Κριτική ταινίας: Κόντρα σε όλα
Το μεγάλο ντέρμπι Ferrari - Ford
Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει την κριτική του για την ταινία «Κόντρα σε όλα» του Τζέιμς Μάνγκολντ
Ένα από τα κορυφαία στιγμιότυπα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ο περίφημος Αγώνας του Λε Μαν του 1966, που είχε συγκλονιστική εξέλιξη. Οι λόγοι που πέρασε στην ιστορία έχουν να κάνουν όχι μόνο με το απίστευτο φινάλε του αλλά και με τον συμβολικό χαρακτήρα μιας τιτανομαχίας μεταξύ δύο κολοσσών την εποχής, που μεταφέρθηκε σε μερικά ακόμη επίπεδα. Η ιταλική Φεράρι, ο διαχρονικός βασιλιάς των αγώνων αυτοκινήτου που συνδυάζει γνώση, παράδοση και αίγλη, βλέπει την ανερχόμενη αλλά και αλαζονική αμερικανική Φορντ να αμφισβητεί την κυριαρχία της. Η πρωτοτυπία της ταινίας του Μάνγκολντ («Logan», «Walk the line») είναι ότι εστιάζει στα γεγονότα που προηγήθηκαν εκείνου του ιστορικού αγώνα και κυρίως στις ανταγωνιστικές –αν όχι εχθρικές– δυνάμεις μέσα στην ίδια την ομάδα της Φορντ, ενώ οι αναφορές στη Φεράρι –ο ίδιος ο Έντσο Φεράρι φαίνεται σε ελάχιστα στιγμιότυπα– είναι αποσπασματικές και μάλλον σχηματικές. Από τη μία λοιπόν ο οραματιστής σχεδιαστής Κάρολ Σέλμπι και ο πεισματάρης Κεν Μάιλς πασχίζουν να διατηρήσουν την αξιοπρέπεια και να μείνουν πιστοί στις αρχές τους κόντρα στους αδίστακτους ανθρώπους του Χένρι Φορντ που επιχειρούν να τους καπελώσουν προκειμένου να αναδειχτεί η δύναμη και το μεγαλείο της εμπορικής φίρμας. Μέσα από τη λατρεία για το αυτοκίνητο και την ειλικρινή φιλία των πρώτων αναδεικνύεται ένας καλώς νοούμενος παλιομοδίτικος ρομαντισμός που μοιραία έρχεται σε ρήξη με το κυνικό κόσμο των στελεχών που μετρούν τα πάντα με το χρήμα. Η ταινία παλεύει οριακά με τα χολιγουντιανά στάνταρ για να βρει την πρωτότυπη φωνή και τη σπιντάτη ορμή της. Θεαματικές σκηνές ταχύτητας αναμειγνύονται έξυπνα με ανάλαφρα στιγμιότυπα, το χιούμορ έχει βασικό ρόλο (όπως και το μελό), ενώ οι πιο κομβικές σκηνές είναι εκείνες που ο Σέλμπι αναμετριέται με τον Χένρι Φορντ γύρω από μαθήματα ιστορίας και οδήγησης (τι σκηνή αυτή που ο Σέλμπι πάει «βόλτα» τον μεγιστάνα!). Η ερμηνευτική κόντρα των Ντέιμον - Μπέιλ βγάζει ισοπαλία, αν και οι δυνατές σκηνές του σεναρίου (που βασίζεται στο βιβλίο του Έι Τζέι Μπάιμε «Go like hell») ανήκουν στον πρώτο που βρίσκει πάντα τη λύση ακόμη κι όταν ο κλοιός γύρω του γίνεται θηλιά στον λαιμό του, ενώ ο «ασυμβίβαστος» Μάιλς του Κρίστιαν Μπέιλ παρότι φλερτάρει συνεχώς με τη μανιέρα έχει δυο-τρία στιγμιότυπα σπάνιου μεγαλείου που μας θυμίζουν γιατί αρκετοί τον θεωρούν ως τον κορυφαίο ηθοποιό της γενιάς του.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέημς Μάνγκολντ
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Τζος Λούκας, Ματ Ντέημον, Κρίστιαν Μπέηλ, Ρέι Μακκίνον, Τζον Μπέρνθαλ, Τρέισι Λετς, Καϊτριόνα Μπάλφε, Νόα Τζούπε, Ρομπέρτα Σπάρτα, Άνταμ Μέιφιλντ
- χρονολογια: 2019
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tι είπε η πρωταγωνίστρια της σειράς ταινιών
Η βραβευμένη ταινία συμμετείχε στον διαγωνισμό 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών για τον Χρυσό Φοίνικα
Για τον ρόλο του στον «Μονομάχο 2»
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μιλήσαμε για το ντοκιμαντέρ που θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 17 - 20 Ιανουαρίου 2025.
Τα γυρίσματα της ταινίας ήταν «θεότρελα» σύμφωνα με τον Σκωτσέζο ηθοποιό
Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο πρωταγωνιστεί... διπλός, στο νέο γκανγκστερικό φιλμ του Μπάρι Λέβινσον
Ο σκηνοθέτης κατηγορεί τον Ράιαν Ρέινολντς ότι τον διακωμωδούσε ανοιχτά
Η ταινία που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και ψηφίστηκε ως ένα από τα καλύτερα ανεξάρτητα φιλμ
Ήταν στενός φίλος των Στίβεν Φράι και Χιου Λόρι
Η Disney δε συμφωνούσε με το όραμα του κορυφαίου σκηνοθέτη
«Η Μπρίτνεϊ θα ασχοληθεί ενεργά με την παραγωγή» δήλωσε ο σκηνοθέτης Τζον Μ. Τσου
Κανονικά η τελετή απονομής των βραβείων Γκράμι
H ταινία αναγγέλλει τον ερχομό ενός μεγάλου σκηνοθετικού ταλέντου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.