- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Μία νύχτα στο Μουσείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Η εντυπωσιακή «γυάλινη σφαίρα» του Λος Άντζελες ανοίγει τις πύλες της
Το Μουσείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στο Λος Άντζελες εγκαινιάζεται στις 30 Σεπτεμβρίου - Η λαμπερή βραδιά, οι καλεσμένοι, τα εκθέματα
Το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου, όλη η λίστα των πρωτοκλασάτων του Χόλιγουντ φόρεσε και πάλι ό,τι πιο αστραφτερό είχε και συγκεντρώθηκε σε ένα γκαλά προς τιμή της δημιουργίας του Μουσείου της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στο Λος Άντζελες τα εγκαίνια του οποίου γίνονται επίσημα στις 30 Σεπτεμβρίου.
Το Λος Άντζελες δεν θα μπορούσε να έχει πιο «δικό του» μουσείο αφού εκεί κτυπάει η καρδιά του και ο παλμός του, στον κόσμο του κινηματογράφου. Το μουσείο βρίσκεται στην καρδιά της πόλης και έχει την υπογραφή του σπουδαίου και βραβευμένου με το βραβείο Pritzker, αρχιτέκτονα Renzo Piano.
Περιλαμβάνει όλα όσα θα μπορούσαν να έχουν σχέση με το σύμπαν του αμερικανικού κινηματογράφου (π.χ. το περίφημο έλκηθρο Rosebud από τον «Πολίτη Κέιν» του Όρσον Γουέλες ή τα ρουμπινί αστραφτερά γοβάκια της Τζούντι Γκάρλαντ από τον «Μάγο του Οζ»), επτά ορόφους εκ των οποίων οι τέσσερις με εκθέματα για μία ιδανική «κινηματογραφική εμπειρία» και οι υπόλοιποι με χώρους κυλιόμενων εκθέσεων και events, εκπαίδευσης, ένα στούντιο συζητήσεων, δύο θεατρικές αίθουσες (την 1.000 θέσεων αίθουσα David Geffen και την 288 θέσεων αίθουσα Ted Mann) που θα προσφέρουν στη διάρκεια όλης της χρονιάς προβολές, σειρές ταινιών, προγράμματα ειδικά για τα μέλη, πάνελ συζητήσεων, προγράμματα για όλη την οικογένεια και συμπόσια), ένα café και φυσικά, κατάστημα.
Το μουσείο επρόκειτο να ανοίξει τις πύλες του το 2017 αλλά η κατασκευή καθυστερούσε. Τον Νοέμβριο του 2020 ανακοινώθηκε ότι η συγκέντρωση πόρων από δωρεές είχε φθάσει το ποσό των 388 εκατομμυρίων δολαρίων αλλά και πάλι δεν ήταν αρκετά. Το τελικό κόστος έφτασε το ποσό των 484 εκατομμυρίων δολαρίων - για τη συγκέντρωση του οποίου συνέβαλλαν ως δωρητές, μεταξύ άλλων και η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ και η οικογένεια Dolby (ο Ray Milton Dolby ήταν ο μηχανικός και εφευρέτης που επινόησε το σύστημα εγγραφής ήχου Dolby NR και συνέβαλε στη δημιουργία της μηχανής εγγραφής βίντεο).
Οι διάσημοι που έδωσαν το παρών στο γκαλά για το Μουσείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στο Λος Άντζελες
Η βραδιά του γκαλά ήταν τόσο ανέμελη και χλιδάτη που έμοιαζε σαν να μην είχε περάσει ούτε ένα δολάριο από πάνω της – για το μουσείο. Όλοι έλαμπαν και πιο πολύ το τιμώμενο πρόσωπο, η Σοφία Λόρεν, η πιο λαμπερή και ιδανική εκπρόσωπος της παγκόσμιας επίδρασης του κινηματογράφου, μία διεθνής σταρ με ηλικία σχεδόν όση του ίδιου του κινηματογράφου και με Ιταλική καρδιά. Μαζί της, τιμώμενος και ο ανεξάρτητος κινηματογραφιστής με καταγωγή από την Αιθιοπία, Haile Gerima.
