Κριτική ταινίας: Η χαμένη κόρη (The Lost Daughter)
Γυναικεία ταυτότητα, ελληνικό καλοκαίρι

Κριτική για την ταινία «Η χαμένη κόρη (The Lost Daughter)» της Μάγκι Τζίλενχαλ με τους Ολίβια Κόλμαν, Ντακότα Τζόνσον, Πίτερ Σάρσγκααρντ, Εντ Χάρις
Μια 48χρονη αμερικανίδα καθηγήτρια πανεπιστημίου επιλέγει να περάσει τις μοναχικές διακοπές της στις Σπέτσες. Όμως μια ενοχλητική οικογένεια διαταράσσει την ηρεμία της Λήδας Καρούζο: την πρώτη φορά που συναντιούνται στην πλαζ, της ζητούν να μεταφέρει πιο πέρα την ξαπλώστρα της «για να είναι όλη η οικογένεια μαζί» αλλά εκείνη δεν τους κάνει το χατίρι. Έκτοτε ξεκινά μια περίεργη όσο και περίπλοκη σχέση ανάμεσά τους.
Μια μικρή ανθρώπινη ιστορία είναι η «Χαμένη κόρη» όπου σε επίπεδο δράσης ή πλοκής δεν συμβαίνουν πολλά αλλά στο κομμάτι της συναισθηματικής διαβάθμισης, με όχημα τις εξαιρετικές ερμηνείες, το volume της έντασης ποτέ δεν πέφτει κάτω από το μάξιμουμ. Η ηθοποιός Μάγκι Γκίλενχαλ για την πρώτη σκηνοθετική της προσπάθεια στις ταινίες μεγάλου μήκους (έχει σκηνοθετήσει ένα επεισόδιο του τηλεοπτικού «Homemade») επιλέγει το ομότιτλο μυθιστόρημα της Έλενα Φεράντε για να μιλήσει για την μητρότητα. Αποσπώντας μια τρομακτική ερμηνεία από την Ολίβια Κόλμαν, η Μάγκι Γκίλενχαλ σκιαγραφεί το πορτρέτο μιας μεσήλικης γυναίκας που στο πιο δύσκολο σημείο της ζωής της βιώνει μια βασανιστική μοναξιά. Αν και πιο ελεύθερη από ποτέ (οι δύο κόρες της που έχουν πλέον μεγαλώσει βρίσκονται με τον πατέρα τους στον Καναδά) η ξένοιαστη πλέον από σκοτούρες ηρωίδα δεν μπορεί να νιώσει και ανάλαφρη. Κάποιες καθημερινές εικόνες της αγενούς οικογένειας θα «ξυπνήσουν» στη Λήδα τραυματικά στιγμιότυπα από το δικό της παρελθόν και ειδικά από το μεγάλωμα των δύο κοριτσιών της, που δεν είχαν πάντα τρυφερές λεπτομέρειες. Το αντίθετο: η νεαρή μητέρα Λήδα (μια εξίσου δυνατή ερμηνεία από την Τζέσι Μπάκλεϊ) πολλές φορές νιώθει το βάρος της μητρικής ευθύνης όχι μόνο να την καταβάλλει αλλά και να της κόβει τα φτερά στην ακαδημαϊκή καριέρα που θέλει να ακολουθήσει (ένα αποστομωτικό σχόλιο για τη θέση των γυναικών σε μια εποχή που το κοινωνικό στερεότυπο τις ήθελε αποκλειστικές συζύγους και μητέρες) με συνέπεια να οδηγείται σε μερικά ξεσπάσματα οργής. Τα πιο συγκινητικά κομμάτια του φιλμ είναι εστιασμένα στο παρελθόν της Λήδας και με όχημα μια παιδική κούκλα που γεφυρώνει το χτες με το σήμερα, ξετυλίγεται μια ζόρικη ταινία για τη σκληρότητα, με αλήθειες που καίνε («είμαι μια άσπλαχνη και εγωίστρια μητέρα» ομολογεί η ηρωίδα) και ζητούμενο την εξιλέωση για τις ενοχές αλλά και τις ανοιχτές πληγές που κουβαλάμε. Η ταινία που ανέλπιστα μπήκε στη φετινή κούρσα των όσκαρ με τρεις υποψηφιότητες –εκτός των δύο ερμηνειών των Κόλμαν και Μπάκλεϊ υποψήφια ήταν και η Τζίλενχαλ στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου– έχει εντονότατο ελληνικό χρώμα καθώς εκτός των γυρισμάτων στις Σπέτσες, στο καστ συναντάμε τους ηθοποιούς Πάνο Κορώνη, Νίκο Πουρσανίδη, Αλέξανδρο Μυλωνά κ.ά. ενώ στο σάουντρακ ακούγονται αρκετά τραγούδια της Μόνικα («Στάλα», «Αίμα μου») καθώς και το «Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη» του Τάκη Μωράκη ερμηνευμένο στην κλασική εκτέλεση των Τώνη Μαρούδα και Σοφία Λόρεν.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Open your f...ing ears man»
Υποψήφιο το «Animal» της Σοφίας Εξάρχου
Ο μετρ των βιογραφικών ταινιών Πάμπλο Λαραΐν, επιστρέφει με τη «Maria» στο Cinobo
Η επιτυχημένη ποπ-σταρ βρίσκεται σε συζητήσεις για να συμμετάσχει στην επόμενη ταινία «The Chronicles of Narnia»
Η κλασική ταινία μυστηρίου σε μία ειδική κινηματογραφική προβολή
Ο Νίκολας Κέιτζ ενσαρκώνει έναν πατέρα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Η Εύα Στεφανή σκηνοθετεί την «Καρδιά του Ταύρου» για το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Η Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ με ισχυρή ελληνική παρουσία
Μιλήσαμε με τον Θεσσαλονικιό σκηνοθέτη για την ταινία «Alone With the Moon», μια εξομολόγηση και αποκάλυψη του Martyn Jacques, μια μαρτυρία της πιο γνωστής «άγνωστης» μπάντας του πλανήτη
Η πρώτη ταινία του Χάφντελ Ούλμαν Τόντελ είναι ένα άνισο ψυχόδραμα με θέμα τις ευθύνες που βαραίνουν γονείς και εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο διαπαιδαγώγησης παιδικών ψυχών
Ο Μπονγκ Τζουν-χο επιστρέφει, 6 χρόνια μετά τα οσκαρικά «Παράσιτα», για να παραδώσει ακόμη μια σκληρή περιγραφή της ανθρώπινης εξαθλίωσης
Ο Τιμ Φέλμπαουμ καταγράφει την αγωνιώδη προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να σταθούν στο ύψος τους και να παίρνουν κάθε φορά τη σωστή απόφαση
Βία και ασυδοσία σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας
Το «We Did OK, Kid» θα κυκλοφορήσει το επόμενο φθινόπωρο
Το αριστούργημα του Νίκου Κούνδουρου με τη μοναδική ερμηνεία του Ντίνου Ηλιόπουλου
Ο 51χρονος ηθοποιός μίλησε για 5 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα
«Το παντελόνι μου είχε γίνει μούσκεμα», δήλωσε ο 38χρονος σταρ
Η ανάρτησή της στο Instagram
Η ηθοποιός γνώρισε την απαξίωση και τον ηλικιακό ρατσισμό και είχε ποντάρει πολλά σ’ αυτό το βραβείο
Τον κατηγορούν για χρήση ΑΙ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.