Κριτική ταινίας: Κόντρα σε όλα
Το μεγάλο ντέρμπι Ferrari - Ford
Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει την κριτική του για την ταινία «Κόντρα σε όλα» του Τζέιμς Μάνγκολντ
Ένα από τα κορυφαία στιγμιότυπα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ο περίφημος Αγώνας του Λε Μαν του 1966, που είχε συγκλονιστική εξέλιξη. Οι λόγοι που πέρασε στην ιστορία έχουν να κάνουν όχι μόνο με το απίστευτο φινάλε του αλλά και με τον συμβολικό χαρακτήρα μιας τιτανομαχίας μεταξύ δύο κολοσσών την εποχής, που μεταφέρθηκε σε μερικά ακόμη επίπεδα. Η ιταλική Φεράρι, ο διαχρονικός βασιλιάς των αγώνων αυτοκινήτου που συνδυάζει γνώση, παράδοση και αίγλη, βλέπει την ανερχόμενη αλλά και αλαζονική αμερικανική Φορντ να αμφισβητεί την κυριαρχία της. Η πρωτοτυπία της ταινίας του Μάνγκολντ («Logan», «Walk the line») είναι ότι εστιάζει στα γεγονότα που προηγήθηκαν εκείνου του ιστορικού αγώνα και κυρίως στις ανταγωνιστικές –αν όχι εχθρικές– δυνάμεις μέσα στην ίδια την ομάδα της Φορντ, ενώ οι αναφορές στη Φεράρι –ο ίδιος ο Έντσο Φεράρι φαίνεται σε ελάχιστα στιγμιότυπα– είναι αποσπασματικές και μάλλον σχηματικές. Από τη μία λοιπόν ο οραματιστής σχεδιαστής Κάρολ Σέλμπι και ο πεισματάρης Κεν Μάιλς πασχίζουν να διατηρήσουν την αξιοπρέπεια και να μείνουν πιστοί στις αρχές τους κόντρα στους αδίστακτους ανθρώπους του Χένρι Φορντ που επιχειρούν να τους καπελώσουν προκειμένου να αναδειχτεί η δύναμη και το μεγαλείο της εμπορικής φίρμας. Μέσα από τη λατρεία για το αυτοκίνητο και την ειλικρινή φιλία των πρώτων αναδεικνύεται ένας καλώς νοούμενος παλιομοδίτικος ρομαντισμός που μοιραία έρχεται σε ρήξη με το κυνικό κόσμο των στελεχών που μετρούν τα πάντα με το χρήμα. Η ταινία παλεύει οριακά με τα χολιγουντιανά στάνταρ για να βρει την πρωτότυπη φωνή και τη σπιντάτη ορμή της. Θεαματικές σκηνές ταχύτητας αναμειγνύονται έξυπνα με ανάλαφρα στιγμιότυπα, το χιούμορ έχει βασικό ρόλο (όπως και το μελό), ενώ οι πιο κομβικές σκηνές είναι εκείνες που ο Σέλμπι αναμετριέται με τον Χένρι Φορντ γύρω από μαθήματα ιστορίας και οδήγησης (τι σκηνή αυτή που ο Σέλμπι πάει «βόλτα» τον μεγιστάνα!). Η ερμηνευτική κόντρα των Ντέιμον - Μπέιλ βγάζει ισοπαλία, αν και οι δυνατές σκηνές του σεναρίου (που βασίζεται στο βιβλίο του Έι Τζέι Μπάιμε «Go like hell») ανήκουν στον πρώτο που βρίσκει πάντα τη λύση ακόμη κι όταν ο κλοιός γύρω του γίνεται θηλιά στον λαιμό του, ενώ ο «ασυμβίβαστος» Μάιλς του Κρίστιαν Μπέιλ παρότι φλερτάρει συνεχώς με τη μανιέρα έχει δυο-τρία στιγμιότυπα σπάνιου μεγαλείου που μας θυμίζουν γιατί αρκετοί τον θεωρούν ως τον κορυφαίο ηθοποιό της γενιάς του.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέημς Μάνγκολντ
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Τζος Λούκας, Ματ Ντέημον, Κρίστιαν Μπέηλ, Ρέι Μακκίνον, Τζον Μπέρνθαλ, Τρέισι Λετς, Καϊτριόνα Μπάλφε, Νόα Τζούπε, Ρομπέρτα Σπάρτα, Άνταμ Μέιφιλντ
- χρονολογια: 2019
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.