- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Το μήνυμα και οι εκπλήξεις του 12ου Outview Film Festival
Το προσωπικό είναι πολιτικό - Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα
Το προσωπικό είναι πολιτικό: Ένα μήνυμα επίκαιρο όσο ποτέ που βρίσκει εφαρμογή στη ζωή του καθένα, οποιασδήποτε ερωτικής ή άλλης κατεύθυνσής του, μετά από τον τρόπο που έχει αυτό αναδειχθεί από το Φεμινιστικό Κίνημα. Το φετινό Outview Film Festival ανοίγει εκ νέου τη συζήτηση σε σχέση με το ιδιωτικό και το κοινωνικό, την ιδιωτική και τη δημόσια σφαίρα, το προσωπικό και το πολιτικό.
Το προσωπικό, όπως μπορεί να το κρατάει ο οποιοσδήποτε, κλειδωμένο μέσα στη ζωή του, τώρα γίνεται πολιτικό όσο ποτέ. Η ενδοοικογενειακή βία, η ανισότητα και οι δυσκολίες πρόσβασης σε βάρος των ΑμεΑ, η ανακύκλωση και η κλιματική αλλαγή, ο ρατσισμός, η ομοφοβία, η τρανσφοβία, ο μισογυνισμός είναι ζητήματα που ουρλιάζουν πλέον και γίνονται πολιτικά όσο ποτέ.
Η εποχή είναι πολιτικοποιημένη. Μιλάς, ζεις, αναπνέεις, όλα έχουν τη σημασία τους. Τίποτα δεν είναι ουδέτερο. Το πώς μιλάμε ή δεν μιλάμε σήμερα και για ποιο θέμα, τι μένει εντός και τι εκτός δημόσιου διαλόγου έχει σημασία για όλους μας.
Το 12o OUTVIEW FILM FESTIVAL της Αθήνας είναι εδώ, 11 – 17 Απριλίου 2019, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Επίσημο τραγούδι του Φεστιβάλ, το «Leave Me Alone» (1994) των Make Believe.
Δείτε τα highlights του Φεστιβάλ
Το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ περιλαμβάνει συνολικά 28 ταινίες μεγάλου μήκους (13 μυθοπλασίας και 15 ντοκιμαντέρ), οι οποίες έχουν κάνει πρεμιέρα στα σημαντικότερα κινηματογραφικά φεστιβάλ του πλανήτη.
Jonas (Christophe Charrier, Γαλλία, 82’, 2018)
Ο Jonas στα 33 του ζει μια άστατη προσωπική ζωή, με ξενύχτια σε κλαμπ και εναλλαγή ερωτικών συντρόφων. Είναι ολοφάνερα πληγωμένος και ασταθής, αφού ένα τραυματικό γεγονός από την εφηβική του ζωή τον καταδιώκει. Το φιλμ κινείται σε δυο χρόνους, στον παρόντα αλλά και τον παρελθόντα, δέκα οχτώ χρόνια πριν, όταν ο Jonas έζησε τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα στο πρόσωπο του χαρισματικού συμμαθητή του Nathan. Πρωταγωνιστεί ο Felix Maritaud.
Sauvage (Camille Vidal-Naquet, Γαλλία, 100’, 2018)
Τα πεζοδρόμια του Παρισιού, τα σκοτεινά μονοπάτια του δάσους της Βουλώνης, τα παρακμιακά υποφωτισμένα κλαμπ, τα λερωμένα κρεβάτια σε ετοιμόρροπα σπίτια, συνθέτουν την γκρίζα εικόνα ενός κόσμου που τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται. Σε αυτόν τον κόσμο κινείται ο εικοσιδιάχρονος Leo, ο οποίος δεν διστάζει να αγκαλιάσει άγνωστα κορμιά, να φιλήσει άντρες που δε θα ξαναδεί, αναζητώντας την τρυφερότητα μέσα στο ευκαιριακό και την αγάπη μέσα από κάτι φθηνό. Υποψήφια για τρία βραβεία στις Κάννες το 2018, με τον Felix Maritaud να κερδίζει το Louis Roederer Foundation Rising Star Award, η ταινία έχει κερδίσει πέντε βραβεία, μεταξύ των οποίων και το FIPRESCI Prize στο Jerusalem Film Festival.
