- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κριτική ταινίας: Η συνωμοσία του Καΐρου (Boy from Heaven)
Η αραβική επανάσταση σε φόρμα νουάρ
Κριτική για την ταινία «Η συνωμοσία του Καΐρου», σε σκηνοθεσία Ταρίκ Σαλέχ, με πρωταγωνιστές τους Φάρες Φάρες, Ταουφίκ Μπαρχόμ, Μεχντί Ντεμπί, Σεργουάν Χατζί
Ο ταπεινής καταγωγής Aνταμ κερδίζει μια θέση στο περίφημο Πανεπιστήμιο Αλ-Αζχάρ, το επίκεντρο της εξουσίας του σουνιτικού Ισλάμ. Λίγο μετά από τον ερχομό του στο Κάιρο και την εισαγωγή του στο ίδρυμα, ο Μεγάλος Ιμάμης που είναι ο θρησκευτικός ηγέτης του πανεπιστημίου αλλά και η ανώτατη αρχή όλων των Σουνιτών, καταρρέει και πεθαίνει μπροστά στους μαθητές του. Η μάχη για την διαδοχή του πυροδοτεί μια σειρά από απρόσμενες εξελίξεις αλλά και σκοτεινά σημεία, που κορυφώνονται με την άγρια δολοφονία ενός μαθητή του ιδρύματος.
Η τοποθέτηση ενός «αθώου» σε μια σκακιέρα πολιτικής και θρησκευτικής διαφθοράς κινεί τα γρανάζια ενός σφιχτοδεμένου αστυνομικού θρίλερ με θρησκευτικό περιτύλιγμα, που απέσπασε το βραβείο σεναρίου στο τελευταίο φεστιβάλ των Καννών. Ο Σουηδός με αιγυπτιακές ρίζες Ταρίκ Σαλέχ είχε δώσει προ πενταετίας με το «Κάιρο: εμπιστευτικό» τα διαπιστευτήρια ενός ικανότατου αφηγητή που χρησιμοποιεί την πολιτική ματιά όχι μόνο για να περάσει τα μηνύματα του (σπάνια σε μια «δυτική» ταινία έχει αποτυπωθεί με τέτοια απλότητα και ακρίβεια το ζήτημα της θρησκευτικής και πολιτικής αλληλεπίδρασης στις ισλαμικές, αραβόφωνες χώρες και κυρίως ο ρόλος της περίφημης Μουσουλμανικής Αδελφότητας) αλλά και για να προσδώσει περισσότερο ρεαλισμό στα καρέ του. Όπως και σε εκείνο το φιλμ του 2017, στο κέντρο της ιστορίας βρίσκεται ένας αστυνομικός που παρότι αποτελεί γρανάζι του διεφθαρμένου αιγυπτιακού συστήματος, προσπαθεί να διατηρήσει λίγη από την αξιοπρέπεια που του έχει απομείνει. Η διαφορά μεταξύ των δύο φιλμ είναι πως το δίπολο «δολοπλοκίες- δολοφονίες» αυτή τη φορά απλώνονται σε όλο το πολιτικό και θρησκευτικό φάσμα της Αιγύπτου και πως στο νέο φιλμ ο διεφθαρμένος αντιήρωας που ερευνά την υπόθεση έχει υποστηρικτικό δεκανίκι. Μάλιστα, ο νεαρός Ανταμ μάλλον είναι ο βασικός πρωταγωνιστής – κι όχι δευτεραγωνιστής- μιας ιστορίας που διαθέτει τις σωστές δόσεις μυστηρίου και αγωνίας , με την κλιμάκωση του σασπένς να δίνεται με εξαιρετική χρήση των κωδικών του είδους.