Πάολο Σορεντίνο
Ο σκηνοθέτης της «Τέλειας ομορφιάς» μιλά για την καινούργια του ταινία, αλλά και τη Ρώμη, τον Φελίνι, τη ματαιοδοξία, τη μεθυστική γοητεία του κενού
Η ομορφιά και η τσαλακωμένη γοητεία της Ρώμης, το βαθυστόχαστο παρελθόν και η εξωφρενική κραιπάλη της μπλέκονται ιδανικά στην καινούργια ταινία του Πάολο Σορεντίνο, που κάνει τη δική του εκδοχή «Dolce Vita». Ο ήρωάς του, ένας για μία ακόμη φορά εξαιρετικός Τόνι Σερβίλο, σταθερά πρωταγωνιστής του σε ταινίες όπως το «Il Divo» και οι «Συνέπειες του έρωτα», είναι ένας δημοσιογράφος που κινείται στο κοσμικό πανηγύρι της ματαιοδοξίας αναζητώντας (μάταια;) κάτι αληθινά όμορφο. Γεμάτο υπέροχες εικόνες που φλερτάρουν εξίσου με την ομορφιά και το γκροτέσκο, η «Τέλεια ομορφιά» σηματοδοτεί την επιστροφή του στην Ιταλία μετά από το αμερικάνικο διάλειμμα του «This Must be the Place» και αποτελεί ένα φιλμ που ταιριάζει απόλυτα στην εκλεκτική φιλμογραφία του. Τον συναντήσαμε στον περασμένο Μάιο στις Κάννες, όπου η ταινία προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα.
Στο Πανηγύρι της Ρώμης
Ήθελα πολύ καιρό να κάνω αυτή την ταινία. Υπήρχε στις στιγμές που είχα ζήσει στη Ρώμη, στις αντιθέσεις της, στη γοητευτική της πλευρά, στις παγίδες που κρύβει. Είναι μια πόλη που εύκολα μπορεί να σε αποπλανήσει, να σε οδηγήσει σε περιπέτειες, σε φιλόδοξα σχέδια που δεν καταλήγουν σε τίποτα. Ήταν μια ιστορία που δεν ήξερα πώς να την αφηγηθώ, μέχρι τη στιγμή που βρήκα το χαρακτήρα, τον Τζεπ Γκαμπαρντέλα.
Κοιτάζοντας τη ζωή απέξω
Δεν είναι η πρώτη φορά που ήρωας μιας ταινίας μου μοιάζει απλός παρατηρητής, αλλά στην πραγματικότητα είναι ο λόγος που κάνω το φιλμ. Η επιλογή προέκυψε από το υλικό μου. Υπήρχαν τόσες ιστορίες, τόσοι χαρακτήρες, τόσα πρόσωπα που ήθελα να χωρέσω μέσα της, που δεν είχα άλλη επιλογή από το να κάνω έναν ήρωα που βρίσκεται την ίδια στιγμή στο κέντρο της ιστορίας και ταυτόχρονα εκτός της. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν βιώνει ένα ταξίδι που τον αλλάζει και τον επηρεάζει βαθιά.
Αναφορές και συγγένειες
Όταν κάνεις μια ταινία όπως αυτή, δεν μπορείς να αγνοήσεις ταινίες όπως «Roma» ή «Dolce Vita» του Φελίνι. Συλλαμβάνουν κάτι από την ψυχή της πόλης, των ανθρώπων της, το πνεύμα της. Και φυσικά είναι αριστουργήματα. Οφείλεις να τις δεις, να τις χρησιμοποιήσεις σαν οδηγούς, αλλά να μην προσπαθήσεις να τις μιμηθείς. Δεν μπορείς να αντιγράψεις ένα αριστούργημα. Από την άλλη, είναι τόσο συνυφασμένες με την πόλη και την κινηματογραφική μου παιδεία, που δεν ήταν δυνατόν να μη με επηρεάσουν. Και αυτές οι αναφορές δεν έρχονται μόνο από το σινεμά του Φελίνι, αλλά κι από αυτό του Σκόλα, του Φερέρι, του Μονιτσέλι.
