Κινηματογραφος

Κριτική ταινίας: Επίσημη συμμετοχή (Official competition)

Τα κωμικοτραγικά γυρίσματα μιας αλλιώτικης ταινίας

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κριτική για την ταινία «Επίσημη συμμετοχή (Official competition)» των Μαριάνο Κον και Γκαστόν Ντουπράτ, με τους Πενέλοπε Κρουζ, Αντόνιο Μπαντέρας, Όσκαρ Μαρτίνεζ.

Ηλικιωμένος πολυεκατομμυριούχος αποφασίζει την ημέρα των 80ών γενεθλίων να αφήσει το κληροδότημά του στην ανθρωπότητα: μια καλλιτεχνική ταινία υψηλής ποιότητας που βασίζεται σε ένα διάσημο best seller και είναι φτιαγμένο από την κορυφαία γυναίκα σκηνοθέτρια.

Όλο το πρότζεκτ έχει ως εφαλτήρια ιδέα την απόφαση ενός αδίστακτού καπιταλιστή να μείνει το όνομά του στην αιωνιότητα χάρη στην τέχνη και τη «μεγαλύτερη ταινία που έγινε ποτέ» κι όχι λερωμένο από τις κακόβουλες φήμες για τα βρώμικα λεφτά του. Η συσχέτιση δύο κόσμων, των επιχειρήσεων και της τέχνης, που φαινομενικά δεν έχουν τίποτα κοινό γίνεται το κατάλληλο όχημα για το δοκιμασμένο και έμπειρο σκηνοθετικό δίδυμο των Αργεντινών Μαριάνο Κον και Γκαστόν Ντουπράτ («Ο επιφανής πολίτης», «Το αριστούργημα μου») να πλάσει μια ακόμη ανελέητη σάτιρα της τέχνης. Μετά από την λογοτεχνία και τη ζωγραφική στο στόχαστρο των συνσκηνοθετών μπαίνει η μαγεία του κινηματογράφου και ο ναρκισσισμός της υποκριτικής. Τα δύο τοξικά αρσενικά των Μπαντέρας και Μαρτίνεζ που υποδύονται τον ψωνισμένο χολιγουντιανό σταρ και τον αυστηρό θεατράνθρωπο αντίστοιχα, καλούνται να κάνουν την υπέρβαση και να υποδυθούν τους δύο ήρωες του μεγαλεπήβολου σχεδίου, υπό τις οδηγίες μιας τουλάχιστον εκκεντρικής σκηνοθέτριας την οποία υποδύεται με τρομερό κέφι και απαράμιλλη φινέτσα η Πενέλοπε Κρουζ. Αν και άνιση, η σάτιρα του καλλιτεχνικού χώρου και του star system παρακολουθείται με μεγάλο ενδιαφέρον χάρη στον αυτοσαρκασμό και την έλλειψη σοβαροφάνειας, ενώ μερικά αστεία θα σας κάνουν να πέσετε κάτω από τα δυνατά γέλια.