- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Η Εύη Καλογηροπούλου πιστεύει σε μια νέα πιο προσβάσιμη τέχνη
12 καλλιτέχνες από τους συμμετέχοντες του πρότζεκτ «Enter» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, γράφουν στην A.V. για την εμπειρία τους.
Η καλλιτέχνιδα Εύη Καλογηροπούλου συμμετέχει στο «Enter» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με το έργο «Πλακάκια (Tiles)»
Το ψηφιακό κανάλι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ζητά από τους καλλιτέχνες να δώσουν φωνή στο σήμερα. Ζητήσαμε από την καλλιτέχνιδα Εύη Καλογηροπούλου να μας περιγράψει το έργο της «Πλακάκια».
Παράγοντας τέχνη μέσα από το σπίτι: «Στη συγκεκριμένη συνθήκη έπρεπε να τα κάνω όλα εγώ χωρίς επαγγελματίες συνεργάτες είτε με βοήθεια από απόσταση. Στο βίντεο μου πραγματοποίησα μια άλλη μέθοδο έτσι ώστε να ξεπεράσω τα όρια του σπιτιού με τη σύμβαση να δίνω την κάμερα στους συμμετέχοντες. Στο έργο μου οι συμμετέχουν ο προπονητής και ο καλός μου φίλος και συνεργάτης ράπερ, Νέγρος του Μοριά, που γράφει το καινούριο του τραγούδι που μιλάει για τη νυχτερινή του έξοδο στο κέντρο της Αθήνας. Το βίντεο τραβήχτηκε στο σπίτι του, αφού του έδωσα την κάμερα και μιλήσαμε σχετικά με το πώς να τραβήξει το υλικό με κάποιες οδηγίες. Μετά μου έδωσε την κάμερα πίσω μαζί με τις λήψεις. Το δεύτερο μέρος του έργου πραγματοποιήθηκε σ’ ένα πλυντήριο αυτοκινήτων, όπου το βράδυ μεταμορφώνεται σε αίθουσα προπόνησης κικμποξινγκ που προπονούνται άτομα ανά δυάδες.
Το γεγονός ότι έπρεπε να πράξω ένα έργο στον περιορισμό της κατοικίας μου με κινητοποίησε να σκεφτώ άλλους τρόπους κινηματογράφησης. Έπρεπε να συμβιβαστώ με την ιδέα ότι θα έδινα την κάμερά μου και με κάποιες οδηγίες τηλεφωνικά οι συμμετέχοντες αν θα τραβούσαν οι ίδιοι τον εαυτό τους. Όπως και έγινε στο μεγαλύτερο μέρος του έργου μου. Αυτή η ιδιάζουσα συνθήκη είχε πολύ ενδιαφέρουσες στιγμές και λήψεις για μένα, καθώς οι ίδιοι ήταν πιο αυθόρμητοι, αλλά και ήταν ενδιαφέρον το γεγονός να γίνονται οι ίδιοι οι χειριστές της εικόνας τους».
«Enter» στο έργο της«Πλακάκια (Tiles)»: Ένας ράπερ γράφει το καινούριο του τραγούδι και μιλάει για τη νυχτερινή του έξοδο στο κέντρο της Αθήνας. Κάθεται στην κουζίνα του σπιτιού του, το πάτωμα είναι μωσαϊκό και στον τοίχο υπάρχουν πολύχρωμα πλακάκια. Ένα πλυντήριο αυτοκινήτων μεταμορφώνεται το βράδυ σε αίθουσα προπόνησης κικμπόξινγκ, όπου οι εργαζόμενοι προπονούνται μοναχικά – αν και σε ζευγάρια. Το πάτωμα είναι μωσαϊκό και στον τοίχο υπάρχουν πολύχρωμο πλακάκια.
Θα είναι αυτό το επόμενο βήμα στη δημιουργία Πολιτισμού;«Σίγουρα πιστεύω ότι η κινούμενη εικόνα θα έχει πιο δυναμική παρουσία στις τέχνες. Είναι μια καλλιτεχνική πρακτική η οποία είναι πιο εύκολα πρόσβαση αυτή την περίοδο καθώς ο κόσμος μπορεί πια να παρακολουθήσει ένα έργο κινούμενης εικόνας, πειραματικό βίντεο, ή ταινία από το σπίτι του σε μια οθόνη ή στο κινητό του. Επίσης το βίντεο είναι ένα έργο που ο καλλιτέχνης μπορεί να δημιουργήσει οποιαδήποτε στιγμή, οπουδήποτε μόνος τους με λίγα μέσα. Σίγουρα η δημιουργικότητα στον πολιτισμό μετακινήθηκε καθώς υπάρχουν καινούργιοι όροι στο θέαμα και στις τέχνες με την ακύρωση όλων των φεστιβάλ, δράσεων, εκθέσεων. Έτσι τέτοιες πρωτοβουλίες όπως το ΕΝΤΕR μάλιστα στην αρχή του εγκλεισμού οδηγούν σε νέες κατευθύνσεις πρωτοποριακές και καινοτόμες. Προτείνουν μια νέα κατεύθυνση ώστε η τέχνη να παράγεται και να είναι προσβάσιμη».
Ποια είναι η εικαστική καλλιτέχνιδα Εύη Καλογηροπούλου:
Εικαστική καλλιτέχνιδα και κινηματογραφίστρια, με σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και στο Royal College of Arts του Λονδίνου, η Εύη Καλογηροπούλου έχει παρουσιάσει δουλειά της στην Chisenhale Gallery, τη Whitechapel Gallery, το BFI (Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου) και την Kunstverein της Δρέσδης, συμμετείχε σε ομαδική έκθεση που διοργάνωσαν το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και το New Museum της Νέας Υόρκης, εκπροσωπείται από την Breeder Gallery και δουλειά της αποτελεί μέρος της Συλλογής του Ιδρύματος Ωνάση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.