- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Outrage. Αυτός είναι ο τίτλος της ταινίας του Τακέσι Κιτάνο που προβλήθηκε την Κυριακή το βράδυ στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ, αλλά μάλλον περιγράφει και τα συναισθήματα του Μάικ Λι απέναντι στους Βρετανούς δημοσιογράφους. Τουλάχιστον απέναντι σε αυτούς των Sunday Times. Ο ρεπόρτερ της εφημερίδας ξεκίνησε στη συνέντευξη τύπου την ερώτησή του λέγοντας “Μπορεί να είχαμε τις διαφορές μας στο παρελθόν, αλλά αυτή είναι μια υπέροχη ταινία” όμως ο σκηνοθέτης του Another Year τον έκοψε απότομα. “Ξέρεις ότι δεν θέλω να απαντήσω στις ερωτήσεις σου και ξέρεις και το γιατί, οπότε παρακαλώ ας προχωρήσουμε στην επόμενη”. Οι αληθινοί λόγοι της αντιπαλότητας απέναντι στο σκηνοθέτη και την εφημερίδα παραμένουν ομιχλώδεις, εν τούτοις το περιστατικό έχει αναμφίβολα περισσότερο ενδιαφέρον από την ταινία του Κιτάνο.
To Outrage δεν είναι τίποτα άλλο από μια ακόμη ιστορία τοποθετημένη στους κόλπους της γιαπωνέζικης μαφίας, με αντίπαλες οικογένειες να μάχονται για δύναμη και τη βία να κλιμακώνεται σταδιακά στη διάρκειά της. Τίποτα που δεν έχουμε ξαναδεί στο σινεμά του Τακέσι, και μάλιστα τίποτα που να μην έχει ξανακάνει καλύτερα. Δυστυχώς για τον ίδιο, μοιάζει να επιστρέφει σε ένα ύφος που τον έκανε διάσημο στη δύση, αλλά αυτό που σερβίρει μοιάζει με ξαναζεσταμένο φαγητό, φτιαγμένο από έναν συνδυασμό βίας και χιούμορ που τον οδηγεί τελικά σε αδιέξοδο.
Ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου από την άλλη, μοιάζει να χάνεται σε ένα λαβύρινθο από μπερδεμένες ιδέες και κάθε άλλο παρά ξεκάθαρες προθέσεις στην καινούργια του ταινία Biutiful. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ μπορεί να δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία στον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός άντρα που πεθαίνει, όμως το φιλμ φορτώνεται με τόσες πολλές θεματικές που καταρρέει κάτω από το βάρος τους. Πέρα από το άβολο μείγμα κοινωνικού ρεαλισμού και ανεξήγητων μεταφυσικών τόνων, ο Ινιαρίτου δεν σταματά να προσθέτει τόσες δραματικές λεπτομέρειες στην ιστορία που καταλήγει να μοιάζει με χυδαίο συναισθηματικό πορνό. Πληγωμένα παιδιά, ψυχοπαθείς μητέρες, φτωχοί βιοπαλαιστές, παράνομοι μετανάστες, νεκροί Κινέζοι, ενοχές και δυστυχία. Όλα δίχως λόγο, όλα στο βωμό ενός σινεμά που θέλει να είναι “σοβαρό” αλλά καταλήγει φτηνό και ενοχλητικό.
Στο αντίθετο άκρο, αμέσως μετά τον Ινιαρίτου είδαμε ευτυχώς το Tamara Drewe του Στίβεν Φρίαρς, μια κωμική στα όρια της ελαφρότητας ιστορία για συγγραφείς, άπιστους συζύγους, πλαστικές μύτης και εφηβικούς έρωτες απέναντι σε ροκ σταρ με eyliner. Βασισμένο στο ομώνυμο κόμικ της Πόζι Σίμονς, είναι αναμφίβολα διασκεδαστικό και χαριτωμένο, αν και συχνά σε βάζει στον πειρασμό να το αποκαλέσεις “Κου-ταμάρα Ντρου”...
