Tα storyboards της γυρισμένης στην Αθήνα ταινίας «Παρί»
Ο Σιαμάκ Ετεμάντι περιγράφει αποκλειστικά στην ATHENS VOICE πώς τα storyboards της Όλγας Μαυρομάτη επηρέασαν τον σκηνοθέτη στη δημιουργία του φιλμ
Δείτε αποκλειστικά στην ATHENS VOICE τα storyboards της Όλγας Μαυρομάτη για την ταινία «Παρί» και διαβάστε πώς επηρέασαν τον σκηνοθέτη Σιαμάκ Ετεμάντι
Τα storyboards της ταινίας «Παρί» είναι σχεδόν από μόνα τους μια άλλη ταινία. Μια ταινία ακίνητων σχεδίων που μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Ιρανού Σιαμάκ Ετεμάντι ζωντανεύουν υποβλητικά και παρουσιάζουν την αγωνιώδη προσπάθεια μιας ιρανής μητέρας, της Παρί, που φτάνει από την Τεχεράνη στην Αθήνα για να βρει τα ίχνη του εξαφανισμένου γιου της.
Το φιλμ, που ευτυχώς πρόλαβε κι έκανε πριν από λίγους μήνες την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Πανόραμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, κυκλοφορεί από τις 16 Ιουλίου στις ελληνικές αίθουσες και είναι μια παραγωγή της ανερχόμενης Heretic Outreach των Κωνσταντίνου Κοντοβράκη και Γιώργου Καρναβά, που είχαν τιμηθεί προ διετίας από τα ευρωπαϊκά βραβεία με το βραβείο που δίνεται σε ευρωπαίους παραγωγούς για τη δυναμική των συμπαραγωγών τους. Άλλες ταινίες της Heretic είναι μεταξύ άλλων ο «Γιος της Σοφίας» της Ελίνας Ψύκου, οι «Θεριστές» του Ετιέν Καλός και το «Ακίνητο Ποτάμι» του Άγγελου Φραντζή.
Στο «Παρί» οι εικόνες μιας φλεγόμενης και παραδομένης στη βία Αθήνας εντυπωσιάζουν. Ο τραχύς ρεαλισμός (σε πολλά σημεία η ταινία θυμίζει ντοκιμαντέρ) συνδέεται με κάποια ονειρικά ενσταντανέ −η σκηνή που παίρνουν φωτιά τα ρούχα της ηρωίδας− δημιουργώντας μια εφιαλτική, σχεδόν παραισθησιογόνα κατάσταση όπου η πόλη και τα πρόσωπα αλληλοσυμπληρώνονται ιδανικά. Ζητήσαμε από τον σκηνοθέτη να μας σχολιάσει τη θαυμάσια δουλειά της Όλγας Μαυρομάτη στα storyboards και τον ρόλο που παίζουν αυτά στη διαμόρφωση του κλίματος του φιλμ και κυρίως τη συνδρομή τους στην υποβλητική σκιαγράφηση μιας Αθήνας διαφορετικής από ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα στη μεγάλη οθόνη.
Ο Σιαμάκ Ετεμάντι περιγράφει πώς τα storyboards της Όλγας Μαυρομάτη επηρέασαν καθοριστικά τον σκηνοθέτη στη δημιουργία του φιλμ.
«Την Όλγα Μαυρομάτη την ξέρω χρόνια. Δούλευε σε ένα μπαρ στα Εξάρχεια που πηγαίνω συχνά. Ακόμα δουλεύει, αλλά σε άλλο μπαρ. Ήταν και είναι άψογη στη δουλειά της. Το 2017, όταν μετά από τέσσερα χρόνια προσπάθειας αρχίσαμε την προεργασία της ταινίας, αποφάσισα να κάνoυμε αναλυτικά storyboards. Η "Παρί" ήταν η πρώτη μου ταινία μεγάλου μήκους. Εύκολα χάνεις τη μπάλα όταν ξεκινήσει η τρέλα των γυρισμάτων, ιδιαίτερα όταν δεν έχεις και μεγάλη εμπειρία. Τα storyboards μπορούν να σου δώσουν ένα μπούσουλα. Λειτουργούν σαν σημείο αναφοράς και βοηθούν στην επικοινωνία με τους συνεργάτες σου. Έτσι όλοι έχουν μια ιδέα τι πάμε να κάνουμε. Όμως, η δυσκολία έγκειται στο ότι ουσιαστικά πρέπει να γυρίσεις την ταινία πριν τη γυρίσεις. Είσαι μόνος σου με τον/τη "storyboardα", σε ένα ανέμπνευστο δωμάτιο και πρέπει να φανταστείς την κάθε σκηνή και τις δράσεις του κάθε χαρακτήρα.
Μια μέρα τα λέγαμε με τον Claudio Bolivar, διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας, στο στέκι μας και του έλεγα πόσο δύσκολο είναι να βρω τον κατάλληλο άτομο για τη δουλειά. Μου είπε: "Γιατί δεν μιλάς με την Όλγα; Είναι καταπληκτική ζωγράφος". Δεν το ήξερα. Όταν είδα τους πίνακές της ενθουσιάστηκα. Όντως ήταν καταπληκτικοί. Άλλα ήταν τεράστιοι! Κάθε πίνακας ήταν 1.5 με 2 μέτρα. Η Όλγα μόλις είχε αρχίσει να ασχολείται και με τα storyboards. Χωρίς να είμαι ακόμα σίγουρος, είπαμε να δοκιμάσουμε τη συνεργασία.
Αποδείχτηκε μία από τις καλύτερες επιλογές μου. Όχι μόνο λόγω μαστοριάς και εκπληκτικής ευαισθησίας της Όλγας όταν σκιτσάρει, αλλά και κι ως μια στενή συνεργάτιδα που με βοήθησε καθοριστικά να "γυρίσω την ταινία" στην τραπεζαρία του σπιτιού μου.
Η δουλειά κράτησε 3 μήνες. Κάναμε πάνω από 300 σκίτσα. Όλα με το χέρι και σε χαρτί».
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας «Παρί»
[[{"fid":"797156","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":""},"type":"media","field_deltas":{"7":{"format":"default","alignment":""}},"link_text":null,"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"7"}}]]
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.