- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Ολίβια Κόλμαν: Δεν είμαι περιστέρι, να με φωτογραφίζουν χωρίς να ρωτήσουν
Η βασίλισσα Άννα, στην ταινία «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου μιλά για τον φεμινισμό, το Instagram και τις ανεπιθύμητες φωτογραφίες
Για το ρόλο της ως βασίλισσα Άννα, στην ταινία «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου η ηθοποιός Ολίβια Κόλμαν έλαβε Χρυσή Σφαίρα, και τώρα είναι υποψήφια για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.
Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, η βρετανίδα ηθοποιός μιλά για τον φεμινισμό, το Instagram και τις ανεπιθύμητες φωτογραφίες.
Η Ολίβια Κόλμαν αναφέρει ότι δεν θυμάται να μάθαινε στο σχολείο για τη βασίλισσα Άννα, αν και η ιστορία της είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Έχασε 17 παιδιά, σε αποβολές ή σε πρόωρες γέννες, και μετά την ένωση Αγγλίας και Σκωτίας σε ένα μοναδικό κυρίαρχο κράτος, το Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας, έγινε η πρώτη ηγεμόνας του. Ωστόσο, την αντιμετώπισαν σαν παιδί σε όλη της τη ζωή, της αφαιρούσαν κάθε ευθύνη, όπως σημειώνει.
Στην παρατήρηση ότι οι μηχανορραφίες, η δίψα για εξουσία και οι ίντριγκες στο «The Favourite» μπορούν να οδηγήσουν στη σκέψη ότι η ταινία μπορεί να εκληφθεί ως σχόλιο για το πολιτικό παρόν, απαντά ότι δεν είναι το κατάλληλο πρόσωπο για να κάνει πολιτικούς παραλληλισμούς, αλλά το σίγουρο είναι ότι δεν χρησιμοποιούνται διάλογοι της εποχής εκείνης.
Οι διάλογοι είναι μοντέρνοι κι αν κοιτάξει κάποιος στο τι συνέβαινε στο παλάτι, την κυβέρνηση, όσον αφορά την εξουσία, τη χειραγώγηση, αυτό που διαπιστώνει είναι ότι δεν έχουμε μάθει πολλά από τότε μέχρι σήμερα, υποστηρίζει η Ολίβια Κόλμαν.
Απαντώντας στην ερώτηση αν οι συζητήσεις περί ισότητας των φύλων επισκιάζουν τη δουλειά της, η ηθοποιός απαντά αρνητικά. «Είναι σωστό και σημαντικό να συζητάμε τα ζητήματα, αυτά ξανά και ξανά. Αυτό θα σταματήσει μόνο, αν επιτύχουμε πραγματική ισότητα. Χρειαζόμαστε ισότητα 50/50 σε όλους τους τομείς όχι μόνο μπροστά στην κάμερα».
Οποιοσδήποτε λαμβάνει αποφάσεις στην κινηματογραφική βιομηχανία πρέπει να αναρωτιέται για τον κάθε χαρακτήρα στο σενάριο. Πρέπει να είναι άντρας; Πρέπει να είναι λευκός; Αν η απάντηση είναι «όχι» τότε πρέπει να διασφαλίσει την ύπαρξη διαφορετικών χαρακτήρων, παρατηρεί.
Η Ολίβια Κόλμαν εξηγεί ότι ποτέ δεν είχε επιφυλάξεις με τη λέξη «φεμινίστρια». «Ο πατέρας και η μητέρα μου είναι φεμινιστές και οι δύο με ανέθρεψαν ώστε να μην βλέπω διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών. Ο σύζυγός μου κι εγώ κάναμε το ίδιο με τους δύο γιους μας και την κόρη μας. Πάντα με ενοχλεί όταν οι άνθρωποι θεωρούν ότι οι άνδρες δεν μπορεί να είναι φεμινιστές. Ή όταν μικρά κορίτσια δεν θέλουν να αποκαλούνται έτσι, επειδή συνδέουν τη λέξη με τον θυμό και την έλλειψη θηλυκότητας. Δεν είναι εύκολο, όποιος θέλει τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες ευκαιρίες για τους άνδρες και τις γυναίκες είναι φεμινιστής. Θέλω να κάνω το καλύτερο για να βοηθήσω προς αυτή την κατεύθυνση. Αν και πιστεύω ότι υπάρχουν καλύτεροι σύμμαχοι για τόσο σημαντικά ζητήματα. Εμείς οι ηθοποιοί δεν είμαστε και πιο σοφοί σε θέματα φεμινισμού», υπογραμμίζει.
Απαντώντας στην ερώτηση αν οι ηθοποιοί πρέπει να μιλούν για πολιτικά ζητήματα η Βρετανίδα ηθοποιός σημειώνει όλοι πρέπει να εκφράζουν την άποψή τους για τα πάντα. «Στις μέρες μας δίνουμε πολύ λίγη σημασία σε δηλώσεις διάσημων. Δεν τους ακούμε, επειδή τους βλέπουμε συνέχεια στην τηλεόραση. Ή στο Instagram. Το βρίσκω καταθλιπτικό, οι νέοι άνθρωποι να είναι κολλημένοι στις μικρές οθόνες».
Η Ολίβια Κόλμαν τονίζει ότι στο Λονδίνο δεν την αντιμετωπίζουν ως διασημότητα, αλλά στην επαρχία είναι διαφορετικά. Εκείνο που την ενοχλεί περισσότερο είναι να την φωτογραφίζουν χωρίς να τη ρωτήσουν. «Δεν είμαι περιστέρι!» λέει. Η ηθοποιός εκτιμά ότι τα smartphones έχουν απευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους και ξεχνούν ότι φωτογραφίζουν ένα πρόσωπο στην καθημερινή του ζωή. «Ευτυχώς δεν βγαίνω πολύ έξω, είμαι ερημίτισσα», αναφέρει.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.