Παρουσία του πρωταγωνιστή Felix Maritaud στην προβολή.
Ο Felix Maritaud, εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μεγάλου μήκους ταινία στο 120 BPM (Beats per Minute), στη συνέχεια έπαιξε στο πλάι της Vanessa Paradis στο Knife+Heart, ενώ αμέσως μετά τον παρακολουθήσαμε στο υπέροχο Sauvage. Στην Αθήνα έρχεται για πρώτη φορά με τη νέα του ταινία Jonas, μια εξαίρετη παραγωγή του γαλλικού καναλιού Arte.
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος.
Jonathan Agassi Saved My Life (Tomer Heymann, Ισραήλ, 106’, 2018)
Ο Jonathan Agassi, διάσημος (πρώην) πορνοστάρ, αποκαλύπτει την αθέατη πλευρά της ζωής του σ’ αυτό το ευαίσθητο και ανθρώπινο ντοκιμαντέρ. Από τις γειτονιές του Τελ Αβίβ και τη μεσοαστική οικογένεια του, ο Agassi φτάνει στην κορυφή της βιομηχανίας των ταινιών ενηλίκων, πρωταγωνιστεί σε stage show σε clubs του Βερολίνου όπου ζει, ενώ παράλληλα προσπαθεί να βρει ισορροπία στη δύσκολη σχέση με τον πατέρα του.
Παρουσία του πρωταγωνιστή Jonathan Agassi στην προβολή.
Με την υποστήριξη της Ισραηλινής Πρεσβείας.
Searching Eva (Pia Hellenthal, Γερμανία, 85’, 2019)
Η Eva είναι είκοσι πέντε χρονών, βερολινέζα, ονειροπόλα, ποιήτρια, λεσβία, sex worker, νοικοκυρά, ακτιβίστρια του φεμινισμού, μοντέλο. Αυτή είναι η ιστορία μιας νέας γυναίκας που μεγαλώνει στην εποχή του διαδικτύου, η οποία κάνει τον εαυτό της δημόσιο θέαμα προκαλώντας συζήτηση για το πώς πρέπει να είναι μια γυναίκα. Μέσα από το ντοκιμαντέρ, αναδύεται η πολυσχιδής προσωπικότητα της Eva και, μαζί της, το πρόσωπο μιας νέας γενιάς, σε μια εποχή που η φιλοσοφία της δεδομένης ταυτότητας είναι πλέον ξεπερασμένη. Το πορτρέτο μιας μοντέρνας προσωπικότητας.
Παρουσία της σκηνοθέτιδος και της πρωταγωνίστριας στην προβολή.
Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Γκαίτε, στα πλαίσια του Αφιερώματος «Sex is My Business».
Mr Gay Syria (Ayse Toprak, Τουρκία, Γαλλία, Γερμανία, 82’, 2018)
Το παρόν ντοκιμαντέρ παρακολουθεί τη ζωή δυο Σύριων προσφύγων, οι οποίοι προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους. Ο Χουσεΐν είναι κουρέας στην Κωνσταντινούπολη και ζει διπλή ζωή ανάμεσα στη συντηρητική οικογένειά του και την gay ταυτότητά του. Ο Μαχμούτ είναι πρόσφυγας στο Βερολίνο και έχει ιδρύσει την LGBTQI ομάδα της Συρίας στη γερμανική πρωτεύουσα. Τι φέρνει κοντά αυτούς τους δυο ανθρώπους; Το όνειρό τους να μετέχει κάποιος εκπρόσωπός από τη χώρα τους στο διεθνή διαγωνισμό ομορφιάς Mr Gay στη Μάλτα. Θα γίνει το όνειρο τους πραγματικότητα;
Παρουσία του πρωταγωνιστή Mahmoud Hassino στην προβολή.