Στο (πράσινο) χαλί της εισόδου, όλα τα celebrities της μέρας ήταν εκεί: ο Tom Hanks με την Rita Wilson (ιδιαίτερα τιμώμενος για τις προσπάθειές του για τη συγκέντρωση χρημάτων για την ανέγερση του μουσείου), το αειθαλές ζευγάρι Warren Beatty και Annete Bening (με μποέμικο σμόκιν και τσόκερ στο λαιμό), η Lady Gaga (με Schiaparelli από τη συλλογή Φθινόπωρο-Χειμώνας 2021, κλασικό μαύρο στενό βελούδο και τεράστια σατέν κάπα με μπαλούν μανίκια σε powder blue), η Nicole Kidman (με nude φόρεμα με κεντημένα λουλούδια από χάντρες) και η Meg Ryan (κάποτε ήταν η sweetheart των Αμερικανών – με φλοράλ), η Kate Hudson (με κοντή μαύρη δερμάτινη φούστα και μαύρο τοπ με χάντρες, τετράγωνες βάτες και μανίκια Batman), η Katy Perry (μαύρο 60s στενό latex με τσέπες) με τον αγαπημένο της Orlando Bloom, η Cher (με λεοπάρ παντελόνι, pop μαύρο σακάκι, ξανθό μαλλί και καπέλο a la Mamma Mia) συνοδευόμενη από τον άνθρωπο που της έχει σχεδιάσει τις πιο εντυπωσιακές της εμφανίσεις, τον θρυλικό Bob Mackie, η Selma Blair (μαύρο παντελόνι καμπάνα, διάφανη τουαλέτα με στρας, αγορίστικο χτένισμα και παραδοσιακό μπαστούνι στο χέρι), η Laura Dern, η Eva Longoria, η εκθαμβωτική Kaia Gerber σε πρώτη επίσημη εμφάνιση σε χαλί με τον σύντροφό της Jacob Elordi, ένα από τα πιο αγαπημένα ζευγάρια του Χόλιγουντ: η Sarah Paulson με την εδώ και πολλά χρόνια σύντροφό της Holland Taylor, η Gabrielle Union (με μαύρες διάφανες μουσελίνες -σίγουρο χαρτί πάντα), η πάντα όμορφη και φιτ Halle Berry, η Adriana Lima (με χρυσή στράπλες τουαλέτα με ουρά και επιθετικό σκίσιμο μέχρι ψηλά στο πόδι), η αγαπημένη μας κουίρκι Natasha Lyonne (με κοντή φούστα από μποά και σατέν κεντημένο τοπ), ο Spike Lee με όλη του την οικογένεια (σε total black άπαντες), η «βασίλισσα των ουρλιαχτών» Jamie Lee Curtis (με μαύρο κοκτέιλ μίντι, 80s βάτες και θέμα την αράχνη), η Laverne Cox (με total graecian look) και πολλές άλλες φίρμες. Αν μπορούμε να συμπεράνουμε κάτι από αυτό το πράσινο χαλί, είναι ότι το must χρώμα φέτος είναι το Μαύρο.
Το Μουσείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στο Λος Άντζελες ανοίγει τις πόρτες του
Όταν θα ανοίξει, το Μουσείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου θα είναι το μεγαλύτερο ίδρυμα στις ΗΠΑ αφιερωμένο στις τέχνες, τις επιστήμες και τους καλλιτέχνες του σινεμἀ. Ο διευθυντής και πρόεδρος του μουσείου, Μπιλ Κρέιμερ, δήλωσε ότι το μουσείο «δεσμεύεται για να γιορτάζει και να προβάλλει το έργο των καλλιτεχνών του κινηματογράφου, των μελετητών και των επαγγελμάτων μέσω των εκθέσεων, των προβολών, των προγραμμάτων, των συλλογών μας και τώρα, μέσω του ετήσιου γκαλά μας».
