Κινηματογραφος

Μέρες ξηρασίας: Δίψα για την αλήθεια στην τουρκική ενδοχώρα

Κριτική για την ταινία του Εμίν Αλπέρ

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 857
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
 Μέρες ξηρασίας

Κριτική για την ταινία «Μέρες ξηρασίας» του Εμίν Αλπέρ με πρωταγωνιστές τους Σελαχατίν Πασαλί, Εκίν Κοτς, Ερόλ Μπαμπάογλου

Στη μικρή τουρκική επαρχιακή πόλη Γιανικλάρ, φτάνει ο νεοφερμένος εισαγγελέας Εμρέ για να ερευνήσει τα πολιτικά σκάνδαλα της τοπικής εξουσίας που συνδέονται με το πρόβλημα της ξηρασίας της περιοχής.

Όπως και στην προηγούμενη ταινία του («Τρεις αδερφές» του 2019), ο Εμίν Αλπέρ αντλεί έμπνευση από το εντυπωσιακό φυσικό τοπίο. Εδώ η στιλιζαρισμένη φόρμουλα ενός νουάρ –μια υπόθεση βιασμού κινεί τα νήματα της δράσης– δένει με το άνυδρο τοπίο που παραπέμπει στην εικονογραφία των γουέστερν καθώς και με την οξεία πολιτική κριτική. Ο νεαρός ήρωας, ένας ιδεαλιστής και αφοσιωμένος στο καθήκον του εισαγγελέας, αρχικά θεωρεί ότι η εξουσία του αρκεί για να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Σύντομα όμως συνειδητοποιεί με τον πιο σκληρό τρόπο (αν και με κάποια αφέλεια όπως φαίνεται στη σκηνή του μεθυσιού), ότι τα γρανάζια της πραγματικής εξουσίας είναι ανίκητα. Ο Εμρέ με οδύνη θα ανακαλύψει ότι πίσω από τη φαινομενική γαλήνη της ήρεμης ντόπιας κοινότητας κρύβεται το φριχτό πατριαρχικό πρόσωπο ενός κόσμου παραδομένου στη βία, την ομοφοβία και τον ρατσισμό. Η ταινία που έκανε πρεμιέρα στις Κάννες, έχει διευθυντή φωτογραφίας τον Χρήστο Καραμάνη.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.