Κινηματογραφος

Γυναίκες και μειονότητες υποεκπροσωπούνται στο Χόλιγουντ

Μπροστά ή πίσω από την κάμερα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
merylstreep
Backstage των Όσκαρ © EPA/PAUL BUCK

Οι γυναίκες και οι μειονότητες, εθνικές ή πολιτιστικές, συνεχίζουν ξεκάθαρα να υποεκπροσωπούνται στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία, μπροστά ή πίσω από την κάμερα, παρά μια ελαφρά βελτίωση που καταγράφεται σε ορισμένες κατηγορίες, σύμφωνα με ετήσια μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Για έκτη συνεχή χρονιά, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος 'Αντζελες (UCLA) εξέτασε λεπτομερώς 200 ταινίες που κυκλοφόρησαν το 2017 και 1.316 τηλεοπτικές εκπομπές.

Η έκθεση που εστιάζει στην «ποικιλομορφία του Χόλιγουντ» εξετάζει επίσης την απασχόληση σε δώδεκα επαγγελματικές κατηγορίες γυναικών και ατόμων που θεωρούνται «μη λευκά» στις ΗΠΑ, δηλαδή όλων αυτών που δεν έχουν αυστηρά ευρωπαϊκή καταγωγή (μαύροι, Ασιάτες, Λατινοαμερικανοί, Άραβες, μιγάδες κ.ά.).

«Στα παρασκήνια ή μπροστά στην κάμερα, η πρόοδος για τους έγχρωμους και τις γυναίκες παραμένει πολύ περιθωριακή, αν όχι ανύπαρκτη», τονίζουν οι συντάκτες της έκθεσης. Ωστόσο, οι ταινίες που προβάλλουν τις μειονότητες («Crazy Rich Asians» ή «Μαύρος Πάνθηρας» για παράδειγμα) γνωρίζουν γενικά μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία σε σχέση με τις άλλες, προσθέτουν.

Σύμφωνα με την μελέτη, που δημοσιοποιείται μόλις ελάχιστες ημέρες πριν από την 91η τελετή απονομής των 'Οσκαρ , η αναλογία των ηθοποιών που προέρχονται από «μειονότητες» στους βασικούς ρόλους σίγουρα σημείωσε πρόοδο περνώντας από το 13,9% στο 19,8% το 2017. Ωστόσο η αναλογία αυτή υπολείπεται κατά πολύ από το να αντιστοιχεί στο ποσοστό των μειονοτήτων αυτών στον αμερικανικό πληθυσμό, που υπολογίζεται στο 40%.

Οι γυναίκες παρουσιάζουν μια κάπως καλύτερη εικόνα, κερδίζοντας το 32% των βασικών ρόλων (+2% σε σχέση με το 2016) αλλά η ισοτιμία απέχει ακόμη πολύ.

Σε αυτή τη βιομηχανία, «τα συστήματα εξουσίας, στους κόλπους των οποίων αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις είναι λευκοί και άνδρες, είναι δύσκολο να διαρραγούν», αποκαλύπτει η 'Ανα-Κριστίνα Ραμόν, μια από τους συντάκτες της έρευνας.

Η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο ευνοϊκή στην τηλεόραση, όπου ο τεράστιος πλούτος των διαδικτυακών συνδρομητικών πλατφορμών με βίντεο όπως το Netflix, το Amazon ή το Hulu ενίσχυσε την ποικιλομορφία.

«Η συνάντηση μιας τεχνολογικής αλλαγής και μιας δημογραφικής αλλαγής δημιούργησε ένα περιβάλλον που έχει ωριμάσει σήμερα για να αλλάξει τις συνήθειες του οπτικοακουστικού τομέα», διευκρινίζει η έκθεση ελπίζοντας ότι η τηλεόραση θα δείξει τον δρόμο στο Χόλιγουντ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου
Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου

Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.