Με τη «σφαιρική» του εμφάνιση που εκφράζει την παγκοσμιότητα του κινηματογράφου και με τις εξαιρετικές του συλλογές που δεν μπορούν να βρεθούν πουθενά αλλού, το Μουσείο θα προσφέρει εκθέσεις ολκής και δυναμικά προγράμματα για την τέχνη, την τεχνολογία, τους καλλιτέχνες, την ιστορία και την κοινωνική επίδραση του κινηματογράφου, ενώνοντας υπό τη σκέπη του ένα πλήθος διαφορετικών και σημαντικών φωνών. Στο καλωσόρισμά του, το μουσείο υπόσχεται μεγάλες και πλήρεις ιστορίες για την τέχνη του σινεμά – επετειακές, επιμορφωτικές, και μερικές φορές κριτικές «κάπως άβολες».
Το Μουσείο τονίζει ιδιαίτερα την προσοχή του προς τη διαφορετικότητα στα προγράμματά του, στις δράσεις του και στη στελέχωση αλλά και προς ένα μεγάλο εύρος κινηματογραφιστών από όλο τον κόσμο. Όλες οι φυλές, όλες οι ηλικίες, όλες οι δεξιόυητες, όλα όσα μπορεί να περικλείει ο κινηματογράφος.
Το κτήριο που σχεδίαζε ο αρχιτέκτονας Renzo Piano για το Αμερικανικό Μουσείο της Ακαδημίας Κινηματογράφου
Το Λος Άντζελες στην Καλιφόρνια, η πρωτεύουσα του παγκόσμιου κινηματογράφου υποδέχεται στο κέντρο του, στο Saban Building στη γωνία της Wilshire Boulevard με την Fairfax Avenue, μία καινούργια, τεράστια σφαίρα που σχεδίασε ο Renzo Piano δίνοντας το νέο, χαρακτηριστικό προφίλ του κτηρίου και του νέου μουσείου που θα στεγάζει, μέσα σε 23.000 τ.μ.
Το μουσείο αποτελείται από δύο κτήρια: το νότιο, το ιστορικό Wilshire May Company που κτίστηκε το 1939 και αποτελεί μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης και το οποίο αναστηλώθηκε και επεκτάθηκε διατηρώντας το στιλ του που ανήκει στη σχολή Streamline Moderne της art deco. Στη βόρεια πλευρά του, συνδέεται με το δεύτερο Κτήριο-Σφαίρα με γυάλινες γέφυρες. Εκεί, μέσα σε 41.000 τ.μ. από γυαλί και μπετόν θα στεγάζεται η τελευταίας τεχνολογίας θεατρική αίθουσα David Geffen καθώς και η Ταράτσα Dolby Family, μία κυκλική, ανοιχτή, τεράστια βόλτα στον γυάλινο θόλο που θα προσφέρει υπέροχη θέα στην πόλη, τους λόφους του Χόλιγουντ και το ιστορικό σήμα κατατεθέν της, τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη Hollywood.
Το 2012, η Ακαδημία Κινηματογράφου και Επιστημών επέλεξε τον Renzo Piano για να ηγηθεί της ομάδας σχεδιασμού του νέου Μουσείου. Ο Piano, βραβευμένος με το βραβείο Αρχιτεκτονικής το 1998, ίδρυσε το Renzo Piano Building Workshop (RPBW) το 1981. Με γραφεία στη Γένοβα και το Παρίσι, το RPBW είναι γνωστό στο Λος Άντζελες για την επέκταση του συγκροτήματος του LACMA (Μουσείο Τεχνών της Πόλης του Λος Άντζελες) αλλά και για διάσημα αρχιτεκτονικά τοπόσημα σε όλο τον κόσμο όπως το The Shard στο Λονδίνο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Kansai στην Οσάκα, το Μουσείο Whitney στη Νέα Υόρκη και -γιατί όχι– το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Αθήνα.
