- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Το περιοδικό Forbes λίγο πριν τελειώσει το 2018, δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο «Η σουρεαλιστική ιστορία του Κέβιν Σπέισι». Στο άρθρο παρουσιαζόταν η «κατρακύλα» του ηθοποιού σαν το «πιο 2018 γεγονός του 2018». Η λογική του αρθρογράφου ήταν ότι η συγκεκριμένη ιστορία συγκεντρώνει όλα όσα καθόρισαν τους 12 μήνες της χρονιάς που πέρασε: το κίνημα #MeToo, το Netflix, ένα έξαλλο βίντεο στο YouTube, αίθουσες δικαστηρίου και μία «εντυπωσιακή», όπως σημειώνει, «απουσία αυτογνωσίας».
Ας δούμε αναλυτικά την υπόθεση που έκανε τον Κέβιν Σπέισι να πληρώσει το σκάνδαλο Χάρβεϊ Γουάινστάιν, περισσότερο τελικά και από τον ίδιο τον Γουάινσταϊν.
Το πρώτο ατελείωτο 24ωρο
Όλα ξεκίνησαν στις 30 Οκτωβρίου 2017, όταν ο ηθοποιός Άντονι Ραπ υποστήριξε, σε συνέντευξή του στο Buzzfeed News, ότι ο Σπέισι τον είχε παρενοχλήσει σεξουαλικά όταν (ο πρώτος) ήταν μόλις 14 ετών. Μιλάμε για το 1986 και τότε, ο Σπέισι, κατά τον Ραπ, ξάπλωσε πάνω του σε ένα πάρτυ που βρέθηκαν στο διαμέρισμά του και «προσπάθησε να τον αποπλανήσει».
Η απάντηση του Σπέισι έρχεται αμέσως μέσω twitter. Δυστυχώς δεν θυμάται τίποτα από το συμβάν και ζητάει συγγνώμη για την απρεπή συμπεριφορά του αφού μάλλον θα ήταν μεθυσμένος. Στην ίδια ανάρτηση μάλιστα ο ηθοποιός ομολογεί ότι στο παρελθόν είχε σχέσεις και με άντρες και με γυναίκες και ότι σε αυτήν την φάση έχει επιλέξει να ζει σαν γκέι.
Επώνυμοι συνάδελφοι του Σπέισι και πολλοί άλλοι τον κατηγορούν όχι μόνο για την – παραγραμμένη πλέον - πράξη εκείνη του 1986, αλλά για το γεγονός ότι δημοσιοποίησε τώρα τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, ακριβώς για να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη.
Την ίδια μόλις μέρα, το Neflix, δηλώνει σοκαρισμένο από την είδηση, ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση του International Academy of Television Arts and Sciences ο ηθοποιός κόβεται και από τα βραβεία Emmy.
Βροχή οι καταγγελίες
Την επόμενη κιόλας μέσα, σκάει μία άλλη ανάρτηση, αυτή του ηθοποιού Ρομπέρτο Καβάζος ο οποίος υποστηρίζει ότι ο Σπέισι συνήθιζε να φλερτάρει νεαρούς ηθοποιούς, ότι υπάρχουν πολλές τέτοιες ιστορίες «αποπλάνησης» και ότι δεν θα τον εξέπληττε αν τελικά «ο αριθμός των καταγγελιών ξεπεράσει τις ιστορίες για τον Γουάινσταϊν».
Ο σκηνοθέτης Τόνι Μοντάνα, σε συνέντευξή του, καταγγέλλει ότι ο Σπέισι τον χούφτωσε σε μπαρ το 2003. «Πήγα να πάρω ένα ποτό και ο Κέβιν με πλησίασε βάζοντας αρχικά το χέρι του γύρω μου. Μου έλεγε να πάω μαζί του, να φύγουμε μαζί. Στη συνέχεια έβαλε το χέρι μου στον καβάλο μου και με χούφτωσε», δηλώνει ο Μοντάνα.
Αμέσως το Netflix ανακοινώνει ότι παγώνει την παραγωγή του έκτου κύκλου του House of Cards μέχρι νεοτέρας.
Καταγγελίες επώνυμες, ανώνυμες και καταγγελίες ημι-επώνυμων
Κάπως έτσι θα μπορούσε κανείς να περιγράψει τον κύκλο που άνοιξε μέσα σε λίγα 24ωρα και έκανε πολλούς να θυμηθούν μία νύχτα, χρόνια πριν, που τους έβαλε χέρι ή τους μίλησε πονηρά ο Σπέισι.
Ένας από αυτούς ο γιος του Ρίτσαρντ Ντρέιφους που κατηγόρησε τον ηθοποιό ότι τον χούφτωσε πριν 10 χρόνια, μπροστά μάλιστα στον πατέρα του. Στον χορό και ο πρώην πρώην γαμπρός του βασιλιά της Νορβηγίας Αρί Μπεν. Θυμήθηκε ότι ο Σπέισι τον είχε παρενοχλήσει στο τέλος μιας συναυλίας για τα βραβεία Νόμπελ, το 2007.
Η εφημερίδα Sun τρίβει τα χέρια της και δείχνει ιδιαίτερο ζήλο για το θέμα. Φιλοξενεί δηλώσεις ανώνυμου μπάρμαν που υποστηρίζει ότι τον χούφτωσε ο Σπέισι. Και μετά ενός ανώνυμου ηθοποιού. Και πάει λέγοντας.
