Κινηματογραφος

Κριτική ταινίας: Cunningham

Ο φιλόσοφος του Χορού

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 821
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σκηνή από την ταινία Cunningham.

Κριτική για την ταινία «Cunningham» σε σκηνοθεσία, μοντάζ και σενάριο της Άλα Κόβγκαν. Την επιμέλεια της μουσικής έχει αναλάβει ο Βόλκερ Μπέτελμαν.

Η ιστορία του καινοτόμου χορογράφου Μερς Κάνινγχαμ, οι πρώτες δουλειές του οποίου είχαν αντιμετωπιστεί με δυσπιστία και επιφυλακτικότητα από το καλλιτεχνικό στερέωμα της εποχής.

Το τρισδιάστατο θέαμα σε μερικές από τις πιο φημισμένες δουλειές του Αμερικανού δημιουργού Μερς Κάνινγχαμ είναι από μόνο του ικανό κριτήριο για να επιλέξει να δει κάποιος το φιλμ της Κόβγκαν που έχει πλούσιο αρχειακό υλικό ενισχυμένο από τις πρωτοπόρες δουλειές του καλλιτέχνη. Επιπλέον κάποιες χρήσιμες πληροφορίες από την προσωπική ιστορία του χορογράφου που προσέγγισε από μια άλλη, σαφώς πιο ανατρεπτική και μεταμοντέρνα οπτική, την ανθρώπινη κίνηση καθιστούν το ντοκιμαντέρ κάτι παραπάνω από ενδιαφέρον. Ο χορός όχι μόνο ως εργαλείο καλλιτεχνικής έκφρασης αλλά ως κατευθυντήριος τρόπος ζωής προσφέρεται μέσα από κάποιες δυνατές σκηνές σε αυτό το υβρίδιο τεχνολογικής υπεροχής, νοσταλγικής ματιάς και μεταμοντέρνας αντίληψης.
 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο τελευταίος ταξιτζής: Ο Αθηναίος Τράβις του Στέργιου Πάσχου
Ο τελευταίος ταξιτζής: Ο Αθηναίος Τράβις του Στέργιου Πάσχου

Ένα αστικό θρίλερ με νουάρ αποχρώσεις που κατά διαστήματα μετατρέπεται σε ένα ερωτικό ψυχολογικό δράμα με απρόσμενη εξέλιξη, αλλά και μια κραυγή αγωνίας για την ανάγκη ουσιαστικής επαφής

Μικρά πρόστυχα γράμματα από την Ολίβια Κόλμαν και την Τζέσι Μπάκλεϊ
Μικρά πρόστυχα γράμματα από την Ολίβια Κόλμαν και την Τζέσι Μπάκλεϊ

Ένα πραγματικό συμβάν που συνέβη στην Αγγλία του 1920 δίνει την έμπνευση στην Τέα Σάροκ προκειμένου να φτιάξει μια ωρολογιακής ακρίβειας μαύρη κωμωδία εποχής

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.