- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Κριτική ταινίας: H ελπίδα του κόσμου
Στοιχειώδης ανθρωπιά
Κριτική για την ταινία «Η ελπίδα του κόσμου» του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν με τους Αριάν Ασκαρίντ, Ζαν Πιερ Νταρουσέν, Αναίς Ντεμουσντιέν.
Στις μικρές ανθρώπινες ιστορίες του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν που συνήθως συντελούνται στη γενέτειρά του τη Μασσαλία, σπάνια απουσιάζουν οι πολιτικές αναφορές. Όπως στα «Χρόνια του Κιλιμάντζαρου» και το «Σπίτι δίπλα στη θάλασσα» έτσι κι εδώ οι βασικοί χαρακτήρες είναι εργάτες που παλεύουν απλώς για την καθημερινή επιβίωση κι όχι για ένα καλύτερο αύριο. Οι μόνιμοι ηθοποιοί του σκηνοθέτη, η σύντροφός του και στη ζωή Αριάν Ασκαρίντ και ο Ζαν Πιερ Νταρουσέν υποδύονται δύο ανθρώπους της βιοπάλης (εκείνη καθαρίστρια, εκείνος οδηγός λεωφορείου) που έχουν συμβιβαστεί ότι ο δικός τους κόσμος δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ. Όμως δεν παύουν να πιστεύουν ότι η ελπίδα μπορεί να έρθει από τις μελλοντικές γενιές. Ο Γκεντιγκιάν δεν εξιδανικεύει την εργατική τάξη κι η απόδειξη είναι το ζευγάρι που αγοράζει σε ευτελείς τιμές τα υπάρχοντα κάποιων ανθρώπων που βρίσκονται σε ανάγκη. Ατάκες όπως «βγάζουν χρήματα από τη φτώχεια των άλλων» ή «αυτοί νομίζουν ότι βρίσκονται ακόμη στο Μάη του ’68» δοκιμάζουν τις ιδεολογικές αντοχές μιας ταινίας που πορεύεται μεν προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά κάποια σημεία της γίνονται δύσκολα πειστικά με αποκορύφωμα το φινάλε. Πρόκειται για μια σκηνή με δυνατό και καλοδεχούμενο συμβολισμό που δεν διαθέτει όμως και την ανάλογη ρεαλιστική χροιά.
INFO
Στοιχειώδης ανθρωπιά
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρόβερτ Γκουεντίγκουαν
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Άριαν Ασκαράιντ, Ζαν-Πιερ Νταρούσιν, Τζέραρντ Μέιλαν, Αναίς Ντεμουστιέ, Ρόμπινσον Στίβενιν, Λόλα Νάιμαρκ, Αντζέλικα Σάρε, Πολίν Καουπίν
- χρονολογια: 2019
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μέρος των εσόδων της φετινής διοργάνωσης θα δοθεί σε εγχειρήματα για τη στήριξη του παλαιστινιακού λαού
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.