- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κριτική για τις νέες ταινίες της εβδομάδας (9-15 Μαΐου)
Euforia, Μια ιδιαίτερη οικογένεια, Το μυστήριο του κύριου Πικ, Η πιο μεγάλη απάτη κι ακόμη 3 ταινίες
Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για τις ταινίες που κυκλοφορούν αυτή την εβδομάδα (9-15 Μαΐου).
Euforia ***
Σκηνοθεσία: Βαλέρια Γκολίνο
Πρωταγωνιστούν: Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Βαλέριο Μασταντρέα, Ιζαμπέλα Φεράρι
Ο Ματέο, ένας τολμηρός και δυναμικός επιχειρηματίας που απολαμβάνει μια ζωή γεμάτη προκλήσεις, μαθαίνει ότι ο μεγάλος του αδελφός Ετόρε που ζει ακόμα στη μικρή επαρχιακή πόλη όπου γεννήθηκαν περνά μια δύσκολη περιπέτεια υγείας. Αυτοί οι δύο εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι θα έρθουν κοντά σε μια κρίσιμη στιγμή της ζωής τους και θα ανακαλύψουν μετά από χρόνια απουσίας ξανά ο ένας τον άλλον.
Η δεύτερη φορά που η ιταλίδα ηθοποιός Βαλέρια Γκολίνο αποφασίζει να πάρει θέση πίσω από την κάμερα είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Σε αντίθεση με το πρωτόλειο και κάπως βαρύ «Μέλι» του 2013, η νέα της ταινία «Euforia» (που επίσης προβλήθηκε στο «Ένα κάποιο βλέμμα» του φεστιβάλ Καννών) καταπιάνεται με την ιστορία μιας αδελφικής σχέσης που πίσω από τη συγκινητική φόρμα της διαθέτει περίσσευμα σοφίας, ομορφιάς αλλά και λυτρωτικού χιούμορ. Ο ηδονιστής και χωρατατζής Ματέο κάνει ό,τι μπορεί για να χαρεί τη ζωή του με πάθος. Η εναρκτήρια σεκάνς τον δείχνει σε ανάλαφρες κωμικοερωτικές καταστάσεις όπου βιντεοσκοπεί τον εραστή του στους ήχους του «Et si tu n’ existais pas» του Τζο Ντασέν. Το επόμενο πρωινό ο Ματέο έχει συνάντηση με εκπροσώπους της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας και υπερασπίζεται τη σωτηρία της «ομορφιάς» με επαγγελματικά (η δουλειά του αφορά στη διατήρηση αλλά και ανάδειξη έργων τέχνης) και διπλωματικά επιχειρήματα, έχοντας ως στόχο την επίτευξη ενός καλού οικονομικού ντιλ. Και μετά έρχεται η απότομη προσγείωση στη θνητή πραγματικότητα. Η είδηση της ασθένειας του αδελφού του βάζει φρένο στην «ευφορία» του μπλαζέ νάρκισσου που διαπιστώνει ότι εκτός της δικής του ζωής υπάρχει και μια άλλη. Η εμπλοκή των δικών του ανθρώπων σε αυτή τον αναγκάζει να δει και την προσωπική του ζωή με άλλο μάτι. Η Γκολίνο σε μεγάλη φόρμα μιλάει για πράγματα που ξέρει καλά. Χωρίς να κρίνει, να περιαυτολογεί ή να ηθικολογεί μιλάει για την ελαφρότητα μιας δήθεν ζωής. «Η ομορφιά προστατεύει την ομορφιά» λέει κάποια στιγμή ο Ματέο αλλά δεν δείχνει να καταλαβαίνει ούτε τα πολλά στάδια αυτής ούτε τις διαχωριστικές γραμμές της. Το χρήμα, τα ναρκωτικά, το σεξ, η καριέρα είναι τα μέσα που έχει επιλέξει για να διατηρήσει την ομορφιά στη ζωή του όσο μπορεί περισσότερο. Η περιπέτεια με τον αδελφό του όμως είναι εκείνη που θα του μάθει όχι μόνο την αλήθεια της ομορφιάς, αλλά και την αξία να συμφιλιώνεσαι με τα πάθη, τις αδυναμίες ή τις ήττες στη ζωή σου. Κυρίως όμως θα τον βοηθήσει να μάθει να εκτιμά το πέρασμα του χρόνου και να τα βρίσκει μαζί του. Αυτή είναι όλη η ουσία.
