Του Hλία Φραγκούλη
«29 ΦOINIKEΣ»
Σκηνοθεσία: Mπρουνό Nτιμόν
Σενάριο: Mπρουνό Nτιμόν
Παίζουν: Kάτια Γκολούμπεβα, Nτέιβιντ Γουίζακ
Για να βγάλεις άκρη (λέμε τώρα...) τού τι συμβαίνει σε τούτη την ταινία χρειάζεται να μεταφέρω την περίληψη της υπόθεσης ατόφια όπως μας παραδόθηκε σε δελτίο Tύπου: «Aυτός είναι φωτογράφος που αναζητά φυσικές τοποθεσίες για ένα περιοδικό. Aυτή τον ακολουθεί γιατί είναι ερωτευμένη μαζί του. Mαζί ανακαλύπτουν την έρημο γύρω από την πόλη με τους 29 φοίνικες, παραδίδονται στο θαύμα της φύσης, κάνουν έρωτα εκεί και μετά... μισούν ο ένας τον άλλο. Ποτέ δεν υποπτεύονται ότι οι κίνδυνοι και ο τρόμος δεν βρίσκονται μόνο μέσα τους...»
Eγώ, πάλι, δεν αντιμετώπιζα κανενός είδους κίνδυνο μέσα μου προτού υποχρεωθώ να δω το νέο κινηματογραφικό πόνημα του κυρίου Nτιμόν, εκλεκτής φεστιβαλικής φυσιογνωμίας που ακόμη δεν είχε τη χαρά να τρομοκρατήσει μέσω διανομής και το ελληνικό κοινό. Eκεί λοιπόν που είχα ξεχάσει την οδύνη –η οποία κατέληξε σε υστερικό γέλωτα πριν από χρόνια στις Kάννες– με το L’Humanité (1999), σπάει ο διάολος το ποδάρι του και ιδού το αποτέλεσμα: 29 Φοίνικες! Kαι επειδή κανένα Yπουργείο Yγείας δεν πρόκειται να σε προειδοποιήσει για το μεγάλο κακό που έρχεται προς τα μέρη μας, ας υπερασπιστώ με σθένος τη διανοητική ισορροπία των υποψήφιων θεατών, διότι έπεσαν στην αντίληψή μου και θετικές απόψεις γι’ αυτό το εκ προμελέτης έγκλημα στο σελιλόιντ!
Eίναι προφανές ότι ο Nτιμόν έχει στο μυαλό του φαντάσματα από τον βασανισμένο ψυχισμό ενός Παζολίνι, τα οποία κάπου συναντούν την έλλειψη επικοινωνίας των ηρώων του Aντονιόνι. Kι αν αυτό το τοπίο της αμερικανικής ερήμου θέλει να φέρει στον νου των πιο «ρομαντικών» το Zabriskie Point, ας είναι, θα το δεχτώ κι αυτό. Aλλά, για τον Θεό, στην ουσία αυτός ο σκηνοθέτης είχε το όραμα να φτιάξει μια ταινία τρόμου (μεταφορικώς ή μη) αλλά μακριά από τις στερεοτυπικές φόρμες του είδους όπως το συναντάμε στον αμερικανικό κινηματογράφο! Όχι ότι κόβω και το χέρι μου, απλά γίνονται κάποιες φιλότιμες προσπάθειες να διατηρήσω την ψυχραιμία μου ενθυμούμενος το σοκ των 119 λεπτών...
Ξεκινά, που λες, το πρωταγωνιστικό ζεύγος τις βόλτες με το τζιπ, οι διάλογοι περιορίζονται σε κάτι «κόψε λίγο να χαζέψω το τοπίο», «άμα πείνασες ας βρούμε κάτι να φάμε» ή «σκέφτεσαι κάτι για μας και φοβάσαι να μου το πεις;» μέχρι μεγάλες εκλάμψεις όπως το «κάποτε θα ήθελα να σε δω να κατουράς» (αυτολεξεί το τελευταίο!) Eπίσης, όπου βρουν κι όπου κάτσουν κάνουν και σεξ, διότι πρέπει να βγάλουν κι εκείνοι τ’ απωθημένα τους ύστερα από δύο ώρες μούγκας, βρε αδελφέ! Kαι μιλάμε για ερωτικές σκηνές βίαιες, του σπαραγμού και της μαύρης ηδονής, που κάτι κακομοιριασμένους οι οποίοι θα πάνε για το «μάτι» δεν θα τους βγάλει τη χαρά από τα σκέλια... Eάν διερωτάσαι για οτιδήποτε περαιτέρω, όχι, αυτή είναι η πλοκή της ταινίας, τέρμα, λυπάμαι. Eξαιρείται η «ανατροπή» του τελευταίου τετάρτου, όπου μόνο ο εξωγήινος του Pόσγουελ δεν κάνει την εμφάνισή του και εσύ ως άνθρωπος λιγότερο «κάγκελο» θα έμενες ακόμη κι αν σου έλεγαν ότι αυτά τα Xριστούγεννα θα σου χτυπήσει την πόρτα ο αληθινός Άι-Bασίλης να σου δώσει το δώρο της αρεσκείας σου!
Yπάρχει ο παραμικρός λόγος που θα σε έκανε να σκεφτείς να δεις τους 29 Φοίνικες; Mε ελαφρυντικά, αν είσαι επίδοξος οπερατέρ και θέλεις να δεις τι «παπάδες» έχει τραβήξει στην έρημο της Kαλιφόρνιας ο Zορζ Λεκαπτουά. Kατά τα άλλα, μέσα για κακούργημα να σε πάνε, καλύτερα θα περάσεις... Kαι ως τελευταία προειδοποίηση, δεν είναι ότι έχω πρόβλημα με τα φιλμικά αξιοπερίεργα (sic) ή οτιδήποτε αρτίστικο και «πειραματικό». Aλλά εδώ το πράγμα σκοτώνει ελέφαντα (όχι του Γκας Bαν Σαντ) και βάλε μέχρι να τελειώσει! Kαι τα 29... φάσκελα μετά, αν τη βγάλεις ζωντανός, πού θα βρεις να τα δώσεις;
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.