Κινηματογραφος

Όσκαρ: Η Ακαδημία θεσπίζει νέο κανονισμό για τις υποψηφιότητες

Προκειμένου να εξασφαλίζεται η ίση και δίκαιη εκπροσώπηση όλων

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Όσκαρ
Βραβεία Όσκαρ © EPA/ETIENNE LAURENT

Αλλαγές στον τρόπο που επιλέγονται οι υποψηφιότητες των βραβείων Όσκαρ θα πραγματοποιήσει η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Τον κανονισμό επιλογής των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία Όσκαρ αλλάζει η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου. Πλέον, επιβάλλεται η συμμετοχή όλων των φύλων και των φυλών προκειμένου να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των διακρίσεων στη βιομηχανία του κινηματογράφου από τη ρίζα του.

Πρόκειται για την πρώτη ουσιαστική και οργανωμένη προσπάθεια επιβολής κάποιου συγκεκριμένου κανονισμού που θα εξασφαλίζει την ισότητα όλων των μελών του κινηματογράφου.

Οπως δήλωσαν ο Πρόεδρος της Ακαδημίας, Ντέιβιντ Ρούμπιν και η Διευθύνουσα Σύμβουλος, Ντον Χάντσον, «Το διάφραγμα πρέπει ν’ ανοίξει, ώστε ν’ αντικατοπτρίζεται στην εικόνα η ποικιλομορφία του παγκόσμιου πληθυσμού μας, τόσο στη δημιουργία των κινηματογραφικών ταινιών, όσο και στους θεατές που συνδέονται μαζί τους.

»Η Ακαδημία δεσμεύεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στο να γίνει αυτή η σκέψη πραγματικότητα. Πιστεύουμε ότι ο νέος κανονισμός ενσωμάτωσης θ’ αποτελέσει καταλύτη για μια μακρόβια, ουσιαστική αλλαγή στη βιομηχανία μας.» Τι προβλέπει αυτός ο νέος «κανονισμός ενσωμάτωσης»;

Η συνοπτική εκδοχή εμφανίστηκε στο instagram της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου:

Πιο αναλυτικά, η Ακαδημία συναρτά την επιλογή μιας ταινίας από τέσσερις κατηγορίες κριτηρίων.

  • Η πρώτη αφορά το «αφήγημα και την εμφάνιση» της ταινίας: σ’ ένα φιλμ, για να είναι επιλέξιμο, θα πρέπει ένας πρωταγωνιστής ή σημαντικός ήρωας, ή το 30% ενός ensemble cast, να είναι γυναίκες, άτομα με αναπηρία, άτομα από την κοινότητα των LGBTQ+, να έχουν καταγωγή ασιατική, νοτιοαμερικανική, αφροαμερικανική, ινδιάνικη, ή να προέρχονται από τα νησιά του Ειρηνικού ή τη Μέση Ανατολή ή τη Βόρεια Αφρική, ή τα θέματα της ταινίας ν’ απευθύνονται σ’ αυτό το κομμάτι του πληθυσμού – η ταινία αρκεί να πληροί μία από τις παραπάνω προϋποθέσεις, όχι όλες.
  • Η δεύτερη κατηγορία αναφέρεται στη σύνθεση της ομάδας παραγωγής της ταινίας και στο συνεργείο, δηλαδή στα δημιουργικά και διοικητικά στελέχη της: και πάλι, οι επικεφαλής των αρμοδιοτήτων της ομάδας παραγωγής και του συνεργείου ή τουλάχιστον έξι θέσεις τεχνικών, ή το 30% του συνολικού συνεργείου της ταινίας, πρέπει να προέρχεται από τις παραπάνω κοινότητες ανθρώπων.
  • Στην τρίτη κατηγορία, επιβάλλεται μια αντίστοιχη ενσωμάτωση στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα μιας παραγωγής, στις πληρωμένες ή μη θέσεις των μαθητευόμενων και πρακτικάριων.
  • Στην τέταρτη κατηγορία προβλέπεται η ίδια κατανομή στις εργασίες που έχουν να κάνουν με την επαφή της ταινίας με το κοινό, δηλαδή το μάρκετινγκ, τη δημοσιότητα και τη διανομή – σ’ αυτούς τους κλάδους, επίσης πρέπει να συμπεριλαμβάνονται επικεφαλής και απλοί εργαζόμενοι των παραπάνω κοινωνικών και φυλετικών ομάδων.

Ο συγκεκριμένος κανονισμός θα ισχύσει μετά από δύο χρόνια για να μπορέσουν οι εταιρείες παραγωγής να συμμορφωθούν με τα πρότυπα. Αλλά από το 2024, στην 96η Τελετής Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, το τοπίο θα έχει αλλάξει.

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ   

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου
Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου

Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.