Με την Υποστήριξη του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ, στα πλαίσια του Αφιερώματος «Hate Crime Refugees».
Wild Nights with Emily (Madeleine Olnek, ΗΠΑ, 84’, 2018)
Στα μέσα του 19ου αιώνα, η Emily Dickinson γράφει συνεχόμενα, ασταμάτητα. Έξω από το λογοτεχνικό της σύμπαν όμως, παραμένει μια νεαρή γυναίκα η οποία επιθυμεί να ζήσει έντονα και να αγαπηθεί. Άγνωστη πτυχή πάνω στην ιστορία της ζωής της η αθέατη, κρυφή και έντονη σχέση της με μιαν άλλη γυναίκα, την οποία και διερευνά αυτό το, πραγματικά, υπέροχο φιλμ της Madeleine Olnek.
Η ταινία προβάλλεται στα πλαίσια του αφιερώματος «Κριτικοί Κινηματογράφου, το Φύλο Έχει Σημασία», το οποίο πραγματοποιείται με την υποστήριξη: ΕΣΠΑ – Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Shakedown (Leilah Weinraub, ΗΠΑ, 82’, 2018)
Μια ομάδα από Αφροαμερικανές χορεύτριες που ζουν στην πόλη του Λος Άντζελες ξεκίνησαν μια σειρά από θρυλικά πάρτι, τα οποία ονόμασαν «Shakedown». Αυτά περιλαμβάνουν αισθησιακούς χορούς και ερεθιστικό στριπτίζ, ωστόσο απευθύνονται αυστηρά στη λεσβιακή underground σκηνή της πόλης των Αγγέλων.
Mapplethorpe (Ondi Timoner, ΗΠΑ, 102’, 2018)
Βιογραφικό κινηματογραφικό δράμα γύρω από τη ζωή και την καλλιτεχνική οντότητα του φωτογράφου Robert Mapplethorpe, ο οποίος μεσουράνησε στην Αμερική του ’70 προκαλώντας αντιδράσεις στους συντηρητικούς κύκλους με τις gay art φωτογραφικές του λήψεις. Το φιλμ ξεκινάει από τις απαρχές της δεκαετίας του ’70, όπου ο Mapplethorpe παλεύει να κάνει αισθητή την παρουσία του στους καλλιτεχνικούς κύκλους, και φτάνει μέχρι το 1989, οπότε και έχασε τη ζωή του από τον ιό HIV.
Monument of Pride (Sebastiaan Kes, Ολλανδία 83’, 2018)
Η Ολλανδία, ως γνωστόν, είναι μια από τις πιο ανοιχτές κοινωνίες του κόσμου, η οποία σέβεται και προστατεύει επαρκέστατα τα LGBTQI δικαιώματα. Πώς φτάσαμε όμως σε αυτή την εξέλιξη; Τι προηγήθηκε μέχρι τη μεγάλη κατάκτηση της νομιμοποίησης των gay γάμων του 2001; Το Monument of Pride αποκαλύπτει όλες τις πτυχές της ροζ ολλανδικής επανάστασης, από το μακρινό παρελθόν μέχρι τις μέρες μας.
Παρουσία του σκηνοθέτη Sebastiaan Kes στην προβολή.
Με την υποστήριξη της Ολλανδικής Πρεσβείας.
M/M (Drew Lint, Καναδάς/Γερμανία, 81’, 2018)
O Matthew είναι ένας νεαρός Καναδός που ζει μόνιμα στο Βερολίνο. Τυχαία μια μέρα στο γυμναστήριο γνωρίζει τον Matthias, έναν νεαρό μοτοσικλετιστή, τον οποίο ερωτεύεται παράφορα. Όταν ο Matthias τρακάρει με τη μηχανή του και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση, ο Matthew μπαίνει στο σπίτι του και αρχίζει να ζει τη ζωή του Matthias.
