- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Η A.V. στις Κάννες #6
Του Γιώργου Κρασσακόπουλου: Έφηβοι κανίβαλοι και δολοφονικά λάστιχα
Ακούγεται λογικό: Αν η πρώτη ταινία που θα δεις είναι τόσο καλή όσο το Another Year του Μάικ Λι, είναι πολύ πιθανό η συνέχεια της μέρας να έχει κατιούσα πορεία. Ακόμη κι έτσι όμως, είναι επίσης λογικό να ελπίζεις ότι μία τουλάχιστον από τις ταινίες που θα ακολουθήσουν θα σταθεί στο ύψος της. Κι όμως...
Η αλήθεια είναι πως οι προσδοκίες δεν ήταν μεγάλες για το Les Amours Imaginaires του Ξαβιέ Ντολάν, του 22χρονου νεαρού από το Κεμπέκ, που πολλοί βιάστηκαν να χαρακτηρίσουν whizkid μετά την προβολή της ταινίας του Σκότωσα τη Μητέρα μου πέρσι στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών. Φέτος προάγεται στο Un Certain Regard με μια ακόμη ιστορία εφηβικού άγχους, νεανικών ορμονών και μπερδεμένων ερωτικών δυναμικών. Ο ήρωάς του, που φυσικά υποδύεται ο ίδιος, και η καλύτερή του φίλη ερωτεύονται αγγελικό, ξανθόμαλλο χερουβείμ που όμως, όχι μόνο αποδεικνύεται πιο ναρκισσιστικό κι εγωπαθές κι από τους ίδιους, αλλά και αναποφάσιστο να διαλέξει ποιον από τους δυο προτιμά, ή έστω αν απλά ενδιαφέρεται. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η ταινία έχει την αυθεντικότητα της ίδιας της νεότητας, όμως, όπως και το Σκότωσα τη Μητέρα μου, είναι εκνευριστικά αυτάρεσκη, υπερβολικά αφελής -σαν ένα παιδί που φορά τα ρούχα των γονιών του και υποδύεται τον μεγάλο. Δεν είναι ότι ο Ντολάν δεν έχει ταλέντο, αλλά θα πρέπει για να κατορθώσει να κάνει μια καλή ταινία να πάψει να βλέπει το σινεμά σαν τον καθρέφτη του μπροστά στον οποίο παίρνει πόζες.
Ο Καμ Άρτσερ από την άλλη, που είχε εντυπωσιάσει με την πρώτη του ταινία Wild Tigers I Have Known, αναπτύσσει την ποιητική ματιά εκείνης της ταινίας σε κάτι που δυστυχώς πολύ απλά δεν βγάζει νόημα. Το Shit Year είναι η ιστορία μιας διάσημης ηθοποιού (την υποδύεται η Έλεν Μπάρκιν με περίσσευμα attitude και botox) που “συνταξιοδοτείται” και αποτραβιέται στην εξοχή για να αντιμετωπίσει το κενό που άφησε η καριέρα της -και το νεαρό αγόρι που ερωτεύτηκε. Με εικόνες που θα μπορούσες να κρεμάσεις στον τοίχο σου, φωτογραφημένη σε άψογο ασπρόμαυρο αλλά ένα σενάριο που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα πρόσχημα γεμάτο υπερφίαλες ατάκες και συχνά σαχλές σκηνές, το Shit Year είναι μια πλήρης απογοητευση. Δεν θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις ως... “shit” αλλά σίγουρα απέχει πολύ και από το να είναι μια ολοκληρωμένη ταινία.
Το ίδιο μπορείς να πεις και για το Rubber του Κουεντίν Ντιπιέ, ένα ελκυστικό εκ πρώτης όψεως, arty b movie, για ένα δολοφονικό λάστιχο αυτοκινήτου που σκοτώνει ό,τι κινείται σε μια αμερικάνικη έρημο και “ερωτεύεται” μια όμορφη οδηγό. Γυρισμένο με ευρηματικό τρόπο από τον Ντιπιέ (που πιθανότατα τον ξέρετε ως Mr Oizo), το Rubber είναι η επιτομή της ταινίας που εξαντλείται σε ένα μόνο εύρημα. Τα πέντε πρώτα λεπτά είναι χαριτωμένο, τα επόμενα αμήχανο και στη συνέχεια απλά βαρετό.
Αντίθετα το Somos Lo Que Hoy (Είμαστε Αυτό που Είμαστε) του Μεξικάνου Χόρχε Μισέλ Γκράου δεν περιέχει ούτε μια βαρετή στιγμή, αλλά αυτό δεν το κάνει καλύτερη ταινία. Έχοντας κερδίσει τη φήμη του “μεξικάνικου φιλμ με τους κανιβάλους” από το ξεκίνημα του φεστιβάλ, προβλήθηκε στο Δεκαπανθήμερο των Σκηνοθετών σε μια κατάμεστη αίθουσα που περίμενε πολλά. Αυτό που είδαμε, ήταν μια ενδιαφέρουσα ιδέα (μια οικογένεια που πρέπει να φροντίσει μόνη της για το ανθρώπινο κρέας το επιούσιο, όταν ο πατέρας πεθαίνει) που στη διάρκεια του φιλμ πάει κυριολεκτικά στα σκουπίδια. Αυτό που θα μπορούσε να είναι ο “μεξικάνικος Κυνόδοντας με κανιβάλους” (το φεστιβάλ ευνοεί τους βιαστικούς χαρακτηρισμούς) είναι ένα ανεκδιήγητο μείγμα ταινίας τρόμου, σπλάτερ, κοινωνικού σχολιασμού και αστυνομικού θρίλερ. Τουλάχιστον γελάσαμε...
Δες το trailer του Les Amours Imaginaires στο video που ακολουθεί
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.