- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°

Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει την κριτική του για την ταινία «Ad Astra» του Τζέιμς Γκρέι
Ο αστροναύτης Ρόι Μακ Μπράιντ ταξιδεύει στα πέρατα του ηλιακού συστήματος για να βρει τον χαμένο πατέρα του και να διαλευκάνει ένα μυστήριο που απειλεί την επιβίωση του πλανήτη. Το ταξίδι του θα φέρει στην επιφάνεια μυστικά που θέτουν υπό αμφισβήτηση τη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης και τη θέση μας στο σύμπαν.
Στην παράδοση των ενήλικων, ψαγμένων και με φιλοσοφικό προσανατολισμό (γύρω από το μέλλον της ανθρωπότητας σε σχέση με την κατάκτηση του διαστήματος) φιλμ επιστημονικής φαντασίας, το «Ad Astra» προσθέτει ακόμη ένα χρήσιμο λιθαράκι προς την πορεία αυτή. Ο σημαντικός Τζέιμς Γκρέι έχει δώσει εξαίρετα δείγματα στα δράματα ποικίλης θεματολογίας, από την οικογενειακή τραγωδία της «Μικρής Οδησσού» και το ερωτικό αδιέξοδο του υπέροχου «Δύο έρωτες» έως το μεταναστευτικό «Κάποτε στη Νέα Υόρκη» με τη Μαριόν Κοτιγιάρ. Ωστόσο εδώ ο αμερικανός στιλίστας αφήνει κατά μέρος την αναπαράσταση μιας χρονικής περιόδου από το παρελθόν και μας ταξιδεύει στο μέλλον. Εκεί όπου η αναζήτηση του νοήματος της ζωής στην απεραντοσύνη του διαστήματος θα φέρει τον ήρωα απέναντι στα δικά του άλυτα ζητήματα και στη συμφιλίωση με το πένθος του πατέρα του που δεν ξεπέρασε ποτέ. Στο ρόλο του αστροναύτη Μακ Μπράιντ, ο Μπραντ Πιτ βλέπει την καλή του νεράιδα να συνεχίζει να του χαμογελά μετά το σουξέ με τον Ταραντίνο και το «Κάποτε στο Χόλιγουντ». Με το «Ad Astra» ο Αμερικανός κάνει το 2 στα 2 σε μια χρονιά που βάζει σοβαρά θεμέλια για να τον οδηγήσει ίσως στο πρώτο του Όσκαρ ερμηνείας. Αρκεί το υπαρξιακό sci-fi δράμα του Γκρέι να καταφέρει να συγκινήσει τους εκλέκτορες της Ακαδημίας. Δεν βλέπουμε τον λόγο γιατί να μη συμβεί κάτι τέτοιο, από τη στιγμή που τόσο θεματικά όσο και αλληγορικά η ταινία έχει εκλεκτικές συγγένειες με το «Gravity» που είχε σκίσει στα Όσκαρ αλλά κουβαλά και τη λυρική αύρα του «Δέντρου της ζωής» (του Μάλικ και πάλι με πρωταγωνιστή τον Πιτ) που είχε διατυπώσει θεμελιώδη ερωτήματα γύρω από την έννοια της δημιουργίας και της επιβίωσης. Πάνω από όλα όμως το φιλμ είναι ένα δυνατό οπτικά επίτευγμα που ακόμη κι όταν οι αφηγηματικές δυνατότητές του δεν αγγίζουν τα υψηλότερα επίπεδα που απαιτεί ένα τόσο φιλόδοξο έργο, καταφέρνει να γίνει αποτελεσματικό και κάποιες ελάχιστες φορές αρκετά συναρπαστικό.
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκρέι
Πρωταγωνιστούν: Μπραντ Πιτ, Τόμι Λι Τζόουνς, Ρουθ Νέγκα, Λιβ Τάιλερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ
INFO

- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Γκρέι
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Μπραντ Πιτ, Λιβ Τάυλερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Τόμυ Λη Τζόουνς, Τζον Ορτίζ, Τζον φιν, Αν Μακντάνιελς, Ρουθ Νέγκα, Σον Μπλέικμορ, Χάλζκα Κούζα
- χρονολογια: 2019
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Open your f...ing ears man»
Υποψήφιο το «Animal» της Σοφίας Εξάρχου
Ο μετρ των βιογραφικών ταινιών Πάμπλο Λαραΐν, επιστρέφει με τη «Maria» στο Cinobo
Η επιτυχημένη ποπ-σταρ βρίσκεται σε συζητήσεις για να συμμετάσχει στην επόμενη ταινία «The Chronicles of Narnia»
Η κλασική ταινία μυστηρίου σε μία ειδική κινηματογραφική προβολή
Ο Νίκολας Κέιτζ ενσαρκώνει έναν πατέρα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Η Εύα Στεφανή σκηνοθετεί την «Καρδιά του Ταύρου» για το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Η Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ με ισχυρή ελληνική παρουσία
Μιλήσαμε με τον Θεσσαλονικιό σκηνοθέτη για την ταινία «Alone With the Moon», μια εξομολόγηση και αποκάλυψη του Martyn Jacques, μια μαρτυρία της πιο γνωστής «άγνωστης» μπάντας του πλανήτη
Η πρώτη ταινία του Χάφντελ Ούλμαν Τόντελ είναι ένα άνισο ψυχόδραμα με θέμα τις ευθύνες που βαραίνουν γονείς και εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο διαπαιδαγώγησης παιδικών ψυχών
Ο Μπονγκ Τζουν-χο επιστρέφει, 6 χρόνια μετά τα οσκαρικά «Παράσιτα», για να παραδώσει ακόμη μια σκληρή περιγραφή της ανθρώπινης εξαθλίωσης
Ο Τιμ Φέλμπαουμ καταγράφει την αγωνιώδη προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να σταθούν στο ύψος τους και να παίρνουν κάθε φορά τη σωστή απόφαση
Βία και ασυδοσία σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας
Το «We Did OK, Kid» θα κυκλοφορήσει το επόμενο φθινόπωρο
Το αριστούργημα του Νίκου Κούνδουρου με τη μοναδική ερμηνεία του Ντίνου Ηλιόπουλου
Ο 51χρονος ηθοποιός μίλησε για 5 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα
«Το παντελόνι μου είχε γίνει μούσκεμα», δήλωσε ο 38χρονος σταρ
Η ανάρτησή της στο Instagram
Η ηθοποιός γνώρισε την απαξίωση και τον ηλικιακό ρατσισμό και είχε ποντάρει πολλά σ’ αυτό το βραβείο
Τον κατηγορούν για χρήση ΑΙ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.