Παρουσία του σκηνοθέτη Drew Lint στην προβολή.
Transmilitary (Fiona Dawson & Gabriel Silverman, ΗΠΑ, 93’, 2018)
O στρατός είναι ο σημαντικότερος εργοδότης για πολλά από τα μέλη της αμερικανικής transgender κοινότητας. Ωστόσο, κάθε μέρα, περισσότερα από δεκαπέντε χιλιάδες διεμφυλικά άτομα που υπηρετούν αντιμετωπίζουν το μέλλον τους με αβεβαιότητα. Η διάθεση τους για προσφορά στην πατρίδα τους και η καριέρα που επέλεξαν κινδυνεύουν να χαθούν από την επαπειλούμενη απόταξη με νόμο που φέρεται να ετοιμάζει η προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ.
Ταινία Έναρξης
Irving Park (Παναγιώτης Ευαγγελίδης, Ελλάδα, 117’ 2019)
Η ιστορία τεσσάρων gay αντρών μεταξύ 60 και 70 ετών, που ζουν ως Master and Slave στο σημερινό Σικάγο. Μια οικογένεια που βασίζεται στην ελεύθερη επιλογή και τη συναίνεση στην απώλεια της προσωπικής ελευθερίας προς χάριν της επιθυμίας του άλλου.
Παρουσία σκηνοθέτη.
Ταινία Λήξης
Socrates (Alex Moratto, Βραζιλία, 71’, 2018)
Μετά τον απρόσμενο θάνατο της μητέρας του, ο δεκαπεντάχρονος Socrates, που ζει στις φτωχογειτονιές του Σάο Πάολο, αναγκάζεται να πάρει την τύχη της ζωής του στα χέρια του. Αντιμέτωπος με τη θλίψη της απώλειας, αλλά και την απόρριψη από τον πατέρα του λόγω της ερωτικής του ταυτότητας, ο Socrates προσπαθεί να επιβιώσει και να μη χάσει την ελπίδα του για το μέλλον.
Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Βραζιλίας.
Αφιέρωμα
Κριτικοί Κινηματογράφου, το Φύλο Έχει Σημασία!
Discussion Panel: Σάββατο 13 Απριλίου 2019
Με αφορμή την έρευνα «Thumbs Down 2018», η οποία θεωρείται η πιο ολοκληρωμένη μελέτη στο θέμα της εκπροσώπησης των γυναικών στο πεδίο της κινηματογραφικής κριτικής και τον αντίκτυπο που έχει στην κοινωνία, το φετινό Outview Film Festival φιλοξενεί τέσσερεις γνωστούς κριτικούς κινηματογράφου, μέλη της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI).
Beatrice Behn: Κριτικός κινηματογράφου, αρχισυντάκτρια του Kino-Zeit, του μεγαλύτερου γερμανόγλωσσου περιοδικού για την arthouse και το ανεξάρτητο σινεμά.
Wendy Ide: Κριτικός κινηματογράφου, έχει εργαστεί έντεκα χρόνια στην εφημερίδα The Times και από το 2015 γράφει για την εφημερίδα The Guardian.
Thomas Abeltshauser: Ανεξάρτητος δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου με έδρα το Βερολίνο. Γράφει για τις τρέχουσες κυκλοφορίες ταινιών σε πολλά γνωστά κινηματογραφικά έντυπα καθώς και σε ημερήσιες εφημερίδες.
Maja Bogojevic (PhD): Είναι ιδρύτρια και αρχισυντάκτρια του πρώτου κινηματογραφικού περιοδικού του Μαυροβουνίου, Camera Lucida (www.cameralucida.eu), Λέκτορας κινηματογραφικής θεωρίας, Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Donja Gorica (Μαυροβούνιο) και ιδρύτρια και πρόεδρος του τμήματος της FIPRESCI στο Μαυροβούνιο.
