- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Γιατί δεν υπάρχουν ρομαντικές ταινίες όπου η γυναίκα είναι μεγαλύτερη;
Έχουμε ένα πρόβλημα με το Hollywood
Σε περίπτωση που πιστεύεις πως στα κοριτσίστικα sleepovers χτενίζουμε η μία τα μαλλιά της άλλης φορώντας ασορτί πιτζαμάκια και παίζουμε μαξιλαροπόλεμο, δυστυχώς ήρθε η ώρα να μάθεις την σκληρή αλήθεια. Συνήθως όταν μαζευόμαστε στο σπίτι κάποιας, ξεκινάμε τρώγοντας δίχως αύριο και καταλήγουμε στην ανάλυση θεμάτων όπως «σε ποιον γερασμένο ηθοποιό θα την έπεφτα αν είχα μία χρονομηχανή και μπορούσα να ταξιδέψω πίσω στην εποχή που ήταν τζόβενο». Οι περισσότερες λέμε Harrison Ford με μία φωνή και πολλή έμφαση, εκτός από κάνα-δυο φάλτσα Sean Connery και ένα Brad Pitt από την μικρότερη της παρέας που προφανώς δεν θα ξανακαλέσουμε.
Οι ώριμοι άνδρες του Hollywood έχουν υπάρξει το αντικείμενο του πόθου για εκατομμύρια κορίτσια (και αγόρια) ανά τις δεκαετίες, με την σοφία στο βλέμμα τους και την σιγουριά στο περπάτημα, με τον τρόπο που χειρίζονται τις δύσκολες καταστάσεις χωρίς να υψώνουν τον τόνο της φωνής τους και φιλάνε τις συμπρωταγωνίστριές τους με εμπειρία και ερωτισμό. Προφανώς μεγαλώνοντας αναζητάς κάτι παρόμοιο από τον υποψήφιο σύντροφό σου, κάποιον με περισσότερα χρόνια από εσένα, που έχει φάει την ζωή με το κουτάλι και μπορεί να σου διδάξει πολλά.
Αφού λοιπόν έχουμε περάσει τα νεανικά μας χρόνια με τα παραπάνω πρότυπα στο μυαλό, το επόμενο λογικό βήμα όταν δηλώνουμε στις φίλες μας πως τώρα τελευταία έχει τύχει να φλερτάρουμε με μικρότερους είναι να σκανδαλιστούν και να αναφωνήσουν «τι εννοείς, αυτός είναι νιάνιαρο!» με αηδία.
Κάπου εκεί ανάμεσα στις σοκαρισμένες γκριμάτσες ξεκινάει κανείς να αναρωτιέται γιατί ακριβώς η αντίστροφη διαφορά ηλικίας είναι τόσο μεγάλο ταμπού. Ποιος ο λόγος που δεν βλέπουμε σχεδόν ποτέ ερωτικές ιστορίες με την γυναίκα να είναι μεγαλύτερη;
Πριν από μερικά χρόνια, η ηθοποιός Maggie Gyllenhaal είχε προκαλέσει μία σημαντική συζήτηση στον κόσμο των media δηλώνοντας πως απορρίφθηκε για κάποιον ρόλο επειδή ο σκηνοθέτης την θεώρησε υπερβολικά μεγάλη για να υποδυθεί την ερωτική παρτενέρ ενός 55χρονου ηθοποιού. Εκείνη ήταν 37.
Την ίδια χρονική περίοδο, η Amy Schumer κυκλοφόρησε ένα κωμικό σκετσάκι όπου συναντάει μερικά από τα είδωλά της ενώ εκείνες γιορτάζουν την τελευταία «fuckable» μέρα της Julia Louis-Dreyfus, η οποία πέρασε τα 50 και πλέον δεν θεωρείται θελκτική για τα standards του Hollywood.
Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι με τους οποίους η κινηματογραφική βιομηχανία διαχειρίζεται την διαφορά ηλικίας στις ταινίες της: σύμφωνα με τον πρώτο, κανένας από τους χαρακτήρες δεν αναφέρεται ποτέ σε αυτήν και η πλοκή της ιστορίας προσπαθεί να σε πείσει πως οι πρωταγωνιστές έχουν γεννηθεί πάνω-κάτω την ίδια εποχή.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την τελευταία ταινία The Mummy, με τον Tom Cruise να γοητεύει την Annabelle Wallis, μία ηθοποιό νεότερή του κατά 22 χρόνια. Το σενάριο προσπαθεί απεγνωσμένα να μας πείσει πως ο Cruise είναι ένας αξιαγάπητος 30χρονος επαναστάτης, συνομήλικος με την Wallis και τον συμπρωταγωνιστή τους Jake Johnson. Σε μία σκηνή, ο χαρακτήρας του Russell Crowe τον αποκαλεί «νεαρό άνδρα», ενώ στην πραγματικότητα οι δυο τους έχουν διαφορά μόλις ενός χρόνου!
Ο άλλος, πιο δημοφιλής, τρόπος με τον οποίο η διαφορά ηλικίας γίνεται δεκτή, είναι μέσα από ιστορίες με πρωταγωνιστές όπως αυτούς που αναφέραμε παραπάνω, ώριμους και σέξι, έμπειρους και με αυτοπεποίθηση, οι οποίοι γνωρίζουν πώς να κουμαντάρουν μία γυναίκα και να την ρίξουν στο κρεβάτι. Έτσι το κοινό πιστεύει πως ναι, προφανώς η 30χρονη Catherine Zeta-Jones θα ερωτευτεί τον 69χρονο Sean Connery στο Entrapment ή πως ο ακαταμάχητος Roger Moore θα ξελογιάσει με άνεση κορίτσια 30 χρόνια νεότερά του στο A View to a Kill.
Ο έρωτας δε, είναι σπανίως το επίκεντρο της πλοκής σε τέτοια φιλμ. Αντιθέτως είναι το κερασάκι πάνω στην κρέμα πάνω στην τούρτα της αφήγησης που θέτει τον άνδρα ως τον απόλυτο ήρωα. Σώσε τον κόσμο, γέμισε λεφτά, πέτυχε όλους τους στόχους σου και μετά κέρδισε και το κορίτσι, έτσι επειδή μπορείς.
Κάπου εδώ προφανώς οφείλουμε να αναφερθούμε στον Woody Allen, ο οποίος το πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα και τοποθετεί τον ίδιο του τον εαυτό σε ρόλους ανδρών που διατηρούν σχέσεις με (πολύ) νεότερες γυναίκες, όπως στο Manhattan με την 17χρονη ΑΝΗΛΙΚΗ ερωμένη του (ενώ ο ίδιος έχει περάσει τα 40).
Στο Magic In The Moonlight, το οποίο έχει γράψει και σκηνοθετήσει, η Emma Stone (28 ετών) ερωτεύεται τον Colin Firth (56). Όλα καλά μέχρι εδώ;
Ας εξετάσουμε το αντίθετο φαινόμενο, αναλύοντας μερικές περιπτώσεις όπου το βασικό ζευγάρι της ταινίας αποτελείται από μία μεγαλύτερη γυναίκα και έναν νεότερο άνδρα. Καταρχάς κάτι τέτοιο είναι πολύ πιο σπάνιο σε mainstream αμερικάνικα φιλμ και σχεδόν πάντα η γυναίκα αντιμετωπίζεται ως μία κωμική ή ακόμα και τραγική φιγούρα. Αρκεί να αναλογιστούμε τον όρο «cougar» που χρησιμοποιείται στην σύγχρονη κουλτούρα για να τις χαρακτηρίσει και θα καταλάβουμε τον τρόπο με τον οποίο τέτοιες γυναίκες αντιμετωπίζονται από τον κινηματογράφο: ως αρπακτικά, σχεδόν απεγνωσμένες, θηλυκά που βρίσκουν απόλαυση στην σαρκική επαφή με νεότερους άνδρες όμως η γνώμη τους δεν έχει ιδιαίτερη σημασία και οι ίδιες είναι απλώς ένα κομμάτι στην coming-of-age ιστορία του πρωταγωνιστή. Αν σου ήρθε στο μυαλό το The Graduate, έχεις δίκιο.
Η θρυλική πλέον εικόνα της ώριμης γυναίκας που κηνυγάει το αγόρι για να το ξελογιάσει εδραιώθηκε ως αρχέτυπο από την Mrs. Robinson. Ο χαρακτήρας της περπατάει πάνω σε μία λεπτή γραμμή ανάμεσα στην κωμωδία και το φετίχ, όμως το αναμφισβήτητο focus της ταινίας είναι ο ρόλος του Dustin Hoffman ως Ben Braddock και η κρίση ταυτότητας που περνάει αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το κολέγιο. Η Mrs. Robinson βρίσκεται εκεί ως ένας σαγηνευτικός τρόπος για τον Ben να κάνει τα πρώτα βήματα προς την σεξουαλική (και όχι μόνο) ενηλικίωση.
Αυτό που κάνει το όλο θέμα ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως η ηθοποιός Anne Bancroft είναι μόλις 6 χρόνια μεγαλύτερη από τον Hoffman, όμως εκείνη υποδύθηκε την 40χρονη νοικοκυρά ενώ εκείνος το κολεγιόπαιδο.
Ένα διαφορετικό παράδειγμα που υπογραμμίζει την αντιμετώπιση των μεγαλύτερων, σεξουαλικά ενεργών γυναικών από το Hollywood και το πώς συνήθως χρησιμοποιούνται για comic relief είναι η μητέρα του Stifler στο American Pie.
Η συγκεκριμένη δεν κατέχει καμία άποψη ή εξέλιξη χαρακτήρα, δεν έχει καν όνομα, και χρησιμοποιείται ως μία φαντασίωση για τους ανδρικούς χαρακτήρες της ιστορίας και κατά συνέπεια για το target group στο οποίο απευθύνεται η ταινία.
Στο Something’s Gotta Give, η Diane Keaton εγκαταλείπει την σχέση της με τον νεότερο Keanu Reeves επειδή καταλαβαίνει πως πρέπει να ξανασμίξει με τον Jack Nicholson. Στο Unfaithful, o παράνομος δεσμός της Diane Lane με τον Olivier Martinez καταλήγει σε φόνο. Στο Thelma & Louise, η Thelma κοιμάται με έναν μικρό σε ηλικία Brad Pitt ο οποίος μετά την ληστεύει και εξαφανίζεται. Στο The Graduate, o Ben ερωτεύεται την κόρη της Mrs. Robinson και προφανώς οι συναντήσεις τους διακόπτονται.
Στην καλύτερη των περιπτώσεων, η μεγαλύτερη γυναίκα καταλήγει με κάποιον συνομήλικο. Πιο συχνά, μένει μόνη της ενώ ο άνδρας με τον οποίο έκανε σεξ έχει πάρει κάποιο σημαντικό μάθημα ζωής και είναι έτοιμος να κάνει το επόμενο βήμα προς την ευτυχία.
Ίσως έχει έρθει ο καιρός να γραφτεί και κάτι διαφορετικό.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.