Κριτική ταινίας: Η τελευταία μονομαχία (The Last Duel)
Η αποκάλυψη της ιστορικής αλήθειας
Κριτική για την ταινία «Η τελευταία μονομαχία (The Last Duel)» του Ρίντλεϊ Σκοτ με τους Ματ Ντέιμον, Τζόντι Κόμερ, Ανταμ Ντράιβερ και Μπεν Άφλεκ.
Στη Μεσαιωνική Γαλλία, στα μέσα του καταστροφικού εκατονταετούς πολέμου μεταξύ Αγγλίας-Γαλλίας ο Νορμανδός ιππότης Ζαν ντε Καρούζ επιστρέφει από το μέτωπο της Σκωτίας και μαθαίνει πως η γυναίκα του Μαργκαρίτα βιάστηκε από τον φίλο του Ζακ Λε Γκρις.
Το ιστορικό της τελευταίας μονομαχίας που εγκρίθηκε από το γαλλικό κράτος και πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι τον Δεκέμβριο του 1386 στη διάρκεια της βασιλείας του έφηβου ακόμη βασιλιά Καρόλου ΣΤ, δίνεται μέσα από τις τρεις καταθέσεις, των δύο αντρών και της Μαργκαρίτα. Η ταινία ξεκινά και τελειώνει με την εντυπωσιακή, μέχρι θανάτου, μονομαχία που είναι γυρισμένη με πρωτοφανή ένταση και ωμό ρεαλισμό που σοκάρει. Στο ενδιάμεσο παρακολουθούμε τις διαφορετικές εκδοχές των ίδιων συμβάντων, με τη μορφή ενός καλοστημένου θρίλερ γεμάτου ανατροπές. Ανάλογα το ποιος αφηγείται, λαμβάνουμε συγκρουόμενες πληροφορίες όχι μόνο για τα γεγονότα αλλά και τους χαρακτήρες της ιστορίας. Ταυτόχρονα παρακολουθούμε ένα άρτιο εγχειρίδιο με σημαντικά στοιχεία για την καθημερινότητα της εποχής: θα εντυπωσιαστείτε από την εικόνα του Παρισιού το 1385 που είναι ένας βαλτότοπος γεμάτος με ακαθαρσίες, λάσπες και εξαθλιωμένους κατοίκους. Ο Σκοτ χρησιμοποιεί την πλοκή του δράματος όχι για να αποθεώσει τον ηρωισμό των ιπποτών (το αντίθετο: πρόκειται για ένα κόσμο παραδομένο στη βία, τη θρησκοληψία και την υστεροβουλία) αλλά για να υπενθυμίσει ότι η θέση της γυναίκας παραμένει διαχρονικά σφιχτοδεμένη με την αδικία. Παρότι είναι το ισχυρό πρόσωπο της υπόθεσης η ανυποχώρητη Μαργκερίτα θα δει τη μοίρα της να εξαρτάται από τους απάνθρωπους νόμους μιας πατριαρχικής, «τυφλής» κοινωνίας και να αδυνατεί να βρει το δίκιο της. Αυτή η τελευταία μονομαχία δεν είναι μόνο μεταξύ δύο αρσενικών που πληγώθηκε ο δήθεν εγωισμός τους αλλά κυρίως η ύστατη προσπάθεια μιας αυθεντικά περήφανης γυναίκας που αποφασίζει όχι απλώς να μη σιωπήσει «όπως τόσες άλλες γυναίκες» αλλά και να σηκώσει ανάστημα απέναντι σε θεούς και ανθρώπους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα γυρίσματα της ταινίας ήταν «θεότρελα» σύμφωνα με τον Σκωτσέζο ηθοποιό
Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο πρωταγωνιστεί... διπλός, στο νέο γκανγκστερικό φιλμ του Μπάρι Λέβινσον
Ο σκηνοθέτης κατηγορεί τον Ράιαν Ρέινολντς ότι τον διακωμωδούσε ανοιχτά
Η ταινία που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και ψηφίστηκε ως ένα από τα καλύτερα ανεξάρτητα φιλμ
Ήταν στενός φίλος των Στίβεν Φράι και Χιου Λόρι
Η Disney δε συμφωνούσε με το όραμα του κορυφαίου σκηνοθέτη
«Η Μπρίτνεϊ θα ασχοληθεί ενεργά με την παραγωγή» δήλωσε ο σκηνοθέτης Τζον Μ. Τσου
Κανονικά η τελετή απονομής των βραβείων Γκράμι
H ταινία αναγγέλλει τον ερχομό ενός μεγάλου σκηνοθετικού ταλέντου
Τίτλος της «Ο μάγος του Κρεμλίνου» - Η πρώτη δήλωση του οσκαρικού ηθοποιού
Ο 54χρονος Βρετανός άφησε εποχή με τους ρόλους του στα «Star Wars» και «Harry Potter».
Η διαστημική κωμωδία με τον Ρόμπερτ Πάτινσον θα προβληθεί στην οθόνη της φετινής Μπερλινάλε
Οι νέες ημερομηνίες που ανακοίνωσε η Universal Pictures
Συμπληρώθηκαν 10 χρόνια από τον θάνατο της
Κατέχουν μια αγαπημένη θέση στις καρδιές πολλών σινεφίλ
Νέα εκδοχή στην ταινία που προβλήθηκε το 1987 με πρωταγωνιστή τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ
Oι δυο τους δεν είχαν ποτέ ερωτική σχέση
Έπαινοι για την ελληνική παραγωγή από τον Ρόμπερτ Έγκερς, σκηνοθέτη του «Νοσφεράτου»
Μία δαιμονική κούκλα αποφασίζει να πάει κόντρα στον προγραμματισμό της
Πότε ξεκινούν τα γυρίσματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.