Και όλα αφορούν συμβάντα του παρελθόντος. Έναν περίπου μήνα μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου, το Old Vic Theatre του οποίου ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής για πάνω από μία δεκαετία ο Σπέισι, ανακοινώνει ότι έχει συγκεντρώσει 20 μαρτυρίες για ανάρμοστη συμπεριφορά του ηθοποιού. Από τις 20, οι 16 προέρχονται από άντρες και αφορούν την περίοδο πριν το 2009.
Ο άνθρωπος που δεν υπήρξε
Η αντίδραση των περισσοτέρων στο άκουσμα των κατηγοριών, ήταν να σβήσουν τον Σπέισι από παντού. Η εταιρία δημοσίων σχέσεων CAA (Creative Artists Agency) όχι μόνο τον παύει από πελάτη της, αλλά ουσιαστικά τον σβήνει από όλες τις λίστες της.
Η εταιρία Netflix ζητάει επίσημα την εξαφάνιση του ηθοποιού δηλώντας ότι «δεν θα μετάσχει πλέον σε καμιά παραγωγή του House of Cards, αν ο Κέβιν Σπέισι συνεχίσει να εμφανίζεται στη σειρά».
Ο σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ πετάει όλα τα πλάνα της σχεδόν έτοιμης ταινίας του «All the Money in the Word» στα οποία εμφανίζονταν ο Σπέισι και ξαναγυρίζει τις σκηνές του από την αρχή με τον Κρίστοφερ Πάλμερ στη θέση του. Και όλα αυτά μόλις λίγες εβδομάδες πριν την προγραμματισμένη έξοδο της ταινίας στους κινηματογράφους.
Τα κάδρα με το πρόσωπο του Σπέισι ξεκρεμιούνται από τους τοίχους δεκάδων γραφείων που ασχολούνται με το σινεμά και οι φωτογραφίες του αφαιρούνται από τις συλλογές των μεγαλύτερων μέσων ενημέρωσης ενώ κινηματογράφοι όλου του κόσμου βγάζουν τις αφίσες των ταινιών του από τις αίθουσες.
Ακόμα και μία άσχετη με τον χώρο εταιρεία στο Μάντσεστερ που είχε ζωγραφίσει ένα τεράστιο γκράφιτι στον τοίχο έξω από τα γραφεία της, φέρνει συνεργείο και σβήνουν την εικόνα σε λίγες ώρες.
Οι συνάδελφοί του, οι σκηνοθέτες, οι παραγωγοί, οι δημοσιογράφοι, σβήνουν το όνομά του από τις επαφές του κινητού τους. Δεν τον υπερασπίζονται παρά ελάχιστοι. Όπως ο τραγουδιστής Μόρισεϊ που έκανε λόγο για «αναίτια επίθεση» εναντίον του Σπέισι, ενώ αμφισβήτησε τις καταγγελίες ως αβάσιμες. Και αυτός λίγες ημέρες μετά διέψευσε την εφημερίδα στην οποία έδωσε συνέντευξη επιμένοντας ότι ποτέ δεν θα υποστήριζε «τα ιδιωτικά χούγια» του ηθοποιού.
Η απάντηση
Παραμονές Χριστουγέννων του 2018, ο Κέβιν Σπέισι σπάει την σιωπή του με τον πιο μη-αναμενόμενο τρόπο. Ανεβάζει ο ίδιος ένα βίντεο στο YouTube με τίτλο «Let me be Frank» και σπάει τα κοντέρ. Παίζει με το όνομα του ρόλου του Φρανκ Άντεργουντ (ο ήρωας του House of Cards) και την λέξη frank που σημαίνει ειλικρινής.
Ο ηθοποιός με μάλλον αστεία εμφάνιση (φορώντας μία ποδιά με μικρούς Αγιοβασίληδες) μιμείται τον πρωταγωνιστή της σειράς και δηλώνει με άνετο ύφος «Ξέρω τι θέλετε. Με θέλετε πίσω». Απευθυνόμενος στο κοινό, όπως συνήθιζε να κάνει και ο Άντεργουντ μιλάει για κάποιους που «πεθαίνουν να δηλώσω ότι όσα ειπώθηκαν είναι αλήθεια και ότι πήρα αυτό που μου άξιζε».
«Αλλά δεν θα πιστεύατε τα χειρότερα χωρίς στοιχεία, θα το κάνατε; Δεν θα βιαζόσασταν να κρίνετε χωρίς τα δεδομένα, θα το κάνατε; Το κάνατε;», ρωτάει τους θεατές του στον μικρό του αυτό μονόλογο. Το βίντεο κλείνει με μία υπόσχεση: «Αν δεν πλήρωσα το τίμημα για τα πράγματα που και οι δυο μας ξέρουμε πως έκανα, δεν πρόκειται να πληρώσω το τίμημα για πράγματα που δεν έκανα». Και για το τέλος κρατάει το καλύτερο. Θυμίζει ότι κανείς μας δεν είδε τον Άντεργουντ να πεθαίνει στη σειρά και απλά πιστέψαμε αυτούς που ανακοίνωσαν τον θάνατό του. Άρα;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.