Μια ιδιαίτερη οικογένεια (A Sort of Family) **½
Σκηνοθεσία: Ντιέγκο Λέρμαν
Πρωταγωνιστούν: Μπάρμπαρα Λένι, Ντανιέλ Αραόζ
Η γιατρός Μαλένα δέχεται ένα τηλεφώνημα που θα της αλλάξει τη ζωή: το μωρό που έχει κανονίσει να υιοθετήσει πρόκειται να γεννηθεί. Όταν όμως πηγαίνει να παραλάβει το μωρό από την παρένθετη μητέρα βρίσκεται προ μιας δυσάρεστης έκπληξης: οι βιολογικοί γονείς του μωρού εκβιάζουν τη Μαλένα, ζητώντας περισσότερα χρήματα από όσα έχουν συμφωνηθεί.
Ο ταξικός χαρακτήρας του αγωνιώδους σεναρίου που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν δίνει το στίγμα ενός σκληρού δράματος που περιγράφει μια καθημερινότητα που κυλά σαν μια σειρά από μικρά αλλά επώδυνα περιστατικά. Οι διαφορετικοί κόσμοι όπου κινούνται τα εμπλεκόμενα πρόσωπα αποτυπώνουν γλαφυρά το προφίλ μιας φτωχής χώρας όχι μόνο σε βαθιά κρίση, αλλά κυρίως παραδομένη στην ασυδοσία και την οικονομική εκμετάλλευση. Ευτυχώς ο σκηνοθέτης δεν επιλέγει στρατόπεδο (όλα τα πρόσωπα της ιστορίας είναι θύματα της κατάστασης) και η τραγωδία αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις αγωνιώδεις προσπάθειες όλων να αλλάξουν τη μοίρα τους. Η «πλούσια» Μαλένα επιδιώκει διακαώς να αποκτήσει το μωρό που ονειρεύεται και οι «φτωχοί» χωρικοί να αποσπάσουν λίγα περισσότερα χρήματα που θα τους ανακουφίσει τη σκληρή ζωή τους. Η Μπάρμπαρα Λένι, πρωταγωνίστρια του «Magical Girl», κάνει μια υπερπροσπάθεια να δώσει βάρος και βάθος στο χαρακτήρα της αλλά κάποιες αδούλευτες λεπτομέρειες στην πλοκή (το επεισόδιο με το μπλόκο της αστυνομίας) την αφήνουν ξεκρέμαστη.
Το μυστήριο του κύριου Πικ (Le mystère Henri Pick) **½
Σκηνοθεσία: Ρεμί Μπεζανσόν
Πρωταγωνιστούν: ΦαμπρίςΛουκινί, Καμί λΚοτέν, Αλίς Αϊσάζ, Χάνα Σιγκούλα
Σε μία βιβλιοθήκη της Βρετάνης μία νεαρή εκδότρια ανακαλύπτει ένα εξαιρετικό χειρόγραφο και αποφασίζει να το εκδώσει. Το μυθιστόρημα γίνεται μπεστ-σέλερ, αλλά ένας κριτικός λογοτεχνίας δυσκολεύεται να χωνέψει ότι συγγραφέας του έργου είναι ένας ιδιοκτήτης πιτσαρίας, που πέθανε πριν από δύο χρόνια και δεν θα μπορούσε να είχε γράψει τίποτε άλλο πέρα από τη λίστα με τα ψώνια, σύμφωνα με τη χήρα του.
O Γάλλος σκηνοθέτης Ρεμί Μπεζανσόν («Το μεγάλο ταξίδι της Ζαράφα») μεταφέρει το ομότιτλο μυθιστόρημα του Γάλλου συγγραφέα Νταβίντ Φενκινός ακολουθώντας τη λογική ενός καλογραμμένου μυθιστορήματος μυστηρίου. Η ανάγκη να συνδεθεί η έννοια της καλλιτεχνικής δημιουργίας με μια λογικοφανή αστυνομική ίντριγκα –κάποια στιγμή ο κριτικός λογοτεχνίες λέει στην άτυπη βοηθό του, την κόρη του υποτιθέμενου συγγραφέα, ότι οι δυο τους είναι ένα είδος Σέρλοκ Χολμς και Δρ Γουάτσον– έχει κάποιες πιασάρικες ιδέες αλλά και αδυναμίες στο αφηγηματικό σκέλος, καθώς όλος αυτός ο αχταρμάς με τις ατέλειωτες κουβέντες για την ανακάλυψη της ταυτότητας του πραγματικού συγγραφέα κάπου καταντά κουραστικός. Ο σπουδαίος Φαμπρίς Λουκινί με τη συγκρατημένη ευφυΐα και την αδιαπραγμάτευτη αξιοπρέπειά του για άλλη μια φορά φωτίζει τη μεγάλη οθόνη.