Πόλυ Λυκούργου: Άρθρα της – πάντα σχετικά με τον κινηματογράφο – έχουν δημοσιευθεί στο Έθνος, στο περιοδικό Σινεμά, στο flix.gr και στη Real News. Υπήρξε οκτώ χρόνια συντάκτρια του ΒΗΜagazino και για 7 χρόνια έχει εργαστεί προγραμματίζοντας για τις Νύχτες Πρεμιέρας.
Λήδα Γαλανού: Έχει δουλέψει ως συντάκτης για το περιοδικό Σινεμά, και σήμερα αρθρογραφεί για το flix.gr, καθώς και για την Εφημερίδα των Συντακτών. Παράλληλα, έχει ασχοληθεί και με τη διανομή, στους τομείς του publicity και του marketing, δουλεύοντας για τις εταιρείες Odeon, Playtime, AudioVisual και Filmopolis. Μεταξύ των project της, συμπεριλαμβάνεται και η «Στρέλλα» του Πάνου Χ. Κούτρα.
Έλενα Χριστοπούλου: Σπούδασε Κινηματογράφο στο Λονδίνο. Το 2003 εργάστηκε για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας και πέρασε στην κριτική/δημοσιογραφία κινηματογράφου στο περιοδικό Time Out Athens. Από το 2005, γράφει κριτικές και αρθρογραφεί για το Πρώτο Θέμα και, στη συνέχεια, για το protothema.gr. Παράλληλα, εργάζεται για τα Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Τη συζήτηση πάνω στο θέμα της παρουσίας των γυναικών στον αδιαμφισβήτητα ανδροκρατούμενο χώρο της κινηματογραφικής κριτικής, αλλά και το πώς λειτουργεί και επιδρά το γυναικείο βλέμμα επάνω στην άρθρωση της κινηματογραφικής γλώσσας, συνεχίζει η προγραμματισμένη προβολή 5 ταινιών σκηνοθετημένες από γυναίκες, με ΔΩΡΕΑΝ είσοδο.
Wild Nights with Emily (Madeleine Olnek, ΗΠΑ, 84’, 2018) A΄ προβολή, Ελληνικοί Υπότιτλοι
Dykes, Camera, Action! (Caroline Berler, ΗΠΑ, 58’, 2018) A΄ προβολή, Ελληνικοί Υπότιτλοι
Air (Αnatol Schuster, Γερμανία, 91’, 2017) A προβολή, Ελληνικοί Υπότιτλοι
Carmen and Lola (Arantxa Echevarría, Ισπανία, 105’, 2018) Ελληνικοί Υπότιτλοι
The Artist & the Pervert (Beatrice Behn, René Gebhardt, Γερμανία, ΗΠΑ, Αυστρία, 96’, 2018) Ελληνικοί Υπότιτλοι
Ο ΧΩΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΣΕ ΑΜΕΑ
Το αφιέρωμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη: ΕΣΠΑ – Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αφιέρωμα
Hate Crime Refugees
Discussion Panel: Κυριακή 14 Απριλίου 2019
Μια σειρά συγκλονιστικών ντοκιμαντέρ η οποία αφηγείται τις ζωές queer ανθρώπων σε καθεστώτα της Μέσης Ανατολής, όπου η ομοφοβία δεν τους αφήνει περιθώρια παραμονής στον τόπο τους, και η απειλή του θανάτου (λόγω της διαφορετικής τους σεξουαλικής ταυτότητας) είναι διαρκής. Αυτοί οι πρόσφυγες των εγκλημάτων μίσους δίνουν τεράστιες μάχες διαφυγής, και κάποιοι τα καταφέρνουν.
