- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Outrage. Αυτός είναι ο τίτλος της ταινίας του Τακέσι Κιτάνο που προβλήθηκε την Κυριακή το βράδυ στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ, αλλά μάλλον περιγράφει και τα συναισθήματα του Μάικ Λι απέναντι στους Βρετανούς δημοσιογράφους. Τουλάχιστον απέναντι σε αυτούς των Sunday Times. Ο ρεπόρτερ της εφημερίδας ξεκίνησε στη συνέντευξη τύπου την ερώτησή του λέγοντας “Μπορεί να είχαμε τις διαφορές μας στο παρελθόν, αλλά αυτή είναι μια υπέροχη ταινία” όμως ο σκηνοθέτης του Another Year τον έκοψε απότομα. “Ξέρεις ότι δεν θέλω να απαντήσω στις ερωτήσεις σου και ξέρεις και το γιατί, οπότε παρακαλώ ας προχωρήσουμε στην επόμενη”. Οι αληθινοί λόγοι της αντιπαλότητας απέναντι στο σκηνοθέτη και την εφημερίδα παραμένουν ομιχλώδεις, εν τούτοις το περιστατικό έχει αναμφίβολα περισσότερο ενδιαφέρον από την ταινία του Κιτάνο.
To Outrage δεν είναι τίποτα άλλο από μια ακόμη ιστορία τοποθετημένη στους κόλπους της γιαπωνέζικης μαφίας, με αντίπαλες οικογένειες να μάχονται για δύναμη και τη βία να κλιμακώνεται σταδιακά στη διάρκειά της. Τίποτα που δεν έχουμε ξαναδεί στο σινεμά του Τακέσι, και μάλιστα τίποτα που να μην έχει ξανακάνει καλύτερα. Δυστυχώς για τον ίδιο, μοιάζει να επιστρέφει σε ένα ύφος που τον έκανε διάσημο στη δύση, αλλά αυτό που σερβίρει μοιάζει με ξαναζεσταμένο φαγητό, φτιαγμένο από έναν συνδυασμό βίας και χιούμορ που τον οδηγεί τελικά σε αδιέξοδο.
Ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου από την άλλη, μοιάζει να χάνεται σε ένα λαβύρινθο από μπερδεμένες ιδέες και κάθε άλλο παρά ξεκάθαρες προθέσεις στην καινούργια του ταινία Biutiful. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ μπορεί να δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία στον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός άντρα που πεθαίνει, όμως το φιλμ φορτώνεται με τόσες πολλές θεματικές που καταρρέει κάτω από το βάρος τους. Πέρα από το άβολο μείγμα κοινωνικού ρεαλισμού και ανεξήγητων μεταφυσικών τόνων, ο Ινιαρίτου δεν σταματά να προσθέτει τόσες δραματικές λεπτομέρειες στην ιστορία που καταλήγει να μοιάζει με χυδαίο συναισθηματικό πορνό. Πληγωμένα παιδιά, ψυχοπαθείς μητέρες, φτωχοί βιοπαλαιστές, παράνομοι μετανάστες, νεκροί Κινέζοι, ενοχές και δυστυχία. Όλα δίχως λόγο, όλα στο βωμό ενός σινεμά που θέλει να είναι “σοβαρό” αλλά καταλήγει φτηνό και ενοχλητικό.
Στο αντίθετο άκρο, αμέσως μετά τον Ινιαρίτου είδαμε ευτυχώς το Tamara Drewe του Στίβεν Φρίαρς, μια κωμική στα όρια της ελαφρότητας ιστορία για συγγραφείς, άπιστους συζύγους, πλαστικές μύτης και εφηβικούς έρωτες απέναντι σε ροκ σταρ με eyliner. Βασισμένο στο ομώνυμο κόμικ της Πόζι Σίμονς, είναι αναμφίβολα διασκεδαστικό και χαριτωμένο, αν και συχνά σε βάζει στον πειρασμό να το αποκαλέσεις “Κου-ταμάρα Ντρου”...
Όσο για την ταινία του Ζαν Λικ Γκοντάρ Film Socialisme που προβλήθηκε όπως και του Φρίαρς εκτός συναγωνισμού, ομολογώ ότι σηκώνω τα χέρια. Ένα φιλμ δοκιμιακό, τοποθετημένο σε ένα κρουαζιερόπλοιο που ταξιδεύει στη Μεσόγειο, δίχως “υπόθεση” και με αγγλικούς υπότιτλους που μεταφράζουν μόνο λέξεις-συνθήματα από τους “διαλόγους”. Κι ανάμεσά τους μεσότιτλοι όπως “τα πράγματα ως έχουν” ή “Quo Vadis Europe”. Το όλο πράγμα μοιάζει με σημειωματάριο ιδεών του σκηνοθέτη που χωρά τα πάντα, από την Παλαιστίνη ως τις LOLcats του διαδικτύου κι από τον Ελληνικό Εμφύλιο μέχρι την εβραϊκή “καταγωγή” του Χόλιγουντ. Παρακολουθείται με ενδιαφέρον (ή καλύτερα περιέργεια), αλλά μοιάζει να αποκρυπτογραφείται μόνο από το δημιουργό του. Στους υπόλοιπους από μας δεν μένει ως τίποτα περισσότερο από μια αφορμή για σκέψεις και απορίες, για συσχετισμούς ιδεών και γεγονότων, για μικρές ηλεκτρικές συνδέσεις στις συνάψεις του εγκεφάλου που σε κρατούν σε εγρήγορση, αλλά δεν γεννούν απαραίτητα μια ενιαία σκέψη. Όσο για τον ίδιο το δημιουργό της, ο Γκοντάρ θα ερχόταν υποτίθεται στις Κάννες για να παρουσιάσει την ταινία και να δώσει μια συνέντευξη τύπου, όμως την τελευταία στιγμή αποφάσισε να μην ταξιδέψει ως την Κρουαζέτ επικαλούμενος σε ένα γράμμα που έστειλε στο φεστιβάλ “προβλήματα ελληνικού τύπου”. Ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό...
Δες το trailer του Film Socialisme στο video που ακολουθεί
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μέρος των εσόδων της φετινής διοργάνωσης θα δοθεί σε εγχειρήματα για τη στήριξη του παλαιστινιακού λαού
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.