Κινηματογραφος

«Υπέροχος κύριος Φελίνι – Συνέντευξη με τον Γουές Άντερσον»

Κάποιες πολύτιμες σκέψεις του Γουές Άντερσον για το έργο του Φελίνι

fotini-alevra.jpg
Φωτεινή Αλευρά
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Υπέροχος κύριος Φελίνι – Συνέντευξη με τον Γουές Άντερσον»
O Φεντερίκο Φελίνι ©Archivio Cicconi/Getty Images

Τι Να Δω Σήμερα: "Fantastic Mr. Fellini – intervista con Wes Anderson" του Φραντσέσκο Ζιπέλ - Η Φωτεινή Αλευρά διαλέγει την ταινία της ημέρας

Ύστερα από παρακλήσεις του κοινού μετά τη σολντ άουτ προβολή της ταινίας «Γλυκιά Ζωή» (Dolce Vita) στο πλαίσιο του μοναδικού αφιερώματος στον Φεντερίκο Φελίνι με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννησή του, το οποίο παρουσιάζει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, άλλη μία προβολή της ταινίας προγραμματίζεται για την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, συνεπώς το αφιέρωμα παρατείνεται κατά μία ημέρα. Την ίδια παράταση παίρνουν και τα ντοκιμαντέρ "Fellinopolis" και «Υπέροχος κύριος Φελίνι – Συνέντευξη με τον Γουές Άντερσον» στην πλατφόρμα της Ταινιοθήκης. Σήμερα βλέπουμε τον μάστερ του στιλ Γουές Άντερσον σε μια χορταστική συνέντευξη για τον σπουδαίο Φεντερίκο Φελίνι.

«Υπέροχος κύριος Φελίνι – Συνέντευξη με τον Γουές Άντερσον»
«Υπέροχος κύριος Φελίνι – Συνέντευξη με τον Γουές Άντερσον»

Ζωντανά σχέδια του Φελίνι, λέξεις και σκέψεις δικές του για τις ταινίες, τους κομπάρσους, τη μουσική (και τα απρόσμενα αποτελέσματα που μπορεί να έχει στην ταινία), τους τίτλους, το μέσο αυτό καθ’ αυτό και πολλά άλλα, με τη βοήθεια της φωνής του ηθοποιού Στέφανο Ακόρσι, οι οποίες  πλαισιώνουν το υλικό από την απολαυστική συνέντευξη του υπέροχου Γουές Άντερσον, καθώς ο ίδιος αναλύει τη σκέψη του πάνω στο έργο του Φελίνι, την επιρροή του μεγάλου Ιταλού δημιουργού επάνω στον ίδιο και τη σύγκριση με δικές του πρακτικές και συμπεριφορές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας δημιουργίας μιας ταινίας.

Ο Φελίνι ήταν κειμενογράφος και σχεδίαζε κόμικς, είναι έργα συγγραφέως οι ταινίες του παρ’ όλο που είναι οπτικές, περίτεχνες και φανταστικές. Έχουν μια αφηρημένη μουσικότητα, μοιάζουν με μιούζικαλ χωρίς να είναι, είναι μερικές από τις πολύτιμες σκέψεις του Γουές Άντερσον για το έργο του Φελίνι εκφρασμένες με απεριόριστο σεβασμό και αληθινή αγάπη, καθώς τον συγκρίνει με τον Ρόι Άντερσον και τον Μάικ Λι. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο σύστημα στο τελετουργικό της δουλειάς του Φελίνι κατά τον ίδιο, ωστόσο σχεδιάζει τα πάντα, τους χαρακτήρες, τα πλάνα, τους κομπάρσους, θέλει απόλυτο έλεγχο στη δουλειά του και ο Άντερσον φαίνεται να διακρίνει μια διάθεση να επικοινωνήσει με τον εαυτό του ίσως, μέσα από αυτά τα σχέδια. Σε πλήρη ευθυγράμμιση με το έργο του Φελίνι, ο Άντερσον διακρίνει -για τη δημιουργία μιας ταινίας- την ταλαιπωρία του να την κάνεις και την πολλή περισσότερη ταλαιπωρία του να μην την κάνεις, όταν αυτό είναι απόλυτη ανάγκη.

Η ταινία «Υπέροχος κύριος Φελίνι - Συνέντευξη με τον Γουές Άντερσον» είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα της Ταινιοθήκης online.tainiothiki/gr έως 20/10, στο πλαίσιο του αφιερώματος της Ταινιοθήκης της Ελλάδος στον Φεντερίκο Φελίνι (11-20/10).

FEDERICO FELLINI | Αφιέρωμα | 11-19.10.2021

Υπέροχος κύριος Φελίνι – Συνέντευξη με τον Γουές Άντερσον (Fantastic Mr. Fellini – intervista con Wes Anderson)

Ιταλία, 2020, Έγχρωμη
Ντοκιμαντέρ, 45’
Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Ζιπέλ
Σενάριο: Φραντσέσκο Ζιπέλ
Πρωταγωνιστούν: Γουές Άντερσον, Στέφανο Ακόρσι

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου
Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου

Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους

Ο Ντέιβιντ Λιντς ανακοίνωσε ανησυχητικά νέα για την υγεία του λόγω του καπνίσματος
Ο Ντέιβιντ Λιντς ανακοίνωσε ανησυχητικά νέα για την υγεία του λόγω του καπνίσματος

«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.