- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
«Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» στην Κωνσταντινούπολη
Η πρωτοβουλία θα λάβει χώρα στο Μουσείο του Πέρα (Pera Muzesi)
Οι Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου έρχονται από 7 ως 12 Ιουνίου στην Κωνσταντινούπολη - Θα προβληθούν διακεκριμένες ταινίες τη εικοσαετίας 1960-1980.
Ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος ως τομή στην Ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου δεν έχει να κάνει μόνο με τον τρόπο περιοδολόγησής του αλλά κυρίως της θεματικής του, που με πηγή την νεότερη και σύγχρονη ελληνική ιστορία και τις κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της, έδωσε υπόσταση στην ελληνική κινηματογραφική τέχνη. Αυτός ο νέος κινηματογράφος των δημιουργών μπορεί να μην είχε την αποδοχή του διαμορφωμένου, από τις μεγάλες εταιρείες του '50 και '60, ευρύτερου κοινού, είχε όμως κάτι πιο ουσιαστικό, τα χαρακτηριστικά, τις προδιαγραφές και την ουσία που απαιτούνται για να περιλαμβάνεται πια ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος ως ιδιαίτερο υποσύνολο στην παγκόσμια κινηματογραφική τέχνη και ιστορία.
Ο ελληνικός κινηματογράφος, που ταξιδεύει με επιτυχία από το ’80 στις μεγάλες πόλεις του κόσμου και όπου υπάρχουν Ελληνικές Κοινότητες, κάνει μια στάση στην Κωνσταντινούπολη, φιλοξενούμενος στο εμβληματικό Μουσείο του Πέρα (Pera Muzesi) με στόχο να γίνει ετήσιος θεσμός.
Η σκηνοθέτρια Φωτεινή Σισκοπούλου μίλησε για την ανάγκη αυτής της πρωτοβουλίας λέγοντας ότι «Η εμπειρία, ζώντας για μεγάλο διάστημα στην Πόλη για την πραγματοποίηση της ταινίας μας, έγινε αφορμή μέσα από την συνεργασία με Τούρκους κινηματογραφιστές αλλά και την επαφή μας με τους ανθρώπους της Πόλης, να αναρωτηθούμε, κι εμείς κι αυτοί, πως ακόμα και η πιο οικεία μας πραγματικότητα συμβαίνει να διογκώνεται και να παραμορφώνεται, συντηρώντας ιδεοληψίες και φοβίες μεταξύ μας. Μπορούμε να πούμε ότι η έλλειψη επικοινωνίας στον χώρο του Πολιτισμού και της Τέχνης, ειδικά τα τελευταία χρόνια, κάνει επιτακτική την ανάγκη για μια πολιτισμική εξωστρέφεια που συνδέει, συγκινεί και προκαλεί τον διάλογο · γιατί ο κινηματογράφος, η πιο λαϊκή και δημοφιλής σύγχρονη τέχνη, μάχεται πάντα ανταποκρινόμενη να συνεισφέρει δημιουργικά στο επιτακτικό αίτημα των καιρών για πιο συμπεριληπτικές, ανοιχτόκαρδες και ασφαλείς κοινωνίες».
Η πρώτη σκέψη για τη διοργάνωση των Ημερών Ελληνικού Κινηματογράφου έγινε τον Μάιο του 2020, όμως η πανδημία του κορωνοϊού διέκοψε το προγραμματισμό. Σήμερα, δεδομένης της επανεκκίνησης και ειδικότερα στο χώρο της Τέχνης, τόσο στη χώρα μας όσο και στην Τουρκία, προγραμματίζεται εκ νέου την πραγματοποίηση της Δράσης στην Πόλη τον Ιούνιο 2022.
Στο πλαίσιο αυτό η πρωτοβουλία Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου, για πρώτη φορά στην Κωνσταντινούπολη, υπό την αιγίδα και οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ενθαρρύνει και δυναμώνει την περαιτέρω ανάπτυξη σχέσεων με τους Τούρκους συναδέλφους κινηματογραφιστές, δημιουργεί δεσμούς εμπιστοσύνης για σταθερές, πολύμορφες συνεργασίες και συμπαραγωγές, συνδυασμένες δράσεις και πολιτιστικές ανταλλαγές, προσεγγίζοντας έτσι το τουρκικό κοινό και επιτυγχάνοντας στενότερη επαφή με την Ομογένεια.
Εκτός από το ΥΠΠΟΑ, η δράση που διοργανώνεται από την ΕΜΕΙΣ ΑΜΚΕ σε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο και εταιρεία παραγωγής «ιστός», έχει τη θερμή υποστήριξη: της Α.Θ. Παναγιότητας του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, του Ζωγραφείου Λυκείου, και του Μουσείου του Πέραως χώρο φιλοξενίας των προβολώνκαι των κινηματογραφικών συναντήσεων.
