- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Τζιμ Κάρεϊ: Αποσύρεται οριστικά από την υποκριτική;
Μετά από 40 χρόνια πορείας στον κινηματογράφο και την τηλεόραση
Τζιμ Κάρεϊ: η πορεία του χαρισματικού κωμικού και η σκέψη να δώσει τέλος στην καριέρα του
Οι σταρ που εγκαταλείπουν τον κινηματογράφο στη μέση της καριέρας τους είναι σπάνιο φαινόμενο. Συμβαίνει στα παιδιά-ηθοποιούς όταν ενηλικιώνονται -όπως συνέβη στη Σίρλεϋ Τεμπλ και στον Μακόλι Κάλκιν- συμβαίνει σε μερικούς όταν γερνούν και αποκτούν άλλα ενδιαφέροντα, όπως ο Τζιν Χάκμαν ή παλιότερα ο Κάρι Γκραντ. Μερικοί στρέφονται στην πολιτική (Ρόναλντ Ρέιγκαν, Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ), κάποιοι απομακρύνονται από τα γυρίσματα για μερικά χρόνια και ύστερα επανέρχονται, όπως ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στη δεκαετία του 1990, ενώ άλλοι/άλλες καλοπαντρεύονται: η Γκρέις Κέλι και η Μέγκαν Μάρκελ είναι τέτοια παραδείγματα.
Αλλά, η Μπρίτζετ Φόντα, η Κάμερον Ντίαζ, η Ντρου Μπάριμορ, η Μέρι-Κέιτ και η Άσλι Όλσεν απλώς κουράστηκαν και απογοητεύτηκαν. Σ’ αυτή την κατηγορία φαίνεται ότι ανήκει και ο 60χρονος σήμερα Τζιμ Κάρεϊ, ο οποίος παίζει με την ιδέα να εγκαταλείψει τον κινηματογράφο μετά από και περισσότερους από εκατό ρόλους και τέσσερις δεκαετίες στη μεγάλη και στη μικρή οθόνη. Ο Κάρεϊ έγινε γνωστός σαν περσόνα της κωμωδίας slapstick, ένα μάλλον αναχρονιστικό κωμικό υποείδος με γκάφες, γκριμάτσες, κυνηγητά και αστεία για παιδιά. Αλλά διακρίθηκε σε δραματικούς ρόλους, όπως στο "Doing Time on Maple Drive" στο "The Truman Show" (1998) και στο "Man on the Moon" (1999) για τους οποίους βραβεύτηκε με Χρυσές Σφαίρες για κάθε ταινία.: έχει βραβευτεί με επτά Χρυσές Σφαίρες συνολικά. Αργότερα, αν και στο ψυχολογικό ρομαντικό δράμα "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" (2004) δεν φαινόταν ο κατάλληλος συμπρωταγωνιστής της Κέι Γουίνσλετ, καθιερώθηκε ως δραματικός ηθοποιός και οι κριτικοί άρχισαν να σχολιάζουν το πώς είχε χάσει δέκα χρόνια σε χονδροειδείς κωμωδίες. Πράγματι, ο Κάρεϊ ήταν κάτι περισσότερο από αυτό που φαινόταν στο «Ο ηλίθιος και ο πανηλίθιος».
