- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Καζανόβα: Μία ταινία για την πιο ευάλωτη πλευρά του καρδιοκατακτητή
Η ιστορία της πρώτης και τελευταίας του αγάπης
Ο Μπενουά Ζακό σκηνοθετεί την ταινία «Καζανόβα, Η Τελευταία Αγάπη» που θα κυκλοφορήσει στις 6 Ιουνίου
Ο Καζανόβα έχει την φήμη του άντρα που κυνηγούσε κάθε γυναίκα και εν τέλει την κατακτούσε, αλλά φαίνεται να υπήρχε μία που του αντιστάθηκε και αυτή ήταν η πρώτη και η τελευταία γυναίκα που πραγματικά ερωτεύτηκε, η Μαριάν ντε Σαρπιγιόν. Την ιστορία αυτή του ανεκπλήρωτου έρωτα του άντρα, που αγάπησε όσο λίγοι το γυναικείο φύλο, έρχεται να μας αφηγηθεί η ταινία του Μπενουά Ζακό «Καζανόβα, Η Τελευταία Αγάπη», στην οποία πρωταγωνιστεί ο Βινσέντ Λιντόν έχοντας δίπλα του την Στέισι Μάρτιν.
Πρόκειται για μία ταινία ερωτική, χωρίς ωστόσο να είναι ακραία, μέσα από την οποία ο σκηνοθέτης έρχεται να ξεγυμνώσει τον μύθο του καρδιοκατακτητή που περιβάλλει τον Καζανόβα, δημιουργώντας για τον θεατή μία ιδιαίτερη ατμόσφαιρα με ερωτισμό και βάθος. Σε τι διαφοροποιείται η ταινία αυτή, σε σχέση με όλες τις άλλες που τον είχαν στο επίκεντρο; Η απάντηση έρχεται από τον ίδιο τον Ζακό: «Είναι η πρώτη φορά που ο Καζανόβα ερωτεύεται σφόδρα, είναι η πρώτη του ερωτική απογοήτευση. Αυτός ο άντρας είχε πολλές επιτυχίες με τις γυναίκες και ξαφνικά συναντά μία γυναίκα που τον κρατάει χάρη στη μόνιμη άρνηση να του δοθεί. Οπότε, όταν διαβάζουμε αυτό το μοναδικό επεισόδιο στα απομνημονεύματά του, βλέπουμε την ερωτική απογοήτευση από τη μεριά ενός άντρα, μια αποτυχία που φέρνει έναν άντρα αντιμέτωπο με τις δικές του αδυναμίες και ευαισθησίες. Αντί για τις απανωτές αισθησιακές απολαύσεις, καταπιανόμαστε με ένα πάθος που κλιμακώνεται, όσο μεγαλώνουν τα εμπόδια. Έτσι, τον βλέπουμε ως ευάλωτο άντρα. Αυτή η ευαισθησία κάνει την επιλογή του Βινσέντ Λιντόν ενδιαφέρουσα. Αυτή η ταινία λέει την ιστορία ενός άντρα που έγινε ανήμπορος μπροστά σε μία γυναίκα που δεν είναι καθόλου ανήμπορη».
Παράλληλα και πέραν του περιεχομένου, οι δύο ηθοποιοί που ενσάρκωσαν τους κεντρικούς ήρωες της ταινίας είναι εκείνοι που την έκαναν τόσο δυνατή, όσο και ξεχωριστή. Ο Λιντόν επιθυμούσε χρόνια να βρεθεί στον ρόλο του Καζανόβα και αυτό ακριβώς οδήγησε τον Ζακό όχι μόνο στο να κάνει την ταινία και να τον επιλέξει, αλλά και στο να διαλέξει από όλα τα απομνημονεύματα του Καζανόβα εκείνο το απόσπασμα που περιέγραφε μία από τις πιο ευάλωτες στιγμές του. Από την άλλη, η Μάρτιν αφιερώθηκε πλήρως στον σκοπό της ταινίας, χωρίς καμία προκατάληψη και συστολή, έτσι ώστε να αποδοθεί πλήρως η περσόνα της Σαρπιγιόν.
Σημείωμα του σκηνοθέτη:
Ο Καζανόβα (1725-1798) δεν είναι ο Δον Ζουάν. Η ιστορία της ζωής του δεν είναι απλώς μια σειρά από κατακτήσεις ενός αρπακτικού. Αγαπούσε τις γυναίκες και η φιλία ήταν ο σκοπός του, είτε ήταν ερωτευμένος είτε όχι. Αυτό εξηγεί την απίστευτη ευκολία με την οποία προσέγγιζε τις γυναίκες που συναντούσε στον δρόμου του, κάτι που διαφέρει πολύ από την εγωκεντρική στάση ενός έκφυλου άντρα.