Η πιο μεγάλη απάτη (JT Leroy) **
Σκηνοθεσία: Τζάστιν Κέλι
Πρωταγωνιστούν: Κρίστεν Στιούαρτ, Λόρα Ντερν, Κέλβιν Χάρισον Τζούνιορ, Κόρτνεϊ Λοβ, Νταϊάν Κρούγκερ, Τζιμ Στάρτζες
Η Λόρα Άλμπερτ γράφει ένα βιβλίο με το ψευδώνυμο JT LeRoy. Όταν το μυθιστόρημά της γίνεται ανέλπιστα μπεστ σέλερ, ο άγνωστος JT LeRoy μετατρέπεται στον αγαπημένο του λογοτεχνικού κόσμου και όλοι ψάχνουν να βρουν τον νεαρό ομοφυλόφιλο άντρα που ζει στο περιθώριο και εμπνεύστηκε αυτό το «αριστούργημα». Απελπισμένη η Λόρα βρίσκει μία αλλόκοτη λύση για να διατηρήσει την ανωνυμία της, δίνοντας ζωή στο ψευδώνυμό της.
Η ανισσόροπη Λόρα της… Λόρα Ντερν είναι μια φιγούρα που ισορροπεί εξαίσια μεταξύ δράματος, ευαισθησίας, καλλιτεχνικής φύσης και γκροτέσκας ευφυΐας. Η έμπνευσή της να δώσει στην ανδρόγυνη αδελφή (η Κρίστεν Στιούαρτ οριακά σώζει την καταθλιπτική περσόνα της χάρη στον έμφυτο ρομαντισμό της) του φίλου της την ταυτότητα του JT LeRoy είναι μια ευπρόσδεκτη παραβολή πάνω στους μηχανισμούς κατασκευής των ειδώλων της ποπ κουλτούρας και την επιφανειακή ζωή των σταρ. Ειδικά όταν η επιτυχία του βιβλίου οδηγεί στην απόφαση να γίνει και ταινία που θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις φημισμένες Κάννες το πράγμα απογειώνεται, αλλά στο τέλος χάνει τον έλεγχο. Σε όλο το δεύτερο μέρος χάνεται κάθε αίσθηση μέτρου, η υπερβολή δεν αφήνει την ιστορία να ανασάνει και το αρχικά καυστικό χιούμορ φλερτάρει πλέον με μια αφόρητη κακογουστιά. Ό,τι ξεχωρίζει εδώ είναι η παρουσία της εξαίσιας Νταϊάν Κρούγκερ, που στις 3-4 φορές που εμφανίζεται (υποδύεται τη σκηνοθέτιδα και πρωταγωνίστρια του φιλμ που βασίζεται στο βιβλίο του JT LeRoy) τα λέει όλα για την ακόρεστη ματαιοδοξία και το κυκλοθυμικό χαρακτήρα των μεγάλων αστέρων της έβδομης τέχνης.
ΑΚΟΜΗ
▶ Ακόμη ένα animation το «UglyDolls: Τα ασχημογλυκούλια» (**) βγαίνει στις αίθουσες, με μια καλή ιδέα (οι ελαττωματικές κούκλες που δεν βρίσκουν θέση στο ράφι των παιχνιδάδικων καταλήγουν στην Ασχημούπολη όπου ζουν όλες οι αταίριαστες, παρατημένες και ατελείς κούκλες) να μην αναπτύσσεται αποτελεσματικά, αλλά στο τέλος η τρυφερότητα και η καλή διάθεση επιβραβεύονται.
▶ Στο ντοκιμαντέρ «Άκρα» (-) της Δήμητρας Μπαμπαδήμα περιγράφεται η αληθινή ιστορία του Σπύρου Χρυσικόπουλου, του ανθρώπου που κολύμπησε 140 χιλιόμετρα στο Αιγαίο Πέλαγος.
▶ Τη ζωή και το έργο του Κώστα Τσάκωνα μέσα από τις δύσκολες συνθήκες της ζωής του αφηγείται στο ντοκιμαντέρ «Όλο γελούσε» (-) ο Θόδωρος Μαραγκός.