Κτισμένο με μπετόν, μέταλλο και γυαλί και, σε σημεία, με ασβεστόλιθο με προέλευση από το Όστιν του Τέξας, το νότιο κτήριο διατηρεί την παλιά του πρόσοψη, έναν εμβληματικό ημικυλινδρικό πύργο καλυμμένο με 350.000 ψηφίδες μωσαϊκού από φύλλα χρυσού. Το ένα τρίτο από αυτές τις ψηφίδες έχει αντικατασταθεί με νέες από τη θρυλική εταιρεία Orsoni της Βενετίας στην Ιταλία, η οποία είχε κατασκευάσει και τις αρχικές ψηφίδες το 1939. Απέναντι από αυτή την πρόσοψη, μία καινούργια γυάλινη κουρτίνα αφήνει να φανεί η Σφαἰρα, το Sphere Building του βόρειου τμήματος.
Σχεδιάζοντας το Μουσείο, ο Piano και η ομάδα του δούλεψαν επάνω σε πολλά κεντρικά θέματα αλλά το κυρίαρχο ήταν η διαφάνεια. Με το γυαλί να καλύπτει την πρόσοψη του βορεινού κτηρίου, η αίσθηση που δημιουργείται στο εσωτερικό του είναι σαν να συνεχίζεται η γειτονιά της πόλης, με θέα και από εκείνους που βρίσκονται από έξω.
Ο Piano έχει δηλώσει ότι αν δεν είχε γίνει αρχιτέκτονας, θα είχε γίνει κινηματογραφιστής. Εδώ, στο Μουσείο αυτό, έχει την ευκαιρία να συνδυάσει και τις δύο του αυτές αγάπες και, σαν τους επισκέπτες του Μουσείου, μπαίνει κι αυτός ξεκινώντας από το πρώτο κτήριο -το παρελθόν, και συνεχίζει στο δεύτερο, φωτεινό και φουτουριστικό, τη Σφαίρα. Όπως λέει: «Το να κάνω τη Σφαίρα να επιπλέει επάνω από το έδαφος ήταν ένα μέρος αυτής της ιδέας.»
Μερικά από τα πράγματα που θα δει κανείς στο Μουσείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Η μαγεία του κινηματογράφου συντηρείται και μετά τις ταινίες, από τα αντικείμενα και τις ιστορίες τους. Χιλιάδες από αυτά, βρίσκονται σε αυτό το θεαματικό μουσείο. Όπως:
Εκτός από το έλκηθρο Rosebud από τον «Πολίτη Κέιν», υπάρχει και το σενάριο που χρησιμοποίησε ο Όρσον Γουέλες στα γυρίσματα, όπως και τα γυαλιά του.
Το remote control για να κινείται το ρομπότ RD-D2 στον «Πόλεμο των Άστρων».
Το κεραμικό κεφάλι (νεκροκεφαλή) του Jack Skellington από τον «Χριστουγεννιάτικο Εφιάλτη».
Το αλλόκοτο animatronic κεφάλι του Άρνολντ Σβάρτζενέγκερ, μισό ανθρώπινο και μισό ρομπότ, για το Terminator 2.
Το εφέ για τη μαυρισμένη κοιλιά του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο για την Ἑπιστροφή”.
Ο αυθεντικός E.T., το πλήρες ρομποτάκι (δημιουργός του ο Carlo Rambaldi).
Τα ρουμπινί γοβάκια της Τζούντι Γκάρλαντ. Για τις ανάγκες της ταινίας «Ο Μάγος του Οζ» είχαν κατασκευαστεί εκατοντάδες εφεδρικά γοβάκια, αυτά όμως που εκτίθενται είναι τα αυθεντικά που χρησιμοποιηθήκαν για τα κοντινά πλάνα του φιλμ.
