- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Avatar 2: Τα καλύτερα εφέ που έχουμε δει ποτέ στο σινεμά; (βίντεο)
Η πρόκληση του νερού και το «πάντρεμα» του υπολογιστή με την πραγματικότητα
Avatar: The Way of Water - Τα εντυπωσιακά οπτικά εφέ στη νέα ταινία του Τζέιμς Κάμερον - Η Πανδώρα και τα γυρίσματα στο νερό
Ο James Cameron επιβεβαίωσε με το «Avatar 2: The Way of Water» ότι συνεχίζει να βαδίζει στον δρόμο της πρωτοπορίας. O Καναδός σκηνοθέτης έχει υπογράψει ταινίες που έχουν αφήσει εποχή, όπως «Terminator», «The Abyss» και «Τιτανικός». Ήταν, επίσης, αυτός που εκτόξευσε το franchise «Alien», με το εμβληματικό «Aliens».
Η πρώτη ταινία Avatar συγκέντρωσε 2,85 δισεκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office και είναι η ταινία με τις μεγαλύτερες εισπράξεις παγκοσμίως.
Το σενάριο βασίζεται σε ιστορίες, οι οποίες έχουν ειπωθεί μέχρι και σε ταινίες κινουμένων σχεδίων (FernGully: The Last Rainforest). Ωστόσο, αυτό που έκανε να ξεχωρίσει το πρώτο Avatar ήταν τα εντυπωσιακά οπτικά εφέ. Η φανταστική Πανδώρα με τα βουνά που αιωρούνται και την πυκνή βλάστηση «μάγεψε» το κινηματογραφικό κοινό.
«O Κάμερον έβαλε στόχο να πάει την τεχνολογία του κινηματογράφου εκεί που κανείς δεν την είχε οδηγήσει πριν. Και το πετυχαίνει» είχε γράψει η Anne Thompson στην κριτική της για το IndieWire.
13 χρόνια μετά το «Avatar: The Way of Water», το πρώτο από τα 4 συνολικά σίκουελ του franchise, επιβεβαιώνει ότι ο πήχης ανέβηκε ακόμα περισσότερο από τον Καναδό κινηματογραφικό «μάγο», καθώς οι συντελεστές ήταν αποφασισμένοι να μπουν σε «αχαρτογράφητα νερά» όσον αφορά στο εύρος των ειδικών εφέ.
«Το 2010, μετά την κυκλοφορία της ταινίας, μαζευτήκαμε οι συντελεστές, προκειμένου να διαπιστώσουμε τι πρέπει να βελτιώσουμε στα επόμενα sequels ώστε να δημιουργήσουμε μια ακόμα καλύτερη, καθηλωτική κινηματογραφική εμπειρία για το κοινό» ανέφερε ο Jon Landau, παραγωγός του Avatar και στενός συνεργάτης του Τζέιμς Κάμερον.
Στην ταινία «Avatar: The Way of Water» ο υπολογιστής είναι κυρίαρχος αλλά το βάρος πέφτει στην υποκριτική
Αν στην πρώτη ταινία το 70-75% είχε δημιουργηθεί στον υπολογιστή, στο «Avatar: The Way of Water» το ποσοστό ανέβηκε στο 90%.
Ωστόσο, όπως και στην πρώτη ταινία, έτσι και στη δεύτερη, υπάρχει μια λεπτομερής καταγραφή του προσώπου και του σώματος των ηθοποιών από κάμερες για την όσο το δυνατόν πιο πιστή (και αληθοφανής) παρουσίαση της κίνησης και της συμπεριφοράς των ιθαγενών Na’vi με φυσικό τρόπο.
Μια άλλη δυσκολία ήταν και το γεγονός ότι οι ηθοποιοί γύριζαν διαδοχικές σκηνές που αφορούσαν τα επόμενα sequels. Υπήρχαν, μάλιστα, περιπτώσεις που ξαναγύριζαν στα στούντιο στη Νέα Ζηλανδία έναν χρόνο μετά, προκειμένου να κάνουν τις live action σκηνές ώστε στη συνέχεια να γίνει το «πάντρεμα» με την υπόλοιπη δράση στον υπολογιστή.
Η πρόκληση του νερού στο Avatar 2
Λαμβάνοντας υπόψιν ότι μεγάλο μέρος της δράσης στο Avatar 2 είναι μέσα στο νερό, οι δυσκολίες ήταν τεράστιες. «Το φως ταξιδεύει διαφορετικά κάτω από το νερό» πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας πως «πρόκειται για έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο».
Για τον σκοπό αυτό το τεχνικό επιτελείο πήγε για έρευνα στις Μπαχάμες, όπου πραγματοποιήθηκε σειρά εκπαιδευτικών υποβρύχιων λήψεων. «Πώς κυματίζει το πρόσωπό τους; Ποια είναι η επίδραση του νερού στο πρόσωπό τους όταν βγαίνουν από το νερό; Πώς φαίνονται αυτές οι φυσαλίδες γύρω τους;» συνεχίζει ο παραγωγός του Avatar, επισημαίνοντας με νόημα: «Τα οπτικά εφέ μπορεί να είναι μια τέλεια μορφή τέχνης, αλλά η δημιουργία ταινιών δεν είναι».
Για τις ανάγκες της ταινίας οι ηθοποιοί έκαναν προετοιμασία σε ειδικό κέντρο στη Χαβάη, ώστε να μπορούν να κρατούν με άνεση την αναπνοή τους για αρκετά λεπτά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Κέιτ Γουίνσλετ που κράτησε την αναπνοή της για πάνω από 7 λεπτά. «Πρόκειται για στατική άπνοια. Μπαίνεις σε μια τρανς κατάσταση στην οποία μειώνεις τον ρυθμό της καρδιάς. Της έμαθαν πώς να το κάνει» είχε δηλώσει ο Τζέιμς Κάμερον στο Deadline, ο οποίος ονειρεύτηκε για πρώτη φορά τον κόσμο του Avatar σε ηλικία 19 ετών.
Με πληροφορίες από BBC
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.