Κινηματογραφος

Κριτική ταινίας: Το Εργοστάσιο (The Factory)

Ακτινογραφώντας τη σημερινή Ρωσία

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 805
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
The Factory

Κριτική για την ταινία «Το Εργοστάσιο (The Factory)» του Γιούρι Μπίκοφ με τους Denis Shvedov, Vladislav Abashine, Andrey Smolyakov και Alexander Bukharov.

Όταν ένας ντόπιος ολιγάρχης σε μικρή περιφερειακή πόλη της Ρωσίας ανακοινώνει την πτώχευση του εργοστασίου του, οι απλήρωτοι εργάτες αποφασίζουν να τον απαγάγουν για να πάρουν τα χρήματα που τους χρωστάει.

Πολιτικές νύξεις για τη διεφθαρμένη και απάνθρωπη μετακομμουνιστική Ρωσία σε ένα αγωνιώδες και σφιχτοδεμένο θρίλερ όπου το ταλέντο του σκηνοθέτη Γιούρι Μπίκοφ (το προηγούμενο φιλμ του ήταν «Ο ηλίθιος») ξεδιπλώνεται σε κάθε σκηνή. Υποδειγματικά ενταγμένο στη νευρώδη αφήγηση, το εύρημα της παράλληλης δράσης μεταξύ της αντιπαράθεσης των μπράβων του εργοστασιάρχη και των απελπισμένων εργατών (που αναγκάζονται να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους αλλά και τις αρχές τους για να διεκδικήσουν το δίκιο τους) προσδίδουν στο φιλμ τα χαρακτηριστικά ενός ιδιοσυγκρασιακού δράματος.

Ενός κοινωνικο-πολιτικού δράματος το οποίο έχει πίσω από κάθε ανατροπή ή δραματουργική σύγκρουση την καθαρή ματιά να εστιάσει στα αυθεντικά ζητήματα της κοινωνικής αλληγορίας που πραγματεύεται, με πρωταρχικό το ερώτημα «πού είναι η δικαιοσύνη». Και όπως απαντά ο ίδιος ο φυλακισμένος ολιγάρχης στους απαγωγείς του: «Δεν υπάρχει δικαιοσύνη, παρά μόνο ο διαφορετικός στόχος που βάζει ο καθένας στη ζωή του».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο τελευταίος ταξιτζής: Ο Αθηναίος Τράβις του Στέργιου Πάσχου
Ο τελευταίος ταξιτζής: Ο Αθηναίος Τράβις του Στέργιου Πάσχου

Ένα αστικό θρίλερ με νουάρ αποχρώσεις που κατά διαστήματα μετατρέπεται σε ένα ερωτικό ψυχολογικό δράμα με απρόσμενη εξέλιξη, αλλά και μια κραυγή αγωνίας για την ανάγκη ουσιαστικής επαφής

Μικρά πρόστυχα γράμματα από την Ολίβια Κόλμαν και την Τζέσι Μπάκλεϊ
Μικρά πρόστυχα γράμματα από την Ολίβια Κόλμαν και την Τζέσι Μπάκλεϊ

Ένα πραγματικό συμβάν που συνέβη στην Αγγλία του 1920 δίνει την έμπνευση στην Τέα Σάροκ προκειμένου να φτιάξει μια ωρολογιακής ακρίβειας μαύρη κωμωδία εποχής

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.