Όσο για την ταινία του Ζαν Λικ Γκοντάρ Film Socialisme που προβλήθηκε όπως και του Φρίαρς εκτός συναγωνισμού, ομολογώ ότι σηκώνω τα χέρια. Ένα φιλμ δοκιμιακό, τοποθετημένο σε ένα κρουαζιερόπλοιο που ταξιδεύει στη Μεσόγειο, δίχως “υπόθεση” και με αγγλικούς υπότιτλους που μεταφράζουν μόνο λέξεις-συνθήματα από τους “διαλόγους”. Κι ανάμεσά τους μεσότιτλοι όπως “τα πράγματα ως έχουν” ή “Quo Vadis Europe”. Το όλο πράγμα μοιάζει με σημειωματάριο ιδεών του σκηνοθέτη που χωρά τα πάντα, από την Παλαιστίνη ως τις LOLcats του διαδικτύου κι από τον Ελληνικό Εμφύλιο μέχρι την εβραϊκή “καταγωγή” του Χόλιγουντ. Παρακολουθείται με ενδιαφέρον (ή καλύτερα περιέργεια), αλλά μοιάζει να αποκρυπτογραφείται μόνο από το δημιουργό του. Στους υπόλοιπους από μας δεν μένει ως τίποτα περισσότερο από μια αφορμή για σκέψεις και απορίες, για συσχετισμούς ιδεών και γεγονότων, για μικρές ηλεκτρικές συνδέσεις στις συνάψεις του εγκεφάλου που σε κρατούν σε εγρήγορση, αλλά δεν γεννούν απαραίτητα μια ενιαία σκέψη. Όσο για τον ίδιο το δημιουργό της, ο Γκοντάρ θα ερχόταν υποτίθεται στις Κάννες για να παρουσιάσει την ταινία και να δώσει μια συνέντευξη τύπου, όμως την τελευταία στιγμή αποφάσισε να μην ταξιδέψει ως την Κρουαζέτ επικαλούμενος σε ένα γράμμα που έστειλε στο φεστιβάλ “προβλήματα ελληνικού τύπου”. Ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό...
Δες το trailer του Film Socialisme στο video που ακολουθεί
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Βενσάν, ένας μοναχικός συνηθισμένος άντρας, βλέπει τη ζωή του να ανατρέπεται όταν αρχίζουν να του επιτίθενται άγνωστοί του που προσπαθούν να τον σκοτώσουν με βίαιο τρόπο
Το 1985 φτάνει στο Χόλιγουντ η πορνοστάρ Μαξίν Μινξ για να κυνηγήσει το όνειρό της, όμως ένας σίριαλ κίλερ την έχει βάλει στόχο
Ένας καθηγητής δουλεύει κρυφά για την αστυνομία, υποδυόμενος τον πληρωμένο δολοφόνο, όταν μια γυναίκα του τηλεφωνεί για τον βίαιο σύζυγό της εκείνος δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει
Δύο μικροαπατεώνες που είναι χρεωμένοι ως τον λαιμό μπαίνουν σε μια ομάδα οικολόγων ακτιβιστών για να πίνουν τσάμπα μπίρες
Θεαματικές επιδόσεις στο box office για το animation της Disney και της Pixar
Έκανε μόλις 11 εκατομμύρια δολάρια ενώ το budget της ταινίας ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια
Η σειρά αυτή - 400 ταινίες μέχρι σήμερα-, είναι από τις μακροβιότερες στην ελληνική τηλεόραση
Παγκόσμια πρεμιέρα στη Μόστρα 36 χρόνια μετά τον εμβληματικό «Σκαθαροζούμη»
Μήνυμα εξωστρέφειας με όχημα ταινίες που διακρίθηκαν στις αγορές του κόσμου
Η θρυλική σκηνή του εστιατορίου στον «Νονό»
Με πρωταγωνιστές τους Πολ Μέσκαλ, Πέδρο Πασκάλ και Ντένζελ Γουάσινγκτον
Ο ηθοποιός είχε χάσει τις αισθήσεις του για 20 συνεχόμενες μέρες
Οι ταινίες που έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στα Θερινά Σινεμά φέτος το καλοκαίρι σε 4Κ
Μια οδυνηρή απόδειξη της δύναμης της αγάπης απέναντι στην κοινωνική αδικία
Όσο περισσότερο χωνεύεται μέσα μου, τόσο περισσότερες αφορμές βρίσκω για να την επικροτήσω
Το πρώτο trailer της ταινίας μόλις κυκλοφόρησε
Δεν λάμπουν μόνο για την υποκριτική τους ικανότητα αλλά και για το μυαλό τους
Συνέντευξη με τον πολυβραβευμένο μοντέρ που τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με τον Γιώργο Λάνθιμο
Σίγουρα πολλοί από αυτούς δεν μπορούν καν να δουν τις εν λόγω ταινίες
Η επιστροφή της Πρώτης Οικογένειας της Marvel στη μεγάλη οθόνη πλησιάζει
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.