Το αυθεντικό φόντο του Όρους Ράσμορ που χρησιμοποιήθηκε στην μεγάλη σκηνή του κυνηγητού στην ταινία του Χίτσκοκ «Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων» (“North by Northwest”). Μία «διώροφη» ζωγραφιά του φόντου που χρειαζόταν 20 άνθρωποι για να την κουβαλήσουν.
Αυθεντικά σενάρια πολλών ταινιών όπως «Το Γεράκι της Μάλτας», «Ψυχώ», «Τσάινατάουν». Πολλά από αυτά με σημειώσεις των ίδιων των ηθοποιών επάνω τους, σχετικά με λεπτομέρειες του χαρακτήρα που υποδύονταν όπως αυτές της Λόρα Ντερν για το «Μπλε Βελούδο» και τα φοβερά ορνιθοσκαλίσματα του Γκρέγκορι Πεκ για την ταινία «Σκιές και Σιωπή» (“To Kill a Mockingbird”).
Ο αυθεντικός Μπρους – το όνομα που είχε δώσει το συνεργείο στον καρχαρία-ρομπότ από «Τα Σαγόνια του Καρχαρία». Κατασκευασμένος από υαλοβάμβακα.
Σκίτσα του “Bambi” με μολύβι από τα αρχεία του Disney.
Ταινιάκια με αποσπάσματα αλλά και φωτογραφίες πολαρόιντ από δοκιμαστικά που έχουν κάνει πολλοί διάσημοι ηθοποιοί για να πάρουν έναν ρόλο. Τα ταινιάκια συνοδεύονται από σχόλια του σκηνοθέτη, πολλές φορές απορριπτικά για τους ηθοποιούς – άβολο, αλλά έτσι είναι η σόουμπιζ. Ανάμεσά τους δοκιμαστικά του Μάθιου ΜακΚόναχι για το “Dazed and Confused”, του Γιον Βόιτ για τον «Καουμπόι του Μεσονυχτίου», της Χίλαρι Σουάνκ για το «Τα Αγόρια δεν Κλαίνε», του Τζον Μάλκοβιτς, της Σάλμα Χάγιεκ κ.α.
Μία σημείωση σε φωτογραφία του νεαρού Αλ Πατσίνο που γράφει «Θα ήταν καλός σαν σαλταρισμένος πανκ».
Άλλη σημείωση σε φωτογραφία της 14χρονης τότε Σκάρλετ Γιόχανσον, γράφει «όμορφη αλλά όχι εύπλαστη».
Η συλλογή με τις υπογεγραμμένες αφίσες κινηματογραφικών ταινιών του Σπάικ Λι. Ο νεαρός Σπάικ, φανατικός κινηματογραφόφιλος, μάζευε αφίσες με πολύτιμες υπογραφές επάνω τους όπως το «Με Κομμένη την Ανάσα» υπογεγραμμένη από τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ, «Ο Πόλεμος των Άστρων» με υπογραφή Τζορτζ Λούκας, «Τζουράσικ Πάρκ» με υπογραφή Σπίλμπεργκ που γράφει Ρόαρρρρ! Αλλά και την σπέσιαλ σχεδιασμένη κιθάρα σε Lovesymbol που τού τη χάρισε ο ίδιος ο Prince.
Υπέροχες μινιατούρες σκηνικά από τον «Μπάτμαν» εποχής Τιμ Μπάρτον, όπως η Σπηλιά του Μπάτμαν, το Κρησφύγετο του Πιγκουίνου (ακόμα και την προσθετική μύτη του Πιγκουίνου που φορούσε ο Ντάνι ΝτεΒίτο).
Ακόμα και για cult ταινίες ευρωπαϊκής παραγωγής υπάρχουν εκθέματα, όπως το εντυπωσιακό φόρεμα από μεταξωτά λουλούδια που φοράει η Βασίλισσα του Μαγιού στην τελετή της στέψης, στο σουηδικό φιλμ τρόμου “Midsommar”.