O Καζανόβα είχε το ταλέντο να ζήσει δύο φορές. Την πρώτη φορά έζησε έντονα και μετά, κατά τη διάρκεια της μίζερης υποχώρησης του στη Βοημία, δημιούργησε ο ίδιος τον μύθο του γράφοντας τα απομνημονεύματά του: ο μύθος ενός άντρα που είναι αιώνια ερωτευμένος. To σενάριο συνδέει αυτές τις δύο περιόδους της ζωής του δημιουργώντας έναν παραλληλισμό ανάμεσα στην εξορία του στο Λονδίνο και την τελική του υποχώρηση που αφηγείται τη μόνιμη εξορία – εκούσια ή ακούσια - στην οποία πέρασε τη ζωή του. Μερικά επεισόδια αναφέρονται στο παρελθόν του στη Βενετία, στην απόφαση του να γράψει τα απομνημονεύματά του στη γαλλική, κάτι που τον απομάκρυνε από τη μητρική του γλώσσα. Αυτό που τον κινητοποιεί δεν είναι οι κατακτήσεις, αλλά τα παιχνίδια της επιθυμίας. Θέλουμε να δείξουμε τη σημασία που έχει για αυτόν η ηδονή της παρτενέρ του, κάτι που τον ξεχωρίζει από τον Δον Ζουάν. Η μοναδικότητα της κάθε γυναίκας, ο κόσμος των γυναικών (μία τη φορά), αυτό τον πυροδοτεί.
Η αμεσότητα με την οποία ικανοποιεί τις επιθυμίες του έρχεται σε αντίθεση με την καθυστέρηση που του επιβάλει η Μαριάν Σαρπιγιόν και αυτός ο ανεκπλήρωτος έρωτας τον οδηγεί στη βία σε βάρος της και στον πειρασμό της αυτοκτονίας. O Καζανόβα είναι ερωτευμένος με τη Σαρπιγιόν. Αυτό που ξεχωρίζει το επεισόδιο στο Λονδίνο είναι ότι μία πόρνη του επιβάλλει να είναι υπομονετικός, μία γυναίκα που πληρώνεται προκαταβολικά τον υποχρεώνει να παίξει ένα παιχνίδι, του οποίου τους κανόνες δεν κατέχει. Η Σαρπιγιόν είναι η πρώτη γυναίκα που κλυδωνίζει την εικόνα του, σε σημείο που εγκαταλείπει κάθε απόπειρα να ελέγξει αυτό που του συμβαίνει: Θα αναγκαστεί να τη θεωρήσει νεκρή για να ξεφύγει από την έλξη που νιώθει, αφού γνωρίζει ότι με κάθε ανάσα η φλόγα μπορεί να φουντώσει ξανά. Εμείς υπονοούμε, μέσα από την ερμηνεία της ηθοποιού, ότι ο Καζανόβα μπορεί να κάνει λάθος για τη Σαρπιγιόν και τα συναισθήματα της. Κι εκείνη έχει χάσει τον εαυτό της και έχει υποκύψει, απρόθυμα, στις επιθυμίες της μητέρας της. Ίσως αμφιβάλλει για την ικανότητα του Καζανόβα να αγαπήσει ένα κορίτσι σαν αυτή, κάποια που οι άντρες δεν φλερτάρουν. Την πιστεύουμε όταν λέει ότι πειρασμός είναι μεγάλος και για την ίδια. Καθώς η νεαρή γυναίκα επιστρέφει στον Καζανόβα κάθε φορά που αποφασίζει να ξεφύγει από τα δεσμά της, εκτός από τα διεστραμμένα παιχνίδια που παίζουν για να έχουν τον έλεγχο ο ένας του άλλου, βλέπουμε τα αποτελέσματα μιας γνήσιας δικής της ανάγκης να είναι μέρος της ζωής του.
Μέσα από τις ερμηνείες και το ύφος της ταινίας θέλουμε να παρουσιάσουμε έναν κόσμο όπου τα συναισθήματα του τότε αφορούν το σήμερα. Θέλουμε η αναπαράσταση του παρελθόντος στην ταινία να έχει την επίδραση του εδώ και τώρα.
Σύνοψη:
Λονδίνο, 18ος αιώνας. Ο Καζανόβα, διάσημος για το πάθος του για τις απολαύσεις και τον τζόγο, υποχρεώνεται σε εξορία μακριά από το Παρίσι. Μη γνωρίζοντας τίποτα για το Λονδίνο, συναντά μία νεαρή πόρνη, τη Μαριάν ντε Σαρπιγιόν. Τον γοητεύει σε τέτοια βαθμό που αγνοεί τις γυναίκες γύρω του. Ο θρυλικός γόης είναι έτοιμος να κάνει τα πάντα για να την αποκτήσει, αλλά η Σαρπιγιόν καταφέρνει να ξεφύγει από τα δίχτυα του με διάφορα τεχνάσματα. Τον προκαλεί λέγοντας του ότι θα την αποκτήσει μόνο, όταν θα σταματήσει να την ποθεί!
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας εδώ:
Η ταινία «Καζανόβα, Η Τελευταία Αγάπη» θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους στις 6 Ιουνίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.