- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κριτική για τις νέες ταινίες της εβδομάδας Ι 22-28 Οκτωβρίου 2020
Θα έρθει η φωτιά (Fire will come/ Ο quearde), H φωλιά (The nest), Το μυστικό μας (The secrets we keep), Ο μυστικός κήπος (The secret garden)
Κριτική για τις ταινίες της εβδομάδας 22-28 Οκτωβρίου 2020: Θα έρθει η φωτιά, H φωλιά, Το μυστικό μας, Ο μυστικός κήπος κι ακόμη 1 ταινία
Θα έρθει η φωτιά (Fire will come/ Ο quearde) ***
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όλιβερ Λάσε
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Αμαντόρ Αρίας, Μπενεντίκτα Σάντσες, Ινάτσιο Αμπράσο
Ο πυρομανής Αμαντόρ επιστρέφει στη χωριό του μετά από διετή φυλάκιση. Η αποφυλάκισή του με αναστολή θα του δώσει την ευκαιρία να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Αλλά το παρελθόν μοιάζει να τον ακολουθεί χωρίς να του επιτρέπει και πολλές αισιόδοξες σκέψεις.
Ο τόπος δράσης, το μικρό ορεινό χωριό του Αμαντόρ, βρίσκεται στη Γαλικία. Πρόκειται για μια κλειστή κοινότητα με τους δικούς της ρυθμούς ζωής και κανόνες επικοινωνίας. Ο Αμαντόρ διέπραξε ένα έγκλημα και πλήρωσε για αυτό αλλά η ρετσινιά τον ακολουθεί διαρκώς, ακόμη και με τη μορφή αθώων –λέμε τώρα– αστεϊσμών όπως στη σκηνή εκείνη που ένας συγχωριανός του τον ρωτάει αν έχει φωτιά να του δώσει. Ο σκηνοθέτης του «Mimosas» επιστρέφει με μια ακόμη απόπειρα να βρεθεί σε μυστικιστική αντιπαράθεση ο άνθρωπος με τη φύση. Κι αν στο ιδιότυπο road movie του 2017 η φιλοσοφία του Σουφισμού έβρισκε ιδανική εφαρμογή στο απόκοσμο μαροκινό τοπίο, στη νέα του δημιουργία ο γαλλο-ισπανός Όλιβερ Λάσε μεταφέρει την υπαρξιακή και ενίοτε μεταφυσική αγωνία του στα επιβλητικά δάση της βόρειας Ισπανίας. «Θα έρθουν τουρίστες φέτος στη Γαλικία» αναρωτιέται η Μπεντεντίκτα Σάντσες, μια αυθεντική χωρικός που υποδύεται εξαίσια την ηλικιωμένη μητέρα του ήρωα, για να πάρει την εξής απάντηση από τον γιο της: «Δεν μπορώ να φανταστώ τι καλό θα μας φέρει αυτό». Όχι, η ταινία δεν έχει να κάνει μόνο με τη σύγκρουση του παλιού και του νέου ή με τις συχνά ολέθριες συνέπειες της τεχνολογίας και της προόδου, όπως αποκαλύπτεται στη συγκλονιστική και άκρως λυρική εναρκτήρια σεκάνς με τον χορό των δέντρων στον ρυθμό του ανέμου μέχρι τη στιγμή της οδυνηρής εμφάνισης των παράνομων νυχτερινών μπουλντόζων. Ο σκηνοθέτης καταγγέλλει μεν την ανθρώπινη απληστία που επιφέρει ολέθριες συνέπειες στο οικοσύστημα αλλά το βάρος της ματιάς του πέφτει κυρίως στην ανεπανόρθωτη ζημιά που προκαλούν κάποιες επιλογές στη ζωή μας. Η λύτρωση της δεύτερης ευκαιρίας πολύ απλά δεν υφίσταται σε περιπτώσεις σαν εκείνη του Αμαντόρ. Η κλειστή και οπισθοδρομική κοινότητα δεν μπορεί να καταλάβει τι συνέβη στη ζωή αυτού του ανθρώπου κι ας μοιάζει να τον «συμπονά» με φράσεις κλισέ του τύπου «είναι καλός άνθρωπος αλλά πέρασε δύσκολα». Την κρίσιμη ώρα, όταν η φωτιά θα ανάψει και πάλι στις ζωές όλων, ο Αμαντόρ θα είναι και πάλι ο αποδιοπομπαίος τράγος. Ο άνθρωπος που ποτέ δεν ήταν ένας από αυτούς, τους φυσιολογικούς και καθωσπρέπει. Και θα πρέπει να απολογηθεί ξανά για αυτό. Όπως κάνει σε όλη του τη ζωή.