Το φετινό Outview Film Festival έχει την μεγάλη τιμή να φιλοξενεί όχι μόνο το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ Mr Gay Syria, αλλά και τον πρωταγωνιστή του, Mahmoud Hassino. Παράλληλα, στα πλαίσια του αφιερώματος, θα προβληθεί το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Re-Births, που δίνει φωνή σε τέσσερις queer ανθρώπους από τέσσερις διαφορετικές ηπείρους, οι οποίοι βρίσκουν καταφύγιο στο Παρίσι. Ένα από τα ελάχιστα ντοκιμαντέρ φτιαγμένο από και για queer μετανάστες. Το αφιέρωμα ολοκληρώνεται με το Birds of the Borderlands, μια ταινία για την προσωπική ελευθερία και την ελπίδα για επιβίωση, με φόντο την Ιορδανία.
Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί με την συμβολή του ΣΥΔ (Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών) και θα συμπεριληφθούν μαρτυρίες από ΛΟΑΤΚΙ πρόσφυγες, οι οποίοι, έχοντας βρει υποστήριξη στο Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών, προσπαθούν να ανταπεξέλθουν απέναντι στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σε νομικό και κοινωνικό επίπεδο στην Ελλάδα.
Mahmoud Hassino: δημοσιογράφος και blogger των ΛΟΑΤΚΙ δικαιωμάτων
Παναγιώτης Δημητράς: εκπρόσωπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ)
Μαρίνα Γαλανού: πρόεδρος Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ)
Το αφιέρωμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ.
Αφιέρωμα
Sex is My Business
Discussion Panel: Δευτέρα 15 Απριλίου 2019
Είναι η σεξ-εργασία μια πράξη σωματικής αυτοδιάθεσης και προσωπικής επανάστασης; Μπορεί να είναι φεμινιστική πράξη, ή, όντας εν γένει πατριαρχικός θεσμός, δεν δύναται να ξεφύγει από την αντρική ματιά και την απόλαυση του άντρα; Είναι το μοντέλο της νομιμοποίησης της εργασίας στο σεξ, με όλους τους αυστηρούς του κανονισμούς και συχνά τον αποκλεισμό των τρανς ατόμων, βιώσιμο; Είναι το σουηδικό μοντέλο, με την μετατόπιση της ευθύνης από τον εργάτη στον αγοραστή, με τελικό σκοπό την εξάλειψη της πορνείας, πιο ανθρωποκεντρικό; Ή είναι λανθάνων πουριτανισμός, μασκαρεμένος σε συμπόνια και προοδευτικότητα; Μήπως όλα αυτά τα μοντέλα είναι πλέον παρωχημένα; Μήπως, τελικά, ένας ριζικός επαναπροσδιορισμός της εργασίας στο σεξ είναι πλέον αναγκαίος; Αυτά και άλλα πολλά θα συζητηθούν στο πλαίσιο του αφιερώματος Sex is My Business, με κεντρική θεματική τη σεξ-εργασία στον 21ο αιώνα.
Jonathan Agassi: Διεθνούς φήμης (πρώην) πορνοστάρ, (πρώην) escort, και πρωταγωνιστής του ντοκιμαντέρ Jonathan Agassi Saved My Life.
Pia Hellenthal: Σκηνοθέτις του ντοκιμαντέρ Searching Eva, το οποίο αποτελεί και την πρώτη της μεγάλου μήκους απόπειρα.
Eva Collé: Πρωταγωνίστρια του ντοκιμαντέρ Searching Eva, μοντέλο, blogger, αλλά και εργαζόμενη στη βιομηχανία του σεξ.
Άννα Απέργη: Aκτιβίστρια και αντιπρόεδρος του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ).
Μπέτυ Βακαλίδου: Συγγραφέας, ηθοποιός, ακτιβίστρια.
Μαρία Καββαλάκη: Νομική Σύμβουλος στο Κέντρο Ζωής.
Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Γρηγόρης Βαλιανάτος, δημοσιογράφος, σύμβουλος επικοινωνίας και ακτιβιστής για τα ΛΟΑΤΚΙ δικαιώματα.
Το αφιέρωμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Γκαίτε και της Πρεσβείας του Ισραήλ.
Αφιέρωμα
Κατά του Μισαναπηρισμού
Discussion Panel: Τρίτη 16 Απριλίου 2019
Στην Ελλάδα ζουν πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω, αποτελώντας ένα 10% του συνολικού πληθυσμού. Την τελευταία πενταετία πολλά έχουν αλλάξει στην κοινωνική και στην επιδοματική πολιτική σε σχέση με τα ΑμεΑ. Σε αυτές ακριβώς τις αλλαγές αναφέρεται η Γιώτα Καραγιάννη όταν μιλά για «μισαναπηρισμό» στο βιβλίο της «Η αναπηρία στην Ελλάδα της κρίσης». Πρόκειται για αλλαγές που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια αξιοπρέπειας, τον εξευτελισμό και την αμφισβήτηση – και, πολλές φορές, την εσκεμμένη υποτίμηση – της αναπηρίας των προαναφερθέντων ανθρώπων. Οι άνθρωποι αυτοί παλεύουν να επιβιώσουν σε ένα κράτος μηδενικής πρόνοιας και προοδευτικά αυξανόμενης αδιαφορίας. Στη συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του αφιερώματος Κατά του Μισαναπηρισμού, ήρθε η ώρα να δοθεί φωνή σε αυτή την αφανή, αλλά τεράστια, κοινωνική ομάδα, η οποία ίσως και να έχει βουλιάξει όσο καμία άλλη λόγω της κρίσης.
Ανδρέας Μπαρδάκης: Συνήγορος των Αμεα.
Παναγιώτα Καραγιάννη: Λέκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, συγγραφέας.
Ιωάννα Μαρία Γκέρτσου: Ψυχολόγος στο Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία», ιδρύτρια της ΜΚΟ «Λάρα» για την εκπαίδευση σκύλων-οδηγών για τυφλούς.
Αντώνης Ρέλλας: Σκηνοθέτης, ακτιβιστής, ιδρυτής της « Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών» και Ιδρυτικό μέλος της «Κίνησης Χειραφέτησης Αναπήρων: Μηδενική Ανοχή»
Το αφιέρωμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη του glykouli.gr
Long Live the Queens
Στα πλαίσια του Outview Film Festival 2019, ο κοντινότερος φίλος του Ζακ Κωστόπουλου και σχεδιαστής μόδας, ο Πάνος Θάνος, ο οποίος είχε φτιάξει και κάποια από τα drag κουστούμια του, παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο Long Live the Queens, στην οποία θα παρουσιαστούν κομμάτια από την προσωπική γκαρνταρόμπα Ελλήνων και Ελληνίδων Dr.a.g. καλλιτεχνών. Κάθε ένα από τα κομμάτια – εκθέματα συμβολίζει μια σημαντική στιγμή για τον εκάστοτε καλλιτέχνη στην επαγγελματική του πορεία.
Θα εκτεθούν τα κουστούμια που έχουν φορεθεί από:
Ζακ Κωστόπουλος Zackie Oh!
Γιώργος Καλογερόπουλος I-tenya
Χαρά Κολαΐτη Άννα Γούλα Βαρδινογιάννη
Γιώργος Κουνάνης Activista
Γιώργος Λιγνός Gorgina
Ilias Afrodite HGW
Θεόφιλος Σπηλιώπουλος Φιλοθέη
Βασίλης Παπαδόπουλος Darla Qubit
Ι. Ι. Κ. Imiterasu
*Για τους άνεργους, η είσοδος στις απογευματινές προβολές (οι πρώτες προβολές της κάθε ημέρας) θα είναι ελεύθερη με επίδειξη της κάρτας ανεργίας.