή του στον Ακαδημαϊκό κόσμο, συναντά τη δυσπιστία και το σκεπτικισμό των εμπειρογνωμόνων, που θεωρούν ότι πρόκειται για ένα καλοστημένο κόλπο, με στόχο το πλουτισμό και το ίδιον όφελος.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.