- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
«Η Συνεκδοχή της Νέας Υόρκης» μέσα στο μυαλό του Τσάρλι Κάουφμαν
Αυτό είναι το σινεμά που μας κάνει να ονειρευόμαστε
Τι Να Δω Σήμερα: "Synecdoche, New York" του Τσάρλι Κάουφμαν - Η Φωτεινή Αλευρά διαλέγει την ταινία της ημέρας
Την 27η έκδοσή του μας παρουσίασε χθες στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, με δύο αφιερώματα που θα συζητηθούν πολύ και ένα από τα καλύτερα διαγωνιστικά τμήματα των τελευταίων ετών. Για την πρεμιέρα του Φεστιβάλ με τη νέα ταινία του Ασγκάρ Φαρχαντί «Ένας Ήρωας», θα πρέπει να περιμένουμε μία εβδομάδα, μέχρι τότε μπορούμε να θυμηθούμε μια από τις ομορφότερες, πολυσύνθετες και γεμάτες φαντασία ταινίες που είδαμε για πρώτη φορά στις Νύχτες Πρεμιέρας. Σήμερα βλέπουμε ξανά την ταινία «Συνεκδοχή της Νέας Υόρκης» του Τσάρλι Κάουφμαν.
Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να πεις με σιγουριά για τη «Συνεκδοχή». Ένα πράγμα σίγουρο είναι ότι πρέπει να επιστρέψεις και δεύτερη φορά, όχι για να την εκτιμήσεις αναγκαστικά, αλλά για να αντιληφθείς πόσο θαυμάσια γράφει αυτός ο Νεοϋορκέζος και για να συλλάβεις πόσο υπέροχα είναι να ζεις για λίγο στο μυαλό του Τσάρλι Κάουφμαν.
Ο Κέιντεν (Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν) είναι ένας καταθλιπτικός θεατρικός σκηνοθέτης με προβλήματα υγείας ο οποίος λαμβάνει μια γενναία επιχορήγηση και άρα την ελευθερία να δημιουργήσει το μαζικό και ρεαλιστικό θεατρικό έργο που θέλει. Καθώς η παραγωγή προχωρά συν τω χρόνω, οι εμπειρίες και η ζωή του Κέιντεν εκτυλίσσονται όπως εξελίσσεται και η κατανόησή του για τον κόσμο και το ίδιο το έργο. Στον αγώνα του να είναι ειλικρινής δημιουργός και να εξερευνά τις διαφορετικές πτυχές της ζωής που του αποκαλύπτονται, ο Κέιντεν ενσωματώνει αυτές τις εμπειρίες στο έργο που μεγαλώνει μαζί του, μεγαλώνει χωρίς τελειωμό. Ο σκηνοθέτης βρίσκεται μέσα σε μια πραγματικότητα που καθώς ξεδιπλώνεται προς το χειρότερο, τον τραβάει μέσα της ολοκληρωτικά σε σημείο που να είναι δυσδιάκριτο πια, πού σταματά η φαντασία και πού ξεκινά η πραγματικότητα. Είναι η ζωή ένα θεατρικό έργο;
Η «Συνεκδοχή» είναι μια ταινία που δεν κατηγοριοποιείται εύκολα. Είναι προδιαγεγραμμένη να διχάσει το κοινό σε θαυμαστές και αδιάφορους θεατές. Ο Κάουφμαν («Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς», «Η Αιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού») με το πιο αμφιλεγόμενο κινηματογραφικό σενάριο που έχει παρουσιάσει ως τώρα, σκηνοθετεί για πρώτη φορά μια ταινία με βάθος, προεκτάσεις, επάνω σε βασικά υπαρξιακά θέματα. Ο ήρωάς του, Κέιντεν, συλλαμβάνει και τοποθετεί σκηνικά, χαρακτήρες και συμπεριφορές-ερμηνείες όπως όλοι μας κάνουμε καθημερινά. Διαμορφώνουμε έναν εαυτό που τον τοποθετούμε και τον προωθούμε στον κόσμο, για να αλληλεπιδράσει με τις χιλιάδες των άλλων επινοημένων εαυτών των συνανθρώπων μας, με τον καλύτερο, όπως κρίνουμε εμείς, τρόπο.
Πολλοί ίσως υποθέσουν πως ο Κάουφμαν σκοπό έχει να μπερδέψει τους θεατές με αυτή τη γνωστή του συμπάθεια να τοποθετεί τους χαρακτήρες του -εδώ ένα εξαιρετικό καστ- μέσα σε πλαίσια, που o ίδιος δημιουργεί πάλι μέσα σε άλλα πλαίσια. Περιβάλλοντα μέσα σε υπερπεριβάλλοντα ("Adaptation."). Και να ταξιδεύει το κοινό εντός, εκτός, πάνω, κάτω και δια μέσου αυτών των πλαισίων της ατέρμονης φαντασίας του.
Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να πεις με σιγουριά για τη «Συνεκδοχή». Ένα πράγμα σίγουρο είναι ότι ο Κάουφμαν (ξανά)συστήνει τη φαντασία σε όλους μας με τα σενάριά του και κάνει ένα σινεμά που μας κάνει να ονειρευόμαστε. Για αυτό δεν πάμε σινεμά;
Η ταινία «Η Συνεκδοχή της Νέας Υόρκης» έχει κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους από τη Village Films.
Η Συνεκδοχή της Νέας Υόρκης (Synecdoche, New York)
Η.Π.Α., 2008, Έγχρωμη
Δράμα, 124’
Σκηνοθεσία: Τσάρλι Κάουφμαν
Σενάριο: Τσάρλι Κάουφμαν
Πρωταγωνιστούν: Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Κάθριν Κίνερ, Μισέλ Γουίλιαμς, Σαμάνθα Μόρτον, Νταϊάν Γουίστ, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Έμιλι Γουάτσον, Χόουπ Ντέιβις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.