Η γοητεία του κενού
Καταλαβαίνω ότι πιθανότατα κάποιοι ίσως βρουν τον κόσμο που περιγράφω στο φιλμ απόλυτα κενό. Μιλώντας για τις ταινίες του Φελίνι, το κενό, η ματαιοδοξία, υπήρχαν κι εκεί. Όμως εκείνες τις μέρες όλα έμοιαζαν δικαιολογημένα μέσα από τον ενθουσιασμό για το καινούργιο. Σήμερα, αντίθετα, μοιάζουν όλα μάταια, όμως κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι αυτό που φιλοδοξούν να συλλάβουν εκείνες οι ταινίες όπως κι αυτή εδώ είναι η ανθρώπινη φύση. Ξέρουμε πολύ καλά ότι η ανθρώπινη φύση είναι ατελής, και γι’ αυτό άλλωστε τόσο γοητευτική.
Η ομορφιά είναι παντού
Καμιά φορά η υπερβολική ομορφιά μπορεί να σε παραλύσει. Ο αντίκτυπος του να ζεις σε μια πόλη σαν τη Ρώμη μπορεί να μην είναι ένα ερέθισμα για δημιουργία, ενδέχεται να σε καθηλώνει, να σε δυσκολεύει να την αντιληφθείς ουσιαστικά. Μπορώ να καταλάβω τον ήρωά μου, που πιστεύει ότι η ομορφιά δεν υπάρχει μόνο στα αριστουργήματαμα και σε αυτά που εκ πρώτης όψεως δείχνουν άσχημα και ενοχλητικά. Μερικές φορές χρειάζεσαι μια αντίστιξη, λίγη ασχήμια για να αποκτήσει νόημα η ομορφιά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έπαιξαν μαζί στους «Άγγελους του Τσάρλι»
Φαίνεται πως μέχρι τώρα το προφέραμε όλοι λάθος
Ο Γκίντενγκαστ καταφέρνει και πάλι να πιάσει υψηλά σκηνοθετικά στάνταρ
Aτόφιο κέφι, σατιρική χροιά και σλάπστικ κωμική διάσταση στις σκηνές της ζούγκλας
Η ταινία επιχειρεί να αποδώσει έναν αλά Φασμπίντερ ερωτικό ρεαλισμό, που όμως δεν γίνεται ποτέ πειστικός
Το φιλμ ήταν υποψήφιο για 4 Χρυσές Σφαίρες και λογικά θα το συναντήσουμε και στις οσκαρικές προτάσεις, που θα γίνουν γνωστές στις 23 Ιανουαρίου.
Για κλεμμένη ιδέα κατηγορείται η εταιρία κινουμένων σχεδίων
Μιλήσαμε για το ντοκιμαντέρ που θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 17 - 20 Ιανουαρίου 2025.
Τα γυρίσματα της ταινίας ήταν «θεότρελα» σύμφωνα με τον Σκωτσέζο ηθοποιό
Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο πρωταγωνιστεί... διπλός, στο νέο γκανγκστερικό φιλμ του Μπάρι Λέβινσον
Ο σκηνοθέτης κατηγορεί τον Ράιαν Ρέινολντς ότι τον διακωμωδούσε ανοιχτά
Η ταινία που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και ψηφίστηκε ως ένα από τα καλύτερα ανεξάρτητα φιλμ
Ήταν στενός φίλος των Στίβεν Φράι και Χιου Λόρι
Η Disney δε συμφωνούσε με το όραμα του κορυφαίου σκηνοθέτη
«Η Μπρίτνεϊ θα ασχοληθεί ενεργά με την παραγωγή» δήλωσε ο σκηνοθέτης Τζον Μ. Τσου
Κανονικά η τελετή απονομής των βραβείων Γκράμι
H ταινία αναγγέλλει τον ερχομό ενός μεγάλου σκηνοθετικού ταλέντου
Τίτλος της «Ο μάγος του Κρεμλίνου» - Η πρώτη δήλωση του οσκαρικού ηθοποιού
Ο 54χρονος Βρετανός άφησε εποχή με τους ρόλους του στα «Star Wars» και «Harry Potter».
Η διαστημική κωμωδία με τον Ρόμπερτ Πάτινσον θα προβληθεί στην οθόνη της φετινής Μπερλινάλε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.