- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Μάρτιν Σκορσέζε εναντίον Marvel, ξανά!
«Η κατάσταση είναι κτηνώδης κι αφιλόξενη για την τέχνη»
Ο Μάρτιν Σκορσέζε επιτίθεται ξανά στις ταινίες της Marvel και των ομοίων τους, υποστηρίζοντας ότι «η κατάσταση είναι κτηνώδης για την τέχνη».
Επανήλθε στην επίθεσή του εναντίον της καλλιτεχνικής αξίας των ταινιών της Marvel, ο σκηνοθέτης του Irishman Μάρτιν Σκορσέζε.
Με άρθρο του στους New York Times, ο Σκορσέζε υποστήριξε: «Αυτή τη στιγμή η κατάσταση είναι κτηνώδης κι αφιλόξενη για την τέχνη. Και μόνο ότι απλώς γράφω αυτές τις λέξεις με γεμίζει με τρομερή θλίψει».
Την ίδια ώρα, αρνούμενος ότι οι προηγούμενοι χαρακτηρισμοί του ήταν «προσβλητικοί ή λόγια μίσους για τη Marvel», αναγνώρισε πως «πολλές ταινίες τύπου franchise γίνονται από ανθρώπους με μεγάλο ταλέντο και καλλιτεχνικού αναστήματος. Το βλέπεις στην οθόνη. Ξέρω πως αν ήμουν νεότερος, θα με ενθουσίαζαν αυτού του είδους οι ταινίες και ίσως θα ήθελα να σκηνοθετήσω μία από αυτές».
Ωστόσο, στη συνέχεια, ο Σκορσέζε αναφερόμενος στο δικό του όραμα για τον κινηματογράφο, τονίζει ότι αυτό «βρίσκεται μίλια μακριά από το σύμπαν της Marvel». Για τον ίδιο και τους ανθρώπους της γενιάς του, αλλά και εκείνων που ο ίδιος -όπως λέει- θαυμάζει, «ο κινηματογράφος ήταν αποκάλυψη –αισθητική, συναισθηματική και πνευματική αποκάλυψη. Ήταν οι χαρακτήρες – η πολυπλοκότητα των ανθρώπων και η αντιφατικότητά τους και πολλές φορές και η παράδοξη φύση τους, ο τρόπος με τον οποίο πληγώνουν ο ένας τον άλλον, και αγαπούν ο ένας τον άλλο και ξαφνικά έρχονται αντιμέτωποι με τους ίδιους τους, τους εαυτούς».
Συνεχίζοντας, ο Σκορσέζε αναφέρεται στον κινηματογράφο ως «μια τέχνη ίση της λογοτεχνίας ή της μουσικής ή του χορού».
«Πολλά από τα στοιχεία που καθορίζουν το σινεμά όσο εγώ το γνωρίζω, υπάρχουν μέσα στις ταινίες της Marvel. Μεταξύ όμως αυτών δεν είναι η αποκάλυψη, το μυστήριο ή η αυθεντικότητα του συναισθηματικού κινδύνου. Υπάρχουν σίκουελ κατ’ όνομα, αλλά αυτά είναι ριμέικ του πνεύματος ή όλων αυτών που επίσημα επιβάλλονται, επειδή πολύ απλά δεν μπορούν να είναι κάτι άλλο. Αυτή είναι η φύση των σύγχρονων franchise ταινιών: έρευνα αγοράς, δοκιμασμένο κοινό, πολύ καλά μελετημένες (σ.σ. για το κέρδος), τροποποιημένες, ξανά-πλέκονται και αναμορφώνονται ξανά και ξανά μέχρι να είναι έτοιμες προς κατανάλωση» προσθέτει.
Ως το αντίπαλον δέος αυτών τον ταινιών, ο Σκορσέζε παραθέτει τους σύγχρονους σκηνοθέτες Πολ Τόμας Άντερσον, Κλαιρ Ντένις, Σπάικ Λι, Άρι Άστερ, Κάθριν Μπίγκελου και Γουές Άντερσον. αυτοίμ κατά τον σκηνοθέτη του Irishman, προσφέρουν με τη δουλειά τους «κάτι πραγματικά καινούριο» και με τρομερές προοπτικές να πάνε την εμπειρία του σινεμά για τον θεατή και τον δημιουργό σε άλλο επίπεδο και σε «απροσδόκητες και ίσως άγνωστες περιοχές».
Η ουσία του προβλήματος, ωστόσο, για τον Σκορσέζε, είναι ότι η κυριαρχία αυτών των franchise ταινιών έχει περιορίσει σημαντικά τις ευκαιρίες για άλλα είδη ταινιών. «Είναι μια επικίνδυνη εποχή για τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Η ζυγαριά έχει παλαντζάρει απότομα (υπέρ των franchise ταινιών) στη διανομή». Αναγνωρίζοντας ότι ο «The Irishman» είναι αποτέλεσμα μιας συμφωνίας με το Netflix, προσθέτει: «Θα ήθελα η ταινία μου να προβληθεί σε περισσότερες αίθουσες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα; Βεβαίως και ναι. Αλλά ανεξαρτήτως με το ποιον κάνεις μια ταινία, η πραγματικότητα είναι ότι οι οθόνες στα πολυσινεμά είναι γεμάτα από franchise ταινίες».
Ο Σκορσέζε δεν αφήνει έξω από το πρόβλημα και το Χόλιγουντ, υποστηρίζοντας ότι «υπάρχουν κάποιοι στη δουλειά με πλήρη αδιαφορία στο κύριο ζητούμενο, την τέχνη».
«Η κατάσταση, δυστυχώς, έχει πλέον χωριστεί σε δύο ξεχωριστά πεδία: υπάρχει ένα παγκόσμιο οπτικοακουστικό entertainment και υπάρχει και το σινεμά. Εξακολουθούν να υπερκαλύπτονται το ένα από το άλλο πού και πού, αλλά αυτό έχει γίνει ολοένα και περισσότερο σπάνιο… η οικονομική παντοδυναμία του ενός χρησιμοποιείται στο να περιθωριοποιεί, ακόμα και να εκμηδενίζει το άλλο».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.