H φωλιά (The nest) **½
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σον Ντάρκιν
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Τζουντ Λο, Κάρι Κουν
Στη δεκαετία του 1980, ο βρετανός χρηματιστής Ρόρι επιστρέφει στην πατρίδα του μετά από μια πετυχημένη καριέρα στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της οποίας, εκτός από αρκετά χρήματα και καλή φήμη, δημιούργησε και μια οικογένεια. Η αμερικανίδα σύζυγός του Άλισον, αν και δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη βρετανική ζωή, δείχνει πιο έτοιμη να αντιμετωπίσει τις σκληρές δοκιμασίες που τους περιμένουν.
Το χρονικό της διάλυσης ή της επανένωσης ενός ζευγαριού και κατ’ επέκταση μιας οικογένειας είναι θέμα πολυπαιγμένο στο σινεμά. Ο δημιουργός του θαυμάσιου –αν και σε διαφορετική τροχιά σε σχέση με την πιο συμβατική «Φωλιά»– δράματος ενηλικίωσης και αναζήτησης ταυτότητας «Martha Marcy May Marlene» Σον Ντάρκιν, κατασκευάζει ένα αποπνικτικό οικογενειακό θρίλερ, με την αμείωτη αγωνία να εκπορεύεται από τις αυτοκαταστροφικές συνήθειες του ήρωα που μεγαλοπιάνεται και θεωρεί ότι η ζωή του χρωστάει επειδή πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια. Ένα πεσιμιστικό δράμα για τον γάμο και τους φόβους της νέας ζωής, για την αδυναμία επικοινωνίας και την κρίση των σχέσεων που δεν μας λέει κάτι καινούργιο αλλά έχει τον τρόπο του, τις θετικές ερμηνείες και ένα πραγματικά αλησμόνητο φινάλε.
Το μυστικό μας (The secrets we keep) **½
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιούβαλ Άντλερ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Νούμι Ραπάς, Τζόελ Κίνεμαν, Κρις Μεσίνα
Σε ένα αμερικανικό προάστιο των 50s, η Μάγια ακούει το σφύριγμα ενός άντρα που ξυπνά εφιάλτες. Η γυναίκα από τη Ρουμανία είχε πέσει θύμα ομαδικού βιασμού από ναζί στο τέλος του πολέμου και ο συγκεκριμένος ήχος της θυμίζει τον άντρα που πρωταγωνίστησε σε κείνο το έγκλημα. Είναι όμως ο ίδιος;
Το θέμα της συγχώρεσης ακούγεται διαρκώς από το στόμα της ηρωίδας η οποία, όταν καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να αφαιρέσει τη ζωή του βιαστή της, απαιτεί να ομολογήσει την πράξη του ώστε να του επιτρέψει να γυρίσει στην οικογένειά του. Ο Άντλερ επιδιώκει να προσδώσει στην ιστορία της Μάγια τα στοιχεία της τραγωδίας διανθισμένα από μια ψυχαναλυτική ματιά που σχετίζεται με το σοκ της μετατραυματικής εμπειρίας. Φιλμ δύσκολο και οδυνηρό, βουτηγμένο στην απόγνωση που ταλαντεύεται μεταξύ της αποκατάστασης της ιστορικής αλήθειας και της ανάγκης συνέχισης της ζωής.
Ο μυστικός κήπος (The secret garden) **
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρκ Μάντεν
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ντίξι Έγκεριξ, Κόλιν Φερθ, Τζούλι Γουόλτερς, Ίνταν Χέιχερστ
Η κακομαθημένη 10χρονη Μέρι Λένοξ ζει στην Ινδία, όμως μετά τον θάνατο των γονιών της οδηγείται πίσω στην Αγγλία, για να μείνει δίπλα στο πλευρό του αποξενωμένου θείου της. Στο ψυχρό αρχοντικό του Γιορκσάιρ η μικρή Μέρι θα ανακαλύψει ένα μαγικό κήπο, που θα φέρει το χρώμα στη ζωή της.
Ένα φημισμένο παιδικό μυθιστόρημα της Φράνσις Χόντσον Μπάρνετ γραμμένο το 1911 γίνεται το όχημα για τον Μάντεν προκειμένου να διανθίσει τα επιβλητικά πλάνα της καλοσχεδιασμένης παραγωγής με τα μαγικά στολίδια της παιδικής φαντασίας. Μια ιστορία με πολλά διδάγματα και συμβολισμούς. Καταπληκτική η μικρή βρετανίδα Ντίξι Έγκερικ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
ΑΚΟΜΗ
▶ Η «Μεταφορά» (-), το ντοκιμαντέρ του Ηλία Γιαννακάκη, επιχειρεί να συνθέσει ένα ψηφιδωτό ιστοριών και συναισθημάτων με στόχο τη δημιουργία ενός συλλογικού υπαρξιακού ψυχογραφήματος της χώρας μας, μέσα από τη μεταφορά της Εθνικής Βιβλιοθήκης στο νέο «σπίτι» της. Θα προβληθεί αποκλειστικά στον Δαναό, Σάββατο 24 και Κυριακή 25 Οκτωβρίου.