- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Κριτική για την ταινία «Καλάβρυτα 1943» του Νικόλα Δημητρόπουλου με τους Μαξ φον Σίντοφ, Άστριντ Ρους, Δανάη Σκιάδη, Νικόλα Παπαγιάννη και άλλους.
Μια Γερμανίδα δικηγόρος και εκπρόσωπος της κυβέρνησης της χώρας της ενάντια της ελληνικής αξίωσης για πολεμικές αποζημιώσεις από την εποχή της ναζιστικής κατοχής φτάνει στην Ελλάδα και συναντά έναν από τους τελευταίους επιζήσαντες της Σφαγής των Καλαβρύτων.
Ταινία μυθοπλασίας και όχι σινεμά τεκμηρίωσης είναι το φιλμ του Νικόλα Δημητρόπουλου, που χρησιμοποιεί το ιστορικό γεγονός της Σφαγής των Καλαβρύτων, τον Δεκέμβριο του 1943, για να αφηγηθεί μια ιστορία που έχει προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις – λόγω της ύπαρξης στο φιλμ ενός αμφιλεγόμενου χαρακτήρα, του περίφημου «Αυστριακού» στρατιώτη της Βέρμαχτ, ο
οποίος υποτίθεται ότι απελευθέρωσε τα γυναικόπαιδα που έκλεισαν στο σχολείο του χωριού οι Γερμανοί στρατιώτες με σκοπό να τα κάψουν, ενώ την ίδια ώρα αποδεκάτιζαν τον αντρικό πληθυσμό στον λόφο του Καπή. Οι περισσότεροι ιστορικοί συγκλίνουν πλέον στη θέση ότι η ιστορία του «Αυστριακού ναζί» είναι μύθος. Το ερώτημα είναι αν η ταινία λειτουργεί αναθεωρητικά ως προς τα συμπεράσματα της ανάγνωσης της Ιστορίας και αν η κτηνωδία των ναζί σύμφωνα με τα όσα παρακολουθούμε μαλακώνει με τη στάση του «Αυστριακού». Ως καλλιτεχνικό προϊόν και μόνο, η ταινία παρακολουθείται με τη συναισθηματική φόρτιση της καταγραφής ενός αποτρόπαιου εγκλήματος με θύματα σχεδόν 750 άντρες που εκτελέστηκαν εν ψυχρώ, κι από την εν λόγω συνθήκη αντλεί τη μεγαλύτερη ισχύ της. Η απλώς προσεγμένη παραγωγή δεν πείθει απόλυτα στην αναβίωση του ιστορικού πλαισίου και η επίπεδη αφήγηση δεν εμβαθύνει και δεν τολμά να ρισκάρει περαιτέρω. Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του έργου είναι η παράλληλη δράση μεταξύ του χθες και του σήμερα, που κλείνει με τη συνάντηση της Γερμανίδας δικηγόρου και του επιζήσαντα Ανδρέου (πρόσωπα μυθοπλασίας και οι δύο, με τον Μαξ φον Σίντοφ στον τελευταίο του κινηματογραφικό ρόλο να υποδύεται τον Έλληνα!) στο βολικό φινάλε.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.