«Μέρες Ελληνικού Κινηματογράφου» στην Κωνσταντινούπολη: Το πρόγραμμα εκδηλώσεων
8-12 Ιουνίου 2022
Χώρος φιλοξενίας: ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΠΕΡΑ
Προβολές 17 ταινιών του Κινηματογράφου των Δημιουργών, δεκαετίες ’60 – ’80, υποτιτλισμένων στα τουρκικά. Προηγείται παρουσίαση κάθε ταινίας στο κοινό.
Μικρές Αφροδίτες του Νίκου Κούνδουρου (1963)
Το μπλόκο του Άδωνη Κύρου (1965) – σε συνεργασία με την Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω»
Η εκδρομή του Τάκη Κανελλόπουλου (1966)
Ζ του Κώστα Γαβρά (1969)– σε συνεργασία με την Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω»
Αναπαράσταση του Θόδωρου Αγγελόπουλου (1970)
Ευδοκία του Αλέξη Δαμιανού (1971)– σε συνεργασία με την Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω»
Τρωάδες του Μιχάλη Κακογιάννη (1971)
Ιωάννη ο Βίαιος της ΤώνιαςΜαρκετάκη(1973)– σε συνεργασία με την Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω»
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας του Νίκου Παναγιωτόπουλου (1978)– σε συνεργασία με την Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω»
Μανία του Γιώργου Πανουσόπουλου (1985)– σε συνεργασία με την Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω»
Πέτρινα Χρόνια του Παντελή Βούλγαρη (1985)
Η φωτογραφία του Νίκου Παπατάκη (1986)
Ένας ήσυχος θάνατος της Φρίντα Λιάππα (1986)
Πρωινή Περίπολος του Νίκου Νικολαΐδη (1987)– σε συνεργασία με την Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω»
Λιποτάκτης των Γιώργου Κόρρα και Χρήστου Βούπουρα(1988)– σε συνεργασία με την Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μέσω της δράσης «Χώρα, σε βλέπω»
Όλγα Ρόμπαρτς του Χρήστου Βακαλόπουλου (1989)
Το Πέρασμα της Βασιλικής Ηλιοπούλου (1989)
Κινηματογραφική Συνάντηση
Τέσσερις πανελίστριες, η κα. Αθηνά Καρτάλου – Γενική διευθύντρια του ΕΚΚ, η κα. Αθηνά Καλκοπούλου – Διευθύντρια του τμήματος προώθησης HellasFilmτου ΕΚΚ, η κα. Αντιγόνη Ρώτα – παραγωγός και η κα. Αφροδίτη Νικολαΐδου – επίκουρη καθηγήτρια τμήμα επικοινωνίας & ΜΜΕ, Ε.Κ.Π.Α., παρουσιάζουν σε Τούρκους επαγγελματίες την δομή της κινηματογραφίας στην Ελλάδα σήμερα, τις εθνικές πολιτικές που εφαρμόζονται για την στήριξη και ανάπτυξη της παραγωγής, την παρουσία στις διεθνείς αγορές κλπ.
Η κάθε μια καλύπτει ένα εύρος θεμάτων, ανάλογα με την ειδικότητα και την εμπειρία της, που αφορούν: παραγωγή, διανομή και εναλλακτικούς τρόπους συνάντησης με το κοινό, τον ρόλο των φεστιβάλ, των ξένων αγορών, των Media και των στρατηγικών marketing. Ακόμα θα γίνουν αναφορές για θέματα συμπαραγωγής, κίνητρα, προϋποθέσεις και οφέλη με αναφορά στις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κινηματογράφος τη στιγμή που ποικίλες φωνές μιλούν για τον θάνατό του. Εδώ εισέρχεται η σημασία της Κινηματογραφικής Παιδείας και κάθε Ταινιοθήκης, για την διαμόρφωση και ανάπτυξη του νέου κινηματογραφόφιλου κοινού.
Τέλος, στόχος του πάνελ είναι και η συζήτηση για τα θέματα και τα διλήμματα που αντιμετωπίζει ο κινηματογράφος σήμερα. Ανοίγοντας έναν διάλογο με το κοινό, τα μέλη του πάνελ ανταλλάσσουν απόψεις και ιδέες με στόχο την ενίσχυση των διασυνοριακών συνεργασιών επενδύοντας στη συμπαραγωγή και τη δημιουργία διμερών πηγών χρηματοδότησης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μέρος των εσόδων της φετινής διοργάνωσης θα δοθεί σε εγχειρήματα για τη στήριξη του παλαιστινιακού λαού
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.