- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Μία «Ιστορία Γάμου» από τον Άνταμ Ντράιβερ και τη Σκάρλετ Γιόχανσον
«Ο χωρισμός είναι κάτι πολύ πιο βαθύ από το τέλος μίας ιστορίας»
Στους κινηματογράφους και το Netflix η νέα ταινία του Noah Baumbach, «Ιστορία Γάμου», με τον Adam Driver και τη Scarlett Johansson
Η διάλυση ενός γάμου δεν σημαίνει και τη διάλυση της οικογένειας. Αυτό τουλάχιστον έρχεται να μάς αποδείξει ο Νόα Μπάουμπακ με τη νέα του ταινία «Ιστορία Γάμου», που έρχεται να μπλέξει στοιχεία από θρίλερ, δικαστικό δράμα, ρομαντική κομεντί, τραγική ιστορία αγάπης και μιούζικαλ, ώστε να συνθέσει ένα «δράμα διαζυγίου». Εξάλλου, το διαζύγιο είναι μία από αυτές τις πολυεπίπεδες – και συχνά ακατανόητες - καταστάσεις, που την ίδια στιγμή που θα σου φέρουν δάκρυα στα μάτια, μπορούν να σχηματίσουν και ένα χαμόγελο στα χείλη σου.
Στο επίκεντρο ο Τσάρλι και η Νικόλ, ένα ζευγάρι που μετά από δέκα χρόνια γάμου και ένα παιδί αποφασίζουν να χωρίσουν. Ωστόσο, αυτό δεν γίνεται φανερό από την αρχή. Τους ακούμε να λένε εναλλάξ όσα αγαπούν ο ένας στον άλλον, τα καλά και τα άσχημα, ενώ παράλληλα βλέπουμε σκηνές από την κοινή ζωή τους. Οι σκηνές αυτές αρχικά φαντάζουν απόλυτα φυσιολογικές, μέχρι που στη μέση της ιστορίας τους μπαίνει το διαζύγιο και οι δικηγόροι και όλες αυτές οι σκηνές μετατρέπονται σε αφορμές για περισσότερες νομικές διαμάχες, με πράγματα που κάποτε έμοιαζαν ως λάθη της στιγμής να γίνονται πλέον αιτίες αλληλοκατηγορίας.
Οι δύο πρωταγωνιστές, ο θεατρικός σκηνοθέτης στην εναλλακτική σκηνή της Νέας Υόρκης και η υποσχόμενη ηθοποιός, ζωντανεύουν μέσα από τις ερμηνείες των Άνταμ Ντράιβερ και της Σκάρλετ Γιόχανσον. Εξάλλου, ο ίδιος ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος ομολογεί ότι οι δύο ρόλοι γράφτηκαν ενώ είχε τους δύο ηθοποιούς στο μυαλό του, καθώς και τη Λόρα Ντερν που υποδύεται τη μητέρα της Νικόλ. Φρόντισε, μάλιστα, να πάρει συνέντευξη από όλους τους ώστε να χτίσει ακριβώς πάνω τούς τους χαρακτήρες τους.
«Ο χωρισμός είναι κάτι πολύ πιο βαθύ από το τέλος μίας ιστορίας» και για να μας το αποδείξει αυτό, ο Μπάουμπακ εμπνεύστηκε από ταινίες, όπως το «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και η «Περσόνα». Επειδή, όμως, το διαζύγιο είναι κάτι πολύ αληθινό και βιωματικό για τους περισσότερους ανθρώπους εμπνεύστηκε και από τις εμπειρίες ανθρώπων, όπως η Γιόχανσον και η Ντερν, που στο παρελθόν έχουν πάρει διαζύγιο.
Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ζευγάρι δεν είναι το μόνο που επηρεάζεται από ένα διαζύγιο. Όταν στην εξίσωση υπάρχουν και παιδιά, τότε το «δράμα» αφορά και εκείνα και ο Μπάουμπακ αυτό το γνωρίζει καλά. «Άντλησα φυσικά στοιχεία από τη δική μου εμπειρία σε αυτό το θέμα. Είμαι και παιδί χωρισμένων γονιών. Γενικά θεωρώ πως το διαζύγιο είναι μια διαδικασία που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι και είναι ένα ενδιαφέρον θέμα που αξίζει να αναπτύξω σε έκταση. Έκανα πολλή έρευνα γύρω από το θέμα, μίλησα με δικηγόρους, συμβούλους γάμου και με φίλους για την εμπειρία που είχαν σε θέμα διαζυγίου. Πράγματι, αυτές οι συνομιλίες ήταν για μένα καθοριστικές και προσέφεραν στην ιστορία μου», αναφέρει.
Η πλοκή και οι ηθοποιοί παίζουν φυσικά σημαντικό ρόλο στην μεταφορά της χαώδης κατάστασης του διαζυγίου, αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Η ταινία γυρίστηκε σε τοποθεσίες της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες, με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε τα χρώματα και ο φωτισμός να είναι διαφορετικά ανάλογα το πού βρισκόμαστε, ενώ οι δύο χαρακτήρες σχεδόν πάντα τοποθετούνται σε κλειστούς χώρους με κλειστά παράθυρα, σε μία προσπάθεια να αποδοθεί η αίσθηση ασφυξίας και αδιεξόδου που συχνά κουβαλάει όλη η διαδικασία των διαζυγίων.
Σε κάθε περίπτωση, η «Ιστορία Γάμου» έρχεται ως μία συνέχεια των άλλων ταινιών του Μπάουμπακ και της προσπάθειας του να μελετήσει την ευτυχία και όλα τα εμπόδια που πρέπει ως άνθρωποι να ξεπεράσουμε για να φτάσουμε σε αυτήν. Στο τέλος, δεν είναι το βασικό θέμα του σκηνοθέτη δεν είναι 100% το διαζύγιο, αλλά «οι προσδοκίες μας για τους εαυτούς μας, για τον καθένα μας, για τον κόσμο μας. Και επίσης, το θέμα της αναζήτησης της ταυτότητας, το πόσο μας απασχολεί να βρούμε τη θέση μας σε αυτόν τον κόσμο. Δύο θέματα που εγώ πιστεύω πως είναι σημαντικά», όπως ο ίδιος σχολιάζει.
Δείτε το τρέιλερ της «Ιστορίας Γάμου» εδώ:
Η ταινία θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους από την Odeon στις 28 Νοεμβρίου και θα είναι διαθέσιμη στο Netflix από τις 6 Δεκεμβρίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.