Κριτική ταινίας: Αντίο ηλίθιοι (Adieu les Cons)
Η μεγάλη γαλλική έκπληξη των 6 βραβείων Σεζάρ
Κριτική για την ταινία «Αντίο Ηλίθιοι (Adieu les Cons)» του Αλμπέρ Ντιποντέλ με τους Βιρζινί Εφιρά, Αλμπέρ Ντιποντέλ, Νικολά Μαριέ.
Μια σαραντάρα κομμώτρια που χάνει τον κόσμο κάτω από τα πόδια της όταν μαθαίνει ότι έχει ελάχιστο χρόνο ζωής, αποφασίζει να εντοπίσει το παιδί που γέννησε όταν ήταν νέα και είχε δώσει σε ανάδοχη οικογένεια. Στην περιπετειώδη διαδρομή της θα έχει συνταξιδιώτες έναν αυτοκτονικό υπάλληλο του Υπουργείου Υγείας κι έναν τυφλό αρχειοθέτη που μισεί την αστυνομία.
Ξεκαρδιστική και ανίερη κωμωδία χαρακτήρων και καταστάσεων που σε 2-3 σκηνές δεν θα σας αφήσει να πάρετε ανάσα από το πολύ γέλιο. Η ταινία εντελώς απρόσμενα έσκισε στα βραβεία Σεζάρ –6 συνολικά βραβεία κι άλλες 6 υποψηφιότητες (!)– ξεπερνώντας καλλιτεχνικές ταινίες με σαφέστατο πιο σοβαρό προφίλ. Κι όμως η απολαυστική ταινία του Ντιποντέλ, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο, απίθανο πλάνο της δεν είναι μια μονοδιάστατη ανάλαφρη κωμωδία, αλλά μια αιχμηρή κατάμαυρη δημιουργία που βγάζει γέλιο μέσα από εξωφρενικές, σουρεαλιστικές καταστάσεις. Όμως η γόνιμη, καυστική και σπαρταριστή σάτιρα δραματικών μοτίβων –σαν την ανίατη ασθένεια, την ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, την αυτοκτονία, την αναπηρία κ.ά.– είναι εκείνη που κάνει τη σημαντική διαφορά στο φιλμ. Η λεπτή ειρωνεία με την οποία ο σκηνοθέτης σχολιάζει τις περιπέτειες των αντιηρώων του δεν επιτρέπει στο «Αντίο ηλίθιοι» να γίνει ούτε για μια στιγμή σοβαροφανές. Αλλά ούτε και κανιβαλιστικό. Υπάρχει σαφώς μια αίσθηση αναρχίας στις στιγμές που τα δύο ανταγωνιστικά αρσενικά «παλεύουν» για την εύνοια της ηρωίδας, αλλά στο κέντρο της ιστορίας υπάρχει μια συγκινητική ματιά για τη μοναξιά και την περιθωριοποίηση. Μια ματιά που χάρη στο πολιτικό φιλτράρισμά της καταλήγει να γίνει αυθεντική πολιτική πράξη που δικαιολογεί απόλυτα τον αφοριστικό τίτλο της ταινίας.
Σκηνοθεσία: Αλμπέρ Ντιποντέλ
Πρωταγωνιστούν: Βιρζινί Εφιρά, Αλμπέρ Ντιποντέλ, Νικολά Μαριέ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.