- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Βγαλμένα «Τα Παράσιτα» από τη ζωή του σκηνοθέτη, Bong Joon Ho
Η σπάνια συνέντευξη για το νόημα της ταινίας που πάει για Όσκαρ
Ο Bong Joon Ho μιλά για τα «Παράσιτα». Ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης εξηγεί το νόημα της ταινίας που σαρώνει στα κινηματογραφικά φεστιβάλ.
Αν και διστάζει να δίνει συνεντεύξεις, ο Bong Joon Ho δέχθηκε να μιλήσει στο Dazed, μιας και πριν λίγες μέρες άρχισε η προβολή στις βρετανικές αίθουσες της μεγάλης κινηματογραφικής επιτυχίας διεθνώς «Παράσιτα». Ο σκηνοθέτης μίλησε και για τη δημιουργία της ταινίας και για το νόημά της.
Τα πρώτα χρόνια της τρίτης δεκαετίας της ζωής του, ο Bong παρέδιδε ιδιωτικά μαθήματα σε μέλη μιας σικ οικογένειας της Σεούλ και, όπως και ο κινηματογραφικός ήρωάς του, ο Ki-woo, παρατηρούσε το πλούσιο σπίτι τους λες και ήταν ένα άλλο σύμπαν. Πάνω στους δυο μήνες, τον απέλυσαν. «Έχασα κάθε επαφή μαζί τους» λέει ο Νοτιοκορεάτης δημιουργός. «Το αγοράκι στο οποίο έκανα μαθήματα μάλλον θα έχει πλέον σαρανταρίσει. Μπορεί να μην με θυμηθεί, ακόμη κι αν δει τα "Παράσιτα" ή τις συνεντεύξεις μου».
Αρχικά, ο Bong συνέλαβε την ιστορία ως θεατρικό έργο. Και αυτό εξηγεί το ότι μεγάλο μέρος εκτυλίσσεται κάτω από τη στέγη του σπιτιού των Park. «Αν ήταν μια θεατρική παραγωγή, το πλούσιο σπίτι και το φτωχό σπίτι θα ήταν τοποθετημένα πάνω σε μια περιστρεφόμενη σκηνή» διευκρινίζει. «Καθώς θα όδευε η ιστορία προς το τέλος, και τα δύο σπίτια θα ανυψώνονταν και θα άφηναν το μπούνκερ, το καταφύγιο, από κάτω. Το κόστος θα ήταν μεγάλο» κρυφογελά.
Σε παλαιότερες συνεντεύξεις του είχε υπαινιχθεί ότι η συγγραφή του δεύτερου μέρους της ιστορίας καθυστέρησε. Αλλά, αυτή τη φορά ερωτήθηκε για το ποιο ήταν το τέλος της αρχικής εκδοχής. Και απάντησε: «Η συγγραφή του σεναρίου μού πήρε τέσσερις μήνες και γύρω στα τέσσερα χρόνια η εξέλιξη και η επεξεργασία της ιδέας. Το πρώτο μισό ήταν πάντα το ίδιο -η διαδικασία διείσδυσης αυτής της οικογένειας στο πλούσιο σπίτι. Αλλά σε μια εκδοχή του τέλους αυτή η πλούσια οικογένεια, ένας-ένας, επιστρέφοντας σπίτι τους, θα σκοτωνόταν. Και η φτωχή οικογένεια θα καταλάμβανε πλήρως το σπίτι. Θα κλειδώνονταν μέσα όπως οι hikikomori -αυτή τη λέξη χρησιμοποιούν οι Ιάπωνες για όσους δεν εγκαταλείπουν ούτε στιγμή το σπίτι τους. Και τότε θα κατέφθαναν οι συγγενείς της πλούσιας οικογένειας. Ήταν ένα παράδοξο και σουρεαλιστικό τέλος».
«Η φτωχή οικογένεια γίνεται μια ομάδα hikikomori μέσα στο μεγάλο, πλούσιο σπίτι. Περνάνε υπέροχα εκεί. Έχουν φαγητό και τα πάντα. Και τότε, το βράδυ με την καταρρακτώδη βροχή, σκάβουν στον κήπο και θάβουν τα τέσσερα μέλη της πλούσιας οικογένειας εκεί. Είναι πολύ σουρεαλιστικό» προσθέτει. Και συγκρίνει το αρχικό τέλος της ταινίας με την ταινία του 1962 του Λουίς Μπουνιουέλ «Άγγελος Εξολοθρευτής», στην οποία σε ένα βραδινό δείπνο σε σπίτι μεγαλοαστών οι επισκέπτες, ψυχολογικά, δεν μπορούν να βγουν από το σπίτι. «Το θυμικό είναι ακριβώς σαν και αυτό. Άρα, σ' αυτή την εναλλακτική εκδοχή δεν υπήρχε άνθρωπος στο μπούνκερ, η οικονόμος του σπιτιού δεν επέστρεψε ποτέ. Ήταν πιο απλό και ακραίο» υπογραμμίζει.
Παρά το ότι η ταινία αφορά τη Σεούλ, τα «Παράσιτα» έχουν καθηλώσει τους θεατές σε κινηματογραφικές αίθουσες σε όλον τον κόσμο. Η εξήγηση που δίνει ο Bong είναι ότι όλοι ζούμε σε έναν κόσμο που ακούει στο όνομα «καπιταλισμός» και ότι τα θέματα της ανισότητας είναι αρκετά ισχυρά ώστε να έχουν απήχηση σε κάθε χώρα. Είπε, μάλιστα, ότι «αν ένας Βρετανός συγγραφέας σεναρίων ή σκηνοθέτης ζητήσει να κάνει ριμέικ της ταινίας με Βρετανούς ηθοποιούς, στα σίγουρα θα έλεγα "ναι", διότι όσον αφορά τον σχολιασμό του σύγχρονου καπιταλισμού η Βρετανία έχει σκηνοθέτες σαν τον Κεν Λόουτς και το Μάικ Λι που δίνουν τόσο πλούσια υφή. Θα είχε ενδιαφέρον να δει κανείς τα "Παράσιτα" με σκηνικό το Λονδίνο».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.