Ο γεννημένος στο Τορόντο Κάρεϊ μετακόμισε στο Χόλιγουντ στις αρχές του 1983, όπου δούλεψε ως stand-up και έπαιξε στην κωμική σειρά "The Duck Factory" του NBC, αλλά όταν εμφανίστηκε στο Tonight Show κάνοντας μιμήσεις - του Έλβις Πρίσλεϋ, του Λεονίντ Μπρέζνιεφ, του Τζακ Νίκολσον, του Μπρους Ντερν, του Κλιντ Ίστγουντ, του Τσαρλς Μπρόνσον, ακόμα και της Miss Piggy από το Πάπετ Σόου - η καριέρα του φάνηκε ότι θα τέλειωνε κάπου εκεί. Ολόκληρη η δεκαετία του 1980 ήταν δύσκολη με επιστροφές στο Τορόντο και επανεκκινήσεις στο Λος Άντζελες. Εμφανίστηκε στο "Peggy Sue Got Married" του Κόπολα, αλλά κανείς δεν τον πρόσεξε· μέχρι το "Ace Ventura: Pet Detective" που προβλήθηκε τον Φεβρουάριο του 1994 παρέμεινε ένας stand up κωμικός γνωστός σε ένα μικρό κύκλο στο Τορόντο. Αλλά, o Ace Ventura έφερε πολλές ευκαιρίες, ανάμεσα στις οποίες ήταν το "Mask" και το "Dumb and Dumber" στο οποίο η αμοιβή του ήταν 7 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Κάρεϊ άρχισε να συσσωρεύει εισπρακτικές επιτυχίες και κακές κριτικές. Έγινε, μαζί με τον Μπεν Στίλερ και τον Άνταμ Σάντλερ, εκπρόσωπος μιας κωμωδίας για γέλια και για κλάματα. Αλλά, όταν το 1998 ερμήνευσε τον κεντρικό ρόλο στο "Truman Show" του Πίτερ Γουίρ και την επόμενη χρονιά στο "Man on the Moon" όπου υποδύθηκε τον κωμικό Άντι Κάουφμαν, η Screen Actors Guild αναγνώρισε το ταλέντο του. Ωστόσο, ο Κάρεϊ παρέμεινε στον χώρο της politically incorrect κωμωδίας των αδελφών Φαρέλι με σποραδικές εμφανίσεις σε πιο αθώες, «χριστουγεννιάτικες» κωμωδίες. Σε όλα τα κινηματογραφικά είδη επαναλάμβανε τους μανιερισμούς του: ακόμα και στο "I Love You Phillip Morris" του Γκλεν Φικάρα ο Κάρεϊ ήταν ο Κάρεϊ. Κι ενώ οι συνομήλικοι και ομότιμοί του όπως ο Στιβ Κάρελ ερευνούσαν καινούργια πεδία της κωμωδίας, ο Κάρεϊ φαινόταν ότι μετά από κάθε δραματική ταινία επέστρεφε σε ρόλους όπου συμπρωταγωνιστούσε με πιγκουίνους ή σκαντζόχοιρους. Αλλά, στο μεταξύ, το 2013, δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο, μια ιστορία για παιδιά με τίτλο "How Roland Rolls" και το 2020, το πρώτο του μυθιστόρημα, "Αναμνήσεις και Παραπληροφόρηση" που συνέγραψε με τον Dana Vachon.
Πριν από λίγες μέρες, ο Κάρεϊ δήλωσε ότι σχεδίαζε να αποσυρθεί από τη βιομηχανία του θεάματος, διότι είχε «κάνει αρκετά», «έχει αρκετά χρήματα» και δεν έχει «αρκετή αντοχή». Όταν ρωτήθηκε αν θα μπορούσε ποτέ να επιστρέψει, η απάντησή του ήταν: «Εξαρτάται. Αν οι άγγελοι φέρουν κάποιο σενάριο γραμμένο με χρυσό μελάνι που να μου λέει ότι θα είναι πολύ σημαντικό για τους ανθρώπους να δουν την ταινία, ίσως συνεχίσω τον δρόμο μου, αλλά κάνω ένα διάλειμμα». Κυρίως, το πρόβλημα που απομακρύνει τον Κάρεϊ από τα πλατό είναι η κατάθλιψη με την οποία παλεύει επί τρεις δεκαετίες: η σχέσεις του με την τραγουδίστρια Λϊντα Ρόσταντ και ο πρώτος του γάμος με την πρώην ηθοποιό και σερβιτόρα του American Idol Μελίσσα Γόμερ διαλύθηκαν γρήγορα, όπως και ο δεύτερος γάμος με τη συμπρωταγωνίστριά του στο "Dumb and Dumber", τη Λόρεν Χόλι, ο οποίος κράτησε λιγότερο από ένα χρόνο. Στη συνέχεια αρραβωνιάστηκε τη Ρενέ Ζελγουέγκερ, συμπρωταγωνίστριά του στο "Me, Myself and Irene" και έζησε λίγους μήνες μαζί με την Τζένιουαρι Τζόουνς προτού η Τζόουνς γίνει διάσημη ως Μπέτι τη σειρά "Mad Men".
Οι ερωτικές σχέσεις διαδέχονταν η μία την άλλη, και το 2012 ο Κάρεϊ γνώρισε την Καθριόνα Γουάιτ μια Ιρλανδέζα μακιγιέζ η οποία τον Σεπτέμβριο του 2015 βρέθηκε νεκρή από υπερβολική δόση ψυχροτρόπων φαρμάκων. Αν και είχαν ήδη χωρίσει και η Καθριόνα Γουάιτ, είχε παντρευτεί κάποιον Mαρκ, ο Μπέρτον υπέβαλε μήνυση εναντίον του Κάρεϊ ότι είχε χρησιμοποιήσει την «τεράστια περιουσία και τη θέση» του για να αποκτά και να διανέμει παράνομα συνταγογραφούμενα φάρμακα που εμπλέκονταν στον θάνατο της Γουάιτ.
Ο Κάρεϊ εξέδωσε μια δήλωση όπου φαινόταν σοκαρισμένος και στην οποία διαβεβαίωνε ότι «τα προβλήματα της Cat υπήρχαν πολύ προτού τη συναντήσω και δυστυχώς το τραγικό της τέλος ήταν πέρα από τον έλεγχο όλων μας. Ελπίζω ότι σύντομα οι άνθρωποι θα σταματήσουν να προσπαθούν να επωφεληθούν από τον θάνατό της και θα την αφήσουν να αναπαυθεί εν ειρήνη.» Αλλά δεν σταμάτησαν: τον Οκτώβριο του 2016, η μητέρα της Γουάιτ, Μπρίτζιντ Σουίτμαν, υπέβαλε μήνυση εναντίον του Κάρεϊ κατηγορώντας τον ότι ενώ έπασχε από σεξουαλικά μεταδιδόμενες λοιμώξεις - ηπατίτιδα Α, HSV (έρπης) I και II και χλαμύδια - το έκρυψε από τη Γουάιτ και έκανε σεξ μαζί της χωρίς προστασία. Ο δικηγόρος της Σουίτμαν δήλωσε ότι «ο Τζιμ Κάρεϊ είπε ψέματα στα μέσα ενημέρωσης, στο κοινό και στο δικαστήριο. Έχει πλέον αποδειχθεί ότι είναι μια ανέντιμη διασημότητα του Χόλιγουντ που πιστεύει ότι μπορεί να πει οτιδήποτε και να κοροϊδέψει κόσμο μόνο και μόνο επειδή είναι διάσημος». Το 2018 απορρίφθηκαν και οι δύο αγωγές.
Αλλά ο Κάρεϊ είχε δημιουργήσει δυσαρέσκεια ήδη από το 2009, όταν έγραψε ένα άρθρο στη Huffington Post αμφισβητώντας τα πλεονεκτήματα του παιδικού εμβολιασμού και ξεκινώντας εκστρατεία για την απομάκρυνση των «τοξικών ουσιών» από τα εμβόλια. Παρά τις απαντήσεις έγκριτων γιατρών, ο Κάρεϊ συνέχισε τον αντιεμβολιαστικό του αγώνα χαρακτηρίζοντας το 2015 τον Κυβερνήτη της Καλιφόρνια Τζέρι Μπράουν «φασίστα των φαρμακοβιομηχανιών» που «δηλητηριάζει» παιδιά θεσπίζοντας τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για την πολιομυελίτιδα και τη διφθερίτιδα.
Τέλος, τις τελευταίες ημέρες, κι ενώ ο Κάρεϊ αναρωτήθηκε δημοσίως αν είναι καιρός να αποσυρθεί, η Αλίσια Σίλβερστοουν τον κατηγόρησε ότι της επετέθη σεξουαλικά τη νύχτα των βραβείων MTV Movie το 1997. Τότε, η Σίλβερστοουν ήταν 20 ετών. Την ίδια βραδιά ο Κάρεϊ είχε προσπαθήσει να φιλήσει τον Γουίλ Σμιθ. Ο Κάρεϊ είπε θα πάρει την τελική του απόφαση για τη συνταξιοδότησή του μετά την πρεμιέρα της ταινίας "Sonic the Hedgehog 2" που έγινε στις ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.