Η Ακαδημία ζήτησε συγγνώμη από την Σαχίν Λιτλφέδερ 50 χρόνια μετά την ομιλία της στα Oscars
Είχε αποδοκιμαστεί όταν μίλησε για τα δικαιώματα της φυλής της παραλαμβάνοντας το βραβείο του Μάρλον Μπράντο
Σαχίν Λιτλφέδερ: Η Ακαδημία της ζήτησε συγγνώμη 50 χρόνια μετά την ομιλία της στα Oscars - Είχε αποδοκιμαστεί όταν μίλησε για τα δικαιώματα της φυλής της.
Τα Oscars ζήτησαν συγγνώμη από τη Σαχίν Λιτλφέδερ, την ιθαγενή Αμερικανίδα που αποδοκιμάστηκε από τη σκηνή πριν από σχεδόν 50 χρόνια. Η ακτιβίστρια και ηθοποιός, Σαχίν Λιτλφέδερ, εμφανίστηκε ζωντανά στην τηλεόραση το 1973 για να αρνηθεί το Όσκαρ που κέρδισε ο Μάρλον Μπράντο για τον Νονό.
Ο Μπράντο απέρριψε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού εξαιτίας της παραποίησης των ιθαγενών Αμερικανών από την αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία - και έστειλε εκείνη στη θέση του. Η Ακαδημία δήλωσε ότι η Λιτλφέδερ υπέστη "αδικαιολόγητη και αδικαιολόγητη" κακοποίηση μετά τη σύντομη ομιλία της. "Δεν πίστευα ποτέ ότι θα ζούσα για να δω την ημέρα που θα το άκουγα αυτό", δήλωσε στο Hollywood Reporter.
Η Λιτλφέδερ, 26 ετών τότε, δέχτηκε αποδοκιμασίες και διώχθηκε από τη βιομηχανία του θεάματος μετά την ομιλία της στα βραβεία. Η ομιλία της ήταν, σύμφωνα με τους διοργανωτές, η πρώτη πολιτική δήλωση στην τηλεοπτική τελετή - ξεκινώντας μια τάση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Παρουσιάζοντας τον εαυτό της εκ μέρους του Μπράντο - ο οποίος έγραψε "μια πολύ μεγάλη ομιλία" - είπε εν συντομία στο κοινό "ότι με μεγάλη λύπη δεν μπορεί να δεχτεί αυτό το πολύ γενναιόδωρο βραβείο".
"Και οι λόγοι γι' αυτό είναι η αντιμετώπιση των Αμερικανών Ινδιάνων σήμερα από την κινηματογραφική βιομηχανία και την τηλεόραση σε επαναλήψεις ταινιών, αλλά και με τα πρόσφατα γεγονότα στο Wounded Knee", είπε - αναφερόμενη σε μια βίαιη αντιπαράθεση με ομοσπονδιακούς πράκτορες σε μια τοποθεσία σημαντικής σημασίας για τον λαό των Σιού. Το ακροατήριο την αποδοκίμασε με γιουχαΐσματα - και κάποιες επευφημίες.
Το 2020, η Λιτλφέδερ δήλωσε στο BBC ότι αμέσως μετά την ομιλία της αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη σκηνή με δύο φρουρούς ασφαλείας. Αλλά, πρόσθεσε, αυτό "ήταν πολύ καλό", καθώς ο ηθοποιός Τζον Γουέιν βρισκόταν στα παρασκήνια (ασφαλισμένος από έξι άνδρες ασφαλείας)- είπε ότι ήταν "έξαλλος με τον Μάρλον και έξαλλος με μένα" και ήθελε να την τραβήξει ο ίδιος από τη σκηνή.
Κάποιοι χρησιμοποίησαν το "Tomahawk chop" - που θεωρείται υποτιμητική χειρονομία για τους ιθαγενείς Αμερικανούς - καθώς περνούσε από δίπλα της. Ο Μπράντο είχε γράψει μια πολύ μεγαλύτερη ομιλία, αλλά η Λιτλφέδερ έλαβε εντολή από την ομάδα παραγωγής της τελετής απονομής να περιορίσει την απόρριψη στα 60 δευτερόλεπτα.
Η ομιλία μεταδόθηκε τηλεοπτικά σε 85 εκατομμύρια ανθρώπους. Ορισμένες αναφορές των μέσων ενημέρωσης μετά την εκδήλωση ισχυρίστηκαν ότι η Λιτλφέδερ δεν ήταν πραγματικά ιθαγενής Αμερικανίδα, αλλά μάλλον ότι συμφώνησε στην ομιλία για να βοηθήσει την καριέρα της ως ηθοποιός. Κάποιοι υπέθεσαν ότι μπορεί να ήταν ερωμένη του Μπράντο. Η ίδια δήλωσε στο BBC ότι όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί ήταν αναληθείς.
"Η κακοποίηση που υποστήκατε... ήταν αδικαιολόγητη και αδικαιολόγητη", έγραψε ο Ντέιβιντ Ρούμπιν, πρώην πρόεδρος της Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, σε επιστολή προς τη Λιτλφέδερ που δημοσιοποιήθηκε τη Δευτέρα. Ο κ. Ρούμπιν δήλωσε ότι η ομιλία στην 45η απονομή των βραβείων Όσκαρ "συνεχίζει να μας υπενθυμίζει την αναγκαιότητα του σεβασμού και τη σημασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας".
Το Μουσείο Κινηματογράφου της Ακαδημίας θα διοργανώσει εκδήλωση τον Σεπτέμβριο, στην οποία η Littlefeather θα μιλήσει για την εμφάνισή της στα Όσκαρ του 1973 και για το μέλλον της εκπροσώπησης των ιθαγενών στην οθόνη. Με αφορμή τη συγγνώμη, η ίδια δήλωσε: "Εμείς οι Ινδοί είμαστε πολύ υπομονετικοί άνθρωποι - έχουν περάσει μόνο 50 χρόνια!" Πρόσθεσε ότι η διατήρηση της αίσθησης του χιούμορ είναι "η μέθοδος επιβίωσής μας".
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.