- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Υπάρχουν πάρτι που σε απογειώνουν και πάρτι που σε ξενερώνουν. Το πάρτι του Γκασπάρ Νοέ είναι κι από τα δύο. Το πρώτο μέρος είναι απογειωτικό, σχεδόν αριστουργηματικό με τον τρόπο που φιλμάρει ο σκηνοθέτης τα πρόσωπα (χωρισμένες σεκάνς με δύο πρόσωπα που συζητάνε χωρίς να βλέπουμε ποτέ τι κοιτάνε ή τι συντελείται μπροστά τους) και με το πάθος που βάζει τη μουσική σε ρόλο βασικού πρωταγωνιστή. Κάπου στη μέση δίνει αποθεωτικό χαρακτήρα στη σκηνοθεσία του, καθώς ανεβάζει την κάμερα στο ύψος του ταβανιού και κινηματογραφεί μια απίστευτη χορογραφία, με τα κορμιά των χορευτών να εναλλάσσονται σε ένα ασύλληπτο θέαμα. Η συνέχεια όμως δεν είναι ανάλογη. Η ηλεκτρισμένη ματιά του σκηνοθέτη των «Μη αναστρέψιμος», «Carne», «Μόνος εναντίον όλων» (προσωπικά τη θεωρώ την καλύτερη ταινία του) νοθεύεται όχι μόνο από το LSD, αλλά από τη μανία του να φτιάξει άλλη μια προβοκατόρικη ταινία. Η ιδεολογική αδυναμία στο κομμάτι αυτό δεν μπορεί να καλυφθεί από τα κολπάκια της κάμερας (ένα τεράστιο μονοπλάνο με την κάμερα να βουτάει στους εσωτερικούς χώρους του οικοτροφείου και να χορεύει στους μπιτάτους ρυθμούς της μουσικής) ούτε από τις σοκαριστικές σεκάνς που θυμίζουν παλιές «ομορφιές» του. Οι κλωτσιές στην κοιλιά της εγκύου, ο δημόσιος εξευτελισμός, το αιμομικτικό αμάρτημα, η παιδική κακοποίηση κ.ά. είναι εικόνες που έχουμε δει και στα προηγούμενα φιλμ του. Το ξέρουμε, Γκασπάρ, ότι η ζωή είναι κόλαση και ο άνθρωπος ένα κτήνος. Αλλά μπορείς ακόμα καλύτερα από το να επαναλαμβάνεσαι: π.χ. το σχόλιο για τον dj που, ως άλλος Θεός (η fake παντοδυναμία του βασιλιά της κονσόλας) συμβουλεύει και ψυχαγωγεί τους πιστούς τους, έχει κάποιο νόημα, όπως και ο δυνατός αυτοσχεδιασμός της «μαστουρωμένης» Μπουτέλα on camera. Αλλά αυτά αρκούν;
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκασπάρ Νόε
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Σοφία Μπουτέλα, Ρομάιν Γκουιλέρμιτς, Σουχέιλα Γιακούμπ, Κίντι Σμάιλ, Γκιζέλ Πάλμερ, Τέιλορ Καστλ, Σαρλίν Τέμπελ, Αλάια Αλσαφίρ, Κένταλ Μάγκλερ
